کرونا در اروپا، از افزایش چشمگیر بیکاری در بین جوانان انگلیسی تا شرایط حاد بلژیک

به گزارش دکتر برای تو، نتایج یک آنالیز در انگلیس نشان می دهد که بیکاری در بین جوانان این کشور در دوران کرونا به شدت افزایش پیدا نموده و نهادهای بهداشتی بلژیک هم از وخامت اوضاع کرونا و پر شدن حدود 90 درصد تخت های مراقبت های ویژه در بیمارستان های این کشور خبر داده اند.

کرونا در اروپا، از افزایش چشمگیر بیکاری در بین جوانان انگلیسی تا شرایط حاد بلژیک

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، کرونا با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و مالی آن در اروپا همچنان جولان می دهد.

عدم تمایل اروپا برای تمدید توافق خرید با شرکت های آسترازنکا و جانسون اند جانسون

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که کمیسیون اتحادیه اروپا نمی خواهد قراردادهای خرید واکسن از شرکت های آسترازنکا و جانسون اند جانسون را تمدید کند و می خواهد به جای آن روی بستن قرارداد با شرکت های فایزر-بیون تک و مدرنا تمرکز کند. این خبر را یک نشریه غربی به نقل از وزارت بهداشت ایتالیا اعلام نموده است.

کارکنان جامعه پروازی آلمان از دویچه بان تقاضای کار می نمایند

خبرها همچنین حاکی از آن است که صدها نفر از کارکنان جامعه پروازی آلمان برای استخدام به دویچه بان روی آورده اند. به گفته مدیر پرسنل راه آهن فدرال آلمان تنها در 4 ماه منتهی به فوریه دویچه بان حدود 530 درخواست از کارکنان شرکت های هواپیمایی دریافت نموده است.

تداوم فرایند افزایشی مبتلایان به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 21693 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد و 342 نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را ز دست داده اند. به این ترتیب نرخ مبتلایان در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر در یک هفته اخیر به 153.2 افزایش پیدا نموده است. در مجموع تا به حال از آغاز بحران کرونا بیش از 3 میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده اند.

افزایش چشمگیر بیکاری در بین جوانان انگلیسی

نتایج یک آنالیز هم نشان می دهد که در دوران بحران کرونا بیکاری در بین جوانان انگلیسی به شدت افزایش پیدا نموده است. نتایج این آنالیز که توسط یک اندیشکده در انگلیس اجرا شده است نشان می دهد که این پاندمی در زمینه کاری به ویژه به سیاهپوستان و کارگران جوان آسیب رسانده است. دلیل آن این است که کارگران جوان خیلی بیشتر در رستوران ها و اماکن تفریحی که به شدت تحت تاثیر محدودیت های کرونایی قرار گرفته است کار می نمایند.

نتایج این آنالیز نشان می دهد که از سه ماهه دوم تا سه ماهه سوم سال 2020 بیکاری در بین سنین بین 18 تا 24 سال از 11.5درصد به 13.6 درصد افزایش پیدا نموده است. این بالاترین افزایش نرخ بیکاری در بین جوانان در سه ماهه از سال 1992 محسوب می گردد.

نرخ بیکاری در بین سیاهپوستان هم از 25 درصد به 35 درصد افزایش پیدا نموده است. نتایج این آنالیز همچنین نشان می دهد که این بحران اختلافات موجود بین گروه های مختلف قومی را افزایش داده است.

وزرای بهداشت ایالات و دولت فدرال آلمان در این باره به اتفاق نظر رسیدند که افراد زیر 60 سال که واکسن کرونای آسترازنکا دریافت نموده اند دوز دوم را با بیون تک و یا مدرنا واکسینه شوند.

توقف ارتباطات هوایی فرانسه با برزیل برای مهار کرونا

فرانسه هم برای مهار بحران کرونا تمام ارتباطات هوایی با کشور برزیل را متوقف می نماید. این خبر را نخست وزیر این کشور روز گذشته بیان کرد.

وی بیان کرد: ما شاهد بدتر شدن اوضاع هستیم. ما تصمیم گرفتیم تا زمان اتخاذ طرح های جدید همه پروازهای بین برزیل و فرانسه را به حال تعلیق درآوریم. برزیل از جمله کشورهاییی است که به شدت تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته و آمار مبتلایانش بسیار بالا است.

آزادی های بیشتر برای افراد واکسینه شده در برلین

خبرها حاکی از آن است که افراد واکسینه شده در برلین آزادی های بیشتری به دست می آورند. خبرگزاری آلمان با استناد به مقامات این کشور اعلام نموده که در آینده با افراد واکسینه شده مانند دارندگان تست منفی کرونا برخورد می گردد.

درخواست مرکل برای مقابله قاطعانه و سختگیرانه تر با کرونا

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از تغییرات جدید در قانون حمایت از پاندمی ها به عنوان اقدامی مهم و فوری در شرایط فعلی حمایت نموده و تاکید نمود که اجرای ترمز اضطراری بروز در این شرایط دیگر هیچ جای بحث ندارد.

مرکل شرایط کرونایی در کشور را جدی ارزیابی نموده و به ویژه بر نقش پزشکان و پرستاران در این پاندمی و کسانی که بیش از یک سال در حال اجرا وظیفه بودند و حالا بخصوص با توحه به پر شدن بخش های مراقبت های ویژه با موج سوم کرونا دست و پنجه نرم می نمایند تاکید نمود.

مرکل تاکید نمود: ما نباید این گروه ها را تنها بگذاریم و باید به آن ها یاری کنیم. بدون حمایت از طرف عرصه سیاسی و مردم مبارزه بر این پاندمی محقق نمی گردد و کادر پزشکی به ما احتیاج دارند.

صدر اعظم آلمان همچنین از مردم به خاطر صبر، بصیرت و مراقبت از یکدیگر تشکر نموده و از آن ها خواست اقدامات و محدودیت ها را همچنان درک نمایند.

مرکل تاکید نمود که مبارزه با بیماری کرونا باید سختگیرانه تر و قاطعانه تر گردد.

کابینه دولت فدرال آلمان صبح چهارشنبه درباره تغییر قانون حفاظت در برابر پاندمی ها تصمیم گیری کرد که بر اساس آن یک ترمز اضطراری الزام آور سراسری برای مناطقی با نرخ رشد تعیین مبتلایان در نظر گرفته می گردد.

صدر اعظم آلمان به تصویب سریع این قانون جدید اصرار دارد.

وی همچنین با وجود آمارهای بالا مبتلایان درباره آینده ابراز خوش بینی نموده و گفت: کمپین واکسیناسیون در کشور روز به روز بهتر اجرا می گردد؛ در نتیجه ما با گام های بزرگتر به نور خاتمه تونل نزدیک می شویم

افزایش چشمگیر مرگ های روزانه کرونایی در لهستان

لهستان هم از 803 مرگ کرونایی جدید در عرض 24 ساعت اطلاع داده که دومین آمار بالای مرگ های کرونایی روزانه از ابتدای آغاز بحران کرونا محسوب می گردد.

وزیر بهداشت لهستان اعلام نموده که همه محدودیت هایی که ابتدا تا روز دوشنبه برنامه ریزی شده بود حدود یک هفته دیگر تمدید خواهد شد.

تداوم محدودیت ها در هلند

دولت هلند هم اعلام نموده که بعد از 4 ماه قرنطینه محدودیت ها در این کشور فعلا کاهش پیدا ننموده و همچنان حداقل تا اواخر ماه آوریل ادامه خواهد داشت. نخست وزیر این کشور کاهش محدودیت ها در این شرایط را اقدامی غیر مسئولانه دانسته است.

وی هشدار داد که شرایط مانند قبل همچنان نگران نماینده و حاد است و مشابه موج اول کرونا در حدود یک سال گذشته است.

از اواسط ماه دسامبر قرنطینه سختی برای مهار کرونا در کشور هلند اعمال شده است.

شرایط حاد کرونایی در بلژیک

حدود دو میلیون شهفرایند در بلژیک هم اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت نموده اند. در بلژیک حدود 11.5 میلیون نفر زندگی می نمایند.

شرایط در بیمارستان های بلژیک همچنان متشنج است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در روز سه شنبه بیش از نود درصد تخت های مراقبت های ویژه در بیمارستان ها پر شده بودند. از طرفی شمار مرگ های کرونایی در این کشور هم به شدت افزایش پیدا نموده است.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 39,113 نفر به کرونا مبتلا شده و 345 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 2,472 نفر به کرونا مبتلا شده و 23 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 13,447ن فر به کرونا مبتلا شده و 476 نفر در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم در عرض 24 ساعت گذشته 6,292 نفر به کرونا مبتلا شده و 100 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,106,329 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده و 99,480نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 4,375,814 نفر به کرونا مبتلا شده و 127,123 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 3,793,033 نفر به کرونا مبتلا شده و 115,088 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,376,548 نفر به کرونا مبتلا شده و 76,625 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 3,031,836 نفر به کرونا مبتلا شده و 79,408 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1601

به "کرونا در اروپا، از افزایش چشمگیر بیکاری در بین جوانان انگلیسی تا شرایط حاد بلژیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از افزایش چشمگیر بیکاری در بین جوانان انگلیسی تا شرایط حاد بلژیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید