کرونا در اروپا، از تشکیل ارتش بهداشت اروپایی برای مقابله با موج دوم تا گشایش برج ایفل

به گزارش دکتر برای تو، جدیدترین اخبار کرونایی حاکی از آن است که مقامات بهداشتی و درمانی اتحادیه اروپا خود را برای مقابله با شیوع موج دوم کرونا آماده می نمایند و در فرانسه نیز محدودیت های کرونایی بیشتری لغو می گردد.

کرونا در اروپا، از تشکیل ارتش بهداشت اروپایی برای مقابله با موج دوم تا گشایش برج ایفل

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با وجود کاهش محدودیت های ضد کرونایی در اتحادیه اروپا اما این اتحادیه همچنان درگیر این بحران و عواقب روزافزون آن است.

افزایش شمار مبتلایان در پایتخت آلمان

جدیدترین اخبار کرونایی در این اتحادیه نشان می دهد که مقامات محلی در برلین اطلاع داده اند که شمار جدید مبتلایان به کرونا در پایتخت برلین به شدت افزایش پیدا نموده است.

یکی از مقامات شهر برلین با اشاره به افزایش آمارهای جدید مبتلایان در این شهر اعلام نموده است: آنچه معین است این است که این بیماری همه گیر همچنان ادامه دارد و هنوز بر آن غلبه نشده است.

بر اساس آمارها در برلین تا روز یکشنبه حدود 7832 نفر به کرونا مبتلا شده و بیشتر آن ها بهبود یافته اند. با این حال در هفته گذشته حدود 358 مورد جدید ابتلا به کرونا از روز چهارشنبه تا یکشنبه گزارش شده که نشان می دهد طی دو روز بیش از 100 مورد مبتلای جدید در این شهر وجود داشته است.

بعد از شیوع کرونا در شرکت توزیع گوشت عظیم تونیس آلمان وزیر کار این کشور تغیییرات اساسی در صنایع گوشت را درخواست نموده است. وی از وجود بی مسئولیتی ها در این سیستم سخن گفته و از نظارت بیشتر در این رابطه اطلاع داد.

وی همچنین از شرکت توزیع گوشت تونیس درخواست کرد همه اقدامات لازم برای محدود کردن آسیب ها را انجام دهد.

اسپانیا در اندیشه بازگشایی مرزها بر روی گردشگر ها

اسپانیا هم در این هفته درباره بازگشایی مرزها برای ورود گردشگر ها به این کشور تصمیم گیری می نماید. وزیر بهداشت اسپانیا اعلام نموده که در این باره با شرکای اروپایی خود صحبت خواهد نمود.

وزیر بهداشت اسپانیا با اشار ه به اینکه بعضی شیوع های جدید کرونا در بعضی مناطق کشور وجود داشته است در عین حال آن را تحت کنترل دانست. اسپانیا از جمله کشورهایی است که به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تلفات زیادی داده است.

ایالت زاکسن آلمان هم می خواهد از ماه سپتامبر برگزاری تجمعات عظیم در این ایالت را مجاز اعلام کند.

کادر درمانی اروپا خود را برای موج دوم کرونا آماده می نماید

کلینیک ها در اتحادیه اروپا هم خود را برای شیوع موج دوم کرونا آماده می نمایند.مائوریزیو سچونی رئیس منتخب جامعه اروپایی مراقبت های ویژه (ESICM) و رئیس بخش مراقبت های ویژه در بیمارستانی در میلان در این باره گفته است: ما به یک ارتش بهداشت و درمان احتیاج داریم.

وی همچنین گفته است: اگر موج عظیم دیگری وجود داشته باشد ما باید آماده اعزام پزشک و پرستار از مناطق نزدیک و مجاور ایتالیا باشیم. این فرایند در موج اول کرونا به اندازه کافی اتفاق نیفتاد.

جوزف کسیسیوغلو، از دیگر مقام های بهداشتی اروپا هم در این باره گفته است که بسیاری از پزشکان و پرستاران در موج اول کرونا آموزش سریع و کوتاهی درباره چگونگی برخورد بابیماران کرونایی دریافت کردند که این آموزش ها حالا باید مفصل تر گردد.

هشدار وزیر بهداشت آلمان درباره تبعات شیوع کرونا در صنعت توزیع گوشت

وزیر بهداشت آلمان هم خواهان اقدامات قاطعانه تر در مهار شیوع کرونا در کارخانه توزیع گوشت تونیس شده است. هم زمان وی درباره شیوع این بحران به سراسر آلمان هشدار داده است.

نتایج یک آنالیز هم نشان می دهد که با وجود بحران کرونا و محدودیت های جهانی حاصل از آن بسیاری از آلمانی ها بیشتر از هر زمان دیگری احساس امنیت می نمایند.

برج ایفل فرانسه بر روی بازدید نمایندگان باز می گردد

فرانسه هم از روز دوشنبه محدودیتهای کرونایی بیشتری را لغو می نماید. همچنین از روز چهارشنبه گردشگر ها می توانند دوباره از برج ایفل بازدید نمایند. حدود یک هفته است که سفر ها به فرانسه برای شهفرایندان آلمانی و بیشتر کشورهای اروپایی دوباره به صورت نامحدود مجاز شمرده شده است.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه از اولین پیروزی در مقابله با این ویروس سخن گفته که نتیجه آن بیش از 29 هزار نفر در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کسری بودجه بسیار بالا در ایتالیا پیامد بحران کرونا

دولت ایتالیا هم اعلام نموده که در امسال میلادی پیامد بحران کرونا یک کسری بودجه بسیار بالاتر از آنچه تا به حال تصور می شد را خواهد داشت. این خبر را نخست وزیر ایتالیا شب گذشته اعلام نمود. تا به حال یک کسری حدود 10.4 درصدی بودجه در ایتالیا پیش بینی شده است.

انتقاد مجدد ترکیه از عدم لغو هشدارهای سفر به این کشور از طرف آلمان

وزیر امور خارجه ترکیه هم بار دیگر به هشدارهای سفر آلمان به ترکیه برای گردشگر های آلمانی انتقاد وارد نموده و در گفتگویی با روزنامه زوددویچه سایتونگ گفته است : ما بسیار بسیار از این مسئله دلسرد هستیم، اما صبر خود را از دست نمی دهیم.

وی با اشاره به اقدامات احتیاطی گسترده آنکارا برای اطمینان از امنیت گردشگران در فرودگاه ها و هنگام جابجایی ، در هتل ها ، رستوران ها و سایر مناطق گفت: دولت آلمان با این هشدارهای سفر نه تنها ترکیه بلکه همچنین شهفرایندان آلمانی را مجازات می نماید.

وزیر امورخارجه ترکیه تاکید نمود که ترکیه در مقایسه با بسیاری از کشوهای اروپایی در مقابله با این بحران خیلی بهتر عمل نموده است.

افزایش شمار مبتلایان در اروپا

جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که کرونا در اروپا همچنان گسترش یافته و تا به حال 304331 نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و 42632 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در اسپانیا هم تا به حال 293352 نفر به کرونا مبتلا شده و 28323 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در ایتالیا هم تا به حال 238499 نفر به کرونا مبتلا شده و 34634 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

آلمان هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 191575 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 8962 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در فرانسه هم تا به حال 160377 نفر به کرونا مبتلا شده و 29640 تفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

بعد از افزایش مجدد آمار مبتلایان جدید به کرونا در بلغارستان استفاده از ماسک در اماکن عمومی بار دیگر در این کشور اجباری می گردد.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم از آلمانی ها رعایت احتیاط و پایبندی به قوانین ضد کرونایی در سفرها را درخواست نموده است.

وی امروز (دوشنبه) در سفر به رم اعلام نمود که بسیاری آلمانی ها در تابستان امسال قصد سفر به ایتالیا را دارند. وی بر لزوم رعایت قوانین برای جلوگیری از بالا رفتن مجدد آمار مبتلایان در کشورهای مبدا و مقصد تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1084

به "کرونا در اروپا، از تشکیل ارتش بهداشت اروپایی برای مقابله با موج دوم تا گشایش برج ایفل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از تشکیل ارتش بهداشت اروپایی برای مقابله با موج دوم تا گشایش برج ایفل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید