سفر به هلند در 10 دقیقه

به گزارش دکتر برای تو، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی عظیم و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

سفر به هلند در 10 دقیقه

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام گشت و گذار کنید.

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان جهان دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می گردد که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط توریستان تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای توریستی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون توریست برای تماشای جاذبه های توریستی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می نمایند. مارسی عظیمترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

هلند کشوری در اروپای غربی است که از نظر مساحت، یکی از کوچک ترین کشورهای این منطقه و قاره اروپا به شمار می رود. با اینحال این کشور یکی از بهترین مقصدهای توریستی اروپا و جهان است سالانه افراد متعددی برای بازدید از جاذبه های هلند، راهی این کشور می شوند.

کشور هلند به داشتن آسیاب های بادی، شهرهای جذاب و دوست داشتنی، باغ های گسترده گل لاله و پنیرهای خوشمزه شهرت دارد و این موارد در کنار فرهنگ و آداب و رسوم هلند باعث شده تا تور هلند به یکی از پرطرفدارترین تورهای توریستی تبدیل گردد.

اگر دوست دارید با این کشور جذاب و دوست داشتنی آشنا شوید و یا خود را برای سفر به هلند آماده سازید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا همه چیز در خصوص هلند را بدانید.

درباره هلند

پیش از اینکه صحبت درباره هلند را شروع کنیم، بهتر است کمی با تاریخ نسبتاً پرفراز و نشیب این کشور آشنا شویم و بدانیم هلند برای تبدیل شدن به کشوری که امروزه آن را می شناسیم چه راهی را پیموده است.

اگر به نقشه هلند نگاه کنید، خواهید دید که هلند خط ساحلی بسیار وسیعی دارد. در طول تاریخ سرزمین هلند، موقعیت این کشور در کنار دریای شمال همیشه به طور همزمان یک تهدید و یک مزیت بوده است. از زمان تاسیس اولین سکونتگاه ها در این منطقه، انسان ها باید کوشش می کردند از شر آب و سیلاب و طغیان رود و دریا فرار نمایند. اما بعدها با پیشرفت تکنولوژی و کشف روش های جدید، این قرارگیری در کنار ساحل به مهمترین مزیت کشور هلند تبدیل شد و هلند را به مقام ثروتمندترین کشور جهان تبدیل کرد.

کشور هلند تا قبل از قرن شانزدهم میلادی، همیشه تحت سلطه قدرت های عظیم چون امپراتوری روم، وایکینگ ها و امپراتوری اسپانیا بوده است. در قرن شانزدهم میلادی گرایش اهالی هلند به مذهب پروتستان در حال افزایش بود و پادشاهی کاتولیک اسپانیا که بر هلند نیز فرمان می راند، درصدد سرکوب آنها برآمد. اما اهالی هلند شمالی که پروتستان بودند، با اهالی کاتولیک استان های جنوبی متحد شدند و با شورش علیه امپراتوری اسپانیا، استقلال خود را در سال 1588 بدست آوردند.

با این اتفاق، هلند در قرن هفدهم با سرعت به رشد مالی و توسعه فرهنگی شتافت و دوران طلایی هلند شروع گشت. شهرهای هلند از جمله آمستردام و روتردام در این دوران به بندرگاه های مهمی در اقتصاد جهانی تبدیل شدند و ثروتی افسانه ای را به این کشور سرازیر کردند. با این ثروت و قدرت، هلند که مدت ها تحت سلطه قدرت های مختلف بود، خود به یک کشور استعمارگر تبدیل شد و مستعمراتی در آفریقا، آسیا، کارائیب، آمریکای جنوبی و حتی آمریکای شمالی تاسیس کرد.

اما نبردهای هلند و انگلیس بر سر تصاحب راه های تجاری دریایی و ثروت حاصله از آنها، باعث شد این کشور قدرت خود را از دست دهد و سال 1795 توسط نیروهای ناپلئون بناپارت اشغال گردد. اما پس از چندی و در سال 1830، مجددا استقلال خود را بدست آورد.

در قرن نوزدهم کشور هلند به سمت صنعتی شدن پیش رفت و توانست رشد خود را ادامه دهد. کشور هلند اگرچه جنگ جهانی اول را بدون کمترین آسیبی پشت سر گذاشت، اما در جنگ جهانی دوم اسیر جاه طلبی های آلمان نازی گشت و اشغال شد. بدین ترتیب در دوران جنگ جهانی دوم، هلند چه از نظر مالی و چه از منظر انسانی، به شدت آسیب دید و علاوه بر خرابی شهرها و زیرساخت های شهری، بسیاری از شهفرایندان این کشور در جریان نبرد و یا در اردوگاه های کار اجباری کشته شدند.

با این وجود، هلند کوشش کرد تا پس از جنگ جهانی دوم مجددا قدرت خود را به دست بیاورد و با برنامه های توسعه قدرتمند و همچنین پذیرش مهاجران از کشورهای دیگر، امروزه به یکی از بهترین و قوی ترین اقتصادهای جهان تبدیل شده است.

امروزه هلند هفدهمین اقتصاد برتر جهان را دارد و به عنوان یکی از اعضای موسس اتحادیه اروپا شناخته می گردد. همچنین این کشور در زمان تاسیس پیمان شینگن، به این پیمان پیوست و امروزه ویزای شینگن برای متقاضیان سفر صادر می نماید.

امروزه هلند هفدهمین اقتصاد برتر جهان را دارد و به عنوان یکی از اعضای موسس اتحادیه اروپا شناخته می گردد.

مردم، جغرافیا و آب و هوای کشور هلند

حال که با تاریخ کشور هلند و نحوه شکل گیری این کشور آشنا شدیم، وقت آن است که با مردم و جغرافیایی این کشور زیبا نیز آشنا شویم.

امروزه و طبق آخرین آنالیز های صورت گرفته، جمعیت هلند در حدود 17 و نیم میلیون نفر است. اصلی ترین نژاد مردم هلند که حدود 77 درصد جمعیت آن را شامل می گردد، هلندی (Dutch) است و 10 درصد دیگر جمعیت نیز از دیگر نژادهای اروپایی در کشور هلند ساکن هستند. باقی شهفرایندان این کشور را مهاجران ترکیه ای، مراکشی، اندونزیایی، سورینامی و … تشکیل می دهند.

زبان رسمی هلند، زبان هلندی است که از شاخه ژرمنی زبان های هندواروپایی به شمار می رود و به دلیل آموزش زبان انگلیسی از دوران دبستان در این کشور، انگلیسی دومین زبان کشور هلند است.

اصلی ترین مذهب مردم هلند، مسیحیت کاتولیک و پروتستان است و پس از آن ادیان دیگری چون اسلام، بیشترین سهم را در دین مردم هلند دارند.

اگرچه لازم نیز بگوییم که هلند در کدام قاره است، اما برای اینکه دقیقا بدانیم هلند کجاست و آشنایی با جغرافیای هلند، باید به صندلی هلند در نقشه اروپا نگاه کنیم. این کشور در منطقه شمال غربی اروپا واقع شده است. همانگونه که پیشتر گفتیم، کشور هلند یک خط ساحلی طولانی با دریای شمال دارد و خاطر ساختار جغرافیایی این کشور که پر از جزایر و شبه جزیره های متعدد است و این خطوط ساحلی چند برابر می گردد.

آلمان و بلژیک از کشورهای اطراف هلند هستند که به ترتیب از شرق و جنوب این کشور را احاطه نموده اند. همچنین کشور هلند با انگلیس نیز مرز دریایی دارد. هلند کشوری تخت و کم ارتفاع است که پستی و بلندی کمی دارد. حتی یکی از حقایق جالب در خصوص هلند این است که 26 درصد مساحت این کشور پایینتر از سطح دریا قرار دارند. 50 درصد مساحت این کشور حتی به ارتفاع 1 متر بالاتر از سطح دریا نیز نمی رسند و بلندترین نقطه این کشور، تنها 321 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

همین نزدیکی به دریا و ارتفاع کم، باعث شده است تا بادهای برخاسته از سطح دریا بر آب و هوای کشور هلند تاثیر بسیاری داشته باشد. آب و هوای هلند در اقلیم آب و هوایی معتدل اقیانوسی (Oceanic climate) قرار می گیرد که باعث می گردد تابستان ها گرمای هوا معتدل است و زمستان های سرد و با رطوبت بالا است.

با در نظر دریافت این ویژگی های آب و هوایی کشور هلند، می توان گفت که از نیمه ماه آوریل تا نیمه اکتبر، بهترین زمان برای سفر به هلند است و ماه های جولای و آگوست فصل اوج توریستی این کشور خواهد بود.

زیباترین جاذبه های هلند

هلند کشوری بسیار جذاب و دوست داشتنی است و توانسته توریستان بسیاری را به خود جذب کند. در ادامه این مقاله تعدادی از جاذبه های هلند را با هم مرور خواهیم کرد.

بلوار اسخیفنینگن: شهر لاهه یکی از مهمترین شهرهای هلند است که دولت هلند و خاندان سلطنتی این کشور در آن استقرار دارند. یکی از مهمترین جاذبه های این شهر، بلوار اسخیفنینگن است که با داشتن فروشگاه های متعدد، اسکله تفریحی و یک چرخ و فلک جذاب، افراد بسیاری را جذب خود می نماید.

پل اراسموس: روتردام عظیمترین بندر اروپا و یکی از مدرن ترین شهرهای هلند و مرکز مالی این کشور است. با این شرایط، دور ار انتظار نیست که ساختمان های مدرن و آسمانخراش های مختلف این شهر، از جاهای دیدنی هلند به شمار بفرایند.. پل اراسموس یکی از همین جاذبه ها است که با 802 متر طول، یک شاهکار معماری به شمار می رود.

کانال های آمستردام: آمستردام نه تنها پایتخت و عظیمترین شهر کشور هلند است، بلکه مهمترین مقصد توریستی این کشور نیز به شمار می رود. آمستردام را شاید بتوان یک پکیج توریستی کامل دانست که هر گوشه و کنار آن، چیزی برای غافلگیر کردن توریستان دارد. اما شاید مهمترین جاذبه آمستردام که تقریبا در هر عکس از کشور هلند می توان آن را دید، کانال های آمستردام باشند. بد نیست بدانید که طول مجموعه کانال های آمستردام، حتی از شهر ونیز نیز بیشتر است.

موزه های آمستردام: اما آمستردام علاوه بر داشتن کانال های متعدد، شهر موزه ها نیز هست و موزه هایی بسیار جذاب و بینظیر برای جذب توریستان دارد. موزه سلطنتی آمستردام، موزه مادام توسو و موزه ونگوگ از مهمترین موزه های این شهر هستند.

مزارع گل لاله: یکی از نکاتی که درباره کشور هلند بسیار شناخته شده است، مزارع گسترده گل های لاله در این کشور است. هلند عظیمترین تولیدنماینده گل در سرتاسر جهان است و بعید است یک عکس از کشور هلند با گل لاله و آسیاب بادی ندیده باشید. اگرچه خرید خود گل و آوردن آن به ایران ممکن نیست، اما پیاز و بذر گل از مهمترین سوغات هلند به شمار می فرایند.

منبع: ققنوس
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1277

به "سفر به هلند در 10 دقیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به هلند در 10 دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید