اتحادیه آفریقا: اروپا یک دوز واکسن هم به ما نداده است

به گزارش دکتر برای تو، در حالی که اتحادیه آفریقا انتقاد شدیدی به عدم پایبندی اتحادیه اروپا در اهدای واکسن به این منطقه وارد کرده است انگلیس خود را برای آغاز دومین کمپین واکسیناسیون سراسری آماده می کند.

اتحادیه آفریقا: اروپا یک دوز واکسن هم به ما نداده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ویروس جهش یافته دلتا در بسیاری کشورهای اروپایی در حال شیوع است و طرح لغو محدودیت ها را به تعویق می اندازد.

مقام آلمانی: ویروس دلتا مرگ و میر کمتری دارد

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که به اعتقاد دبیر کل انجمن پزشکی بچه ها و نوجوانان آلمان ویروس دلتا از نظر مرگ و میر کم خطرتر و از نظر سرایت مسری تر است. وی روز پنج شنبه در یک نشست کارشناسی در مجلس آلمان گفت که این ویروس جهش یافته 60 درصد مسری تر از گونه های دیگر است.

اتریش محدودیت های سفر به این کشور را لغو می کند

کشور اتریش هم هشدارهای سفر کرونایی جهانی را که از حدود 15 ماه پیش اعمال شده بود لغو می کند. وزیر امور خارجه این کشور گفت که تنها برخی از مناطق با ویروس های جهش یافته از جمله برزیل، آفریقای جنوبی، هند و یا انگلیس در لیست قرمز کرونایی قرار دارند.

اتحادیه آفریقا: اروپا یک دوز واکسن هم به ما نداده است

اتحادیه آفریقا هم احساس می کند که در تامین واکسن کرونا از طرف اتحادیه اروپا تنها گذاشته شده است. کننده ویژه اتحادیه آفریقا برای تهیه واکسن کرونا روز پنج شنبه گفت که حتی یک دوز واکسن و یک آمپول هم کارخانه های اروپا را به مقصد آفریقا ترک نکرده است. به گفته وی بعد از وعده های اروپا برای اهدای واکسن به آفریقا اما هیچ گونه تحویلی انجام نشده است.

رکود شدید در بازار سینمای اروپا

پیامد بحران کرونا بازار سینما در اتحادیه اروپا و انگلیس با 70.2 درصد کاهش به 300 میلیون فروش بلیط کاهش پیدا کردده است. این خبر را یک نهاد مربوطه اروپایی روز پنج شنبه در استراسبورگ گفت. در سال 2019 اپراتورهای سینما بیش از یک میلیارد بیننده داشتند که بالاترین سطح از سال 2004 بوده است.

ماسکی که ابتلا به کرونا را تشخیص می دهد

محققان دانشگاه هاروارد ماسکی ساخته اند ک با یک حساسگر قادر به تشخیص ویروس کرونا در دم و بازدم انسان است. دقت داده های این ماسک به اندازه آزمایش متعارف تشخیص کرونا در آزمایشگاه است، ولی با صرف زمانی به مراتب کمتر.

یک گروه از محققان آمریکایی در دانشگاه هاروارد ماسکی را برای مقابله با کرونا ساخته اند که قادر به تشخیص ابتلای فرد به کووید19 است. نتیجه تحقیق این گروه در تازه ترین شماره نشریه علمی نیچر منتشر شده است.

ماسک به یک حساسگر (سنسور) مجهز است که وجود ویروس کرونا را در دم و بازدم فرد ماسک زده تشخیص می دهد. این حساسگر در نسوج ماسک تعبیه شده است و اطلاعات ژنتیک ویروس هایی که با تنفس، صحبت کردن یا سرفه فرد در سطح داخلی ماسک جمع می شوند جمع آوری می کند. بعد از آن یک آنزیم مخصوص و نوعی از مواد شیمیایی با تکثیر داده های ژنتیکی جمع آوری شده و فعال کردن یک ماده مخصوص، تشخیص ویروس کرونا را میسر می کنند. در صورت وجود ویروس در ماسک ماده مخصوص یادشده رنگی می شود.

در گزارش نیچر آمده است که دقت تشخیص ماسک ساخته شده به اندازه تست پی سی آر در آزمایشگاه است، منتهی با سرعتی به مراتب بیشتر. ماسک ساخته شده یک ساعت و نیم پس از استفاده اولین نتایج را در اختیار می گذارد. البته ماسک باید ابتدا سی دقیقه به صورت عادی استفاده شود و بعد از این مدت دکمه ای در آن فشار داده شود تا مایعی را که در ماسک تعبیه شده در سطح آن پخش کند. گرمای دم و بازدم در نهایت به واکنش های شیمیایی لازم با این ماده می انجامد.

محققان دانشگاه هاروارد می گویند که این شیوه نصب حساسگرها در نسوج و مواد پارچه ای می تواند برای تشخیص ویروس ها، باکتری ها و حتی سموم هم به کار گرفته شود. این که این حساسگرها در شرایط عادی روزمره و در بیرون از آزمایشگاه هم به خوبی درون آزمایشگاه عمل می کنند هنوز محل بحث و تحقیقات بیشتر است.

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره خطر موج جدید کرونا در اروپا

بر اساس داده های سازمان جهانی بهداشت شمار مبتلایان به کرونا در اروپا دوباره رو به افزایش است. این افزایش از ده هفته پیش تا کنون سابقه نداشته است. هفته گذشته ضریب ابتلا (سرایت از یک فرد به افراد دیگر) ده درصد افزایش یافته است. سازمان جهانی بهداشت علت این افزایش را کاهش محدودیت ها و افزایش سفرها می داند.

هانس کلوگه، مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که اروپا با موجی از یک پاندمی جدید روبروست و راه مهار آن جز از طریق پایبندی شهفرایندان به مقررات و محدودیت ها ممکن نیست.

سازمان بهداشت جهانی همچنین برگزاری مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا با ده هزار تماشاگر را در گسترش سریع تر ویروس دلتا موثر دانسته است.

هانس کلوگ، روز پنج شنبه با نگاهی به در پیش بودن فینال مسابقات قهرمانی اروپا در اندن در این باره ابراز نگرانی کرد.

هشدار وزیر بهداشت آلمان درباره شیوع گسترده ویروس دلتا

همزمان دولت آلمان اعلام کرده است که برآوردها حکایت از این دارند که این کشور در آستانه درگیری فزاینده با سویه دلتای ویروس کرونا است. یافته های جدید نشان می دهند که با افزایش فزاینده سهم دلتا در میان سویه های ویروس کرونا در آلمان، این سویه به زودی به رایج ترین ویروس در این کشور بدل خواهد شد.

ینز اشپان، وزیر بهداشت گفته است باید برای مقابله با این شرایط درصد ابتلا را تا حد ممکن پایین نگه داشت. او واکسن و به خصوص دریافت دو دوز واکسن را برای مقابله با دلتا کارساز دانسته و آن را امری اثبات شده توصیف کرده است.

تعویق لغو برخی محدودیت ها در فرانسه

فرانسه به دلیل نگرانی های مربوط به شیوع موج چهارم ویروس کرونا تصمیم گرفت تا لغو برخی محدودیت های کرونایی را به تعویق بیندازد.

فرانسه روز چهارشنبه تصمیم گرفت تا لغو محدودیت های کرونایی در یک منطقه واقع در جنوب غرب این کشور را به تاخیر بیندازد.

کارشناسان بهداشت و درمان نسبت به شیوع موج چهارم ویروس کرونا با پیدایش گونه دلتا هشدار داده اند.

گابریل آتال سخنگوی دولت فرانسه گفت: شیوع سریع گونه دلتای ویروس کرونا در منطقه لاندس واقع در جنوب غرب فرانسه به این معناست که دولت پاریس لغو محدودیت های کرونایی در این منطقه را به تعویق خواهد انداخت.

قام های بهداشتی فرانسه از ابتلای 2457 نفر دیگر به ویروس کرونا در روز چهارشنبه خبر داده اند. این بالاترین میزان ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه در 11 روز اخیر به شمار می رود.

تداوم فرایند کاهشی مبتلایان در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 892 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید به 5.1 کاهش پیدا کرد.24 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

سهم آلودگی به ویروس دلتا در آلمان هم افزایش چشمگیری داشته است. انستیتو رابرت کخ آلمان گفت که سهم آلودگی به ویروس دلتا در همه مبتلایان در سومین هفته ژوئن دو برابر شده است. کارشناسان آلمانی بر این عقیده اند که این ویروس حدبیشتر در این هفته به ویروس غالب در آلمان تبدیل می شود. به اعتقاد انستیتو رابرت کخ آلمان سهم این ویروس به زودی 50 درصد همه مبتلایان را در بر می گیرد.

افزایش چشمگیر مبتلایان جدید در پرتغال

شمار مبتلایان جدید به کرونا در کشور پرتغال به بالاترین حد از اواس ط فوریه رسیده است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در این کشور در عرض 24 ساعت 2362 مورد ابتلای جدید به کرونا در این کشور شناسایی شده که بیش از نیمی از آن ها در لیسبون ، پایتخت این کشور بوده اند. همچنین شمار بیماران کرونایی در این کشور افزایش پیدا کرده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده بیشتر مبتلایان جدید در این کشور با ویروس جهش یافته هندی مبتلا شده اند.

دولت پرتغال در مبارزه با افزایش شمار مبتلایان جدید هفته گذشته اقدامات کرونایی در بسیاری مناطق را تشدید کرده است.

هشدار آلمان درباره حضور بالای تماشاگران در مسابقات قهرمانی اروپا

اولاف شولتز، معاون صدر اعظم آلمان هم با اشاره به اینکه اروپا با کوشش و کوشش بالا پاندمی در اروپا را تحت کنترل درآورده درباره به خطر افتادن این دستاوردها با توجه به حضور تماشاگران زیاد در مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا هشدار داد.

تشدید قواعد سفر به بلغارستان

بلغارستان از اول جولای قواعد سفر به این کشور را تشدید می کند. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از طرف دولت باغارستان کشورها به سه منطقه بر اساس شیوع کرونا در آن ها تقسیم شده و محدودیت هایی علیه آن ها اعمال می شود.

البته در بلغارستان شمار مبتلایان جدید در حال کاهش است. تا به حال تنها موارد کمی از آلودگی به ویروس دلتا در این کشور شناسایی شده. با این همه کمپین واکسیناسیون در این کشور به کندی پیش می رود. سهم افراد کاملا واکسینه شده در این کشور با حدود 11.6 درصد در مقایسه با اتحادیه اروپا بسیار پایین است.

انگلیس خود را برای دومین کمپین واکسیناسیون آماده می کند

خدمات بهداشت انگلیس NHS برنامه ریزی برای تقویت واکسیناسیون علیه ویروس کرونا را آغاز کرده است. همانطور که وزارت بهداشت انگلیس روز پنج شنبه گفت کمپین واکسیناسیون جدید در این کشور می تواند از اوایل سپتامبر آغاز شود. به این ترتیب میلیون ها نفر در انگلیس با دریافت دوز سوم کرونا در برابر این ویروس واکسینه می شوند. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده بخصوص باید گروه های خطر و افراد بالای هفتاد سال سومین دوز واکسن کرونا را دریافت کنند. در مرحله بعدی دومین دور واکسیناسیون هم همه افراد بالای 50 سال واکسینه خواهند شد.

افایش بی سابقه مبتلایان روزانه در انگلیس از 29 ژانویه

در انگلیس هم شمار مبتلایان روزانه به 26068 مورد افزایش پیدا کرده که از 29 ژانویه سابقه نداشته است. شمار مبتلایان به کرونا در انگلیس حدود یک ماه است که به سرعت افزایش پیدا می کند.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی انگلیس در این کشور حدود 85 درصد بزرگترها اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده و 62 درصد هم هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند.

تشدید محدودیت های سفر به انگلیس

کرواسی هم روز پنج شنبه به صورت غافلگیرانه و بدون اعلام قبلی محدودیت ها برای سفر به این کشور را تشدید کرد.

هشدار آلمان درباره شیوع کرونا در جریان مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان هم به اتحادیه فوتبال اروپا به دلیل برگزاری مسابقات قهرمانی انتقاد وارد کرده است.

وی در این باره گفته است: این از پیش تعیین است که یک بازی فوتبال با 60 هزار تماشاگر فرایند شیوع ویروس را سرعت می بخش دآن هم به ویژه در کشوری که قبلا تحت تاثیر ویروس کرونا قرار داشته است.

هشدار بانک مرکزی اروپا درباره تاثیرات ویروس های جهش یافته بر فرایند بهبود اوضاع اقتصادی

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا هم درباره خطرات ویروس های جهش یافته در فرایند بهبود اوضاع اقتصادی اروپا هشدار داده و در این باره گفت: البته بهبود اوضاع اقتصادی هنوز هم با عدم اطمینان روبرو است از جمله همچنین به دلیل گسترش ویروس های جهش یافته.

وی در عین حال گفت که با توجه به پیشبرد فرایند واکسیناسیون بدترین سناریوهای منفی برای اقتصاد غیر محتمل تر شده است.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 2,457نفر به کرونا مبتلا شده اند و 25 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 27,989به کرونا مبتلا شده اند و 22نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 882نفر به کرونا مبتلا شده اند و 21 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها در عرض 24 ساعت 9,227نفر به کرونا مبتلا شده و 46 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,775,301

نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 111,082نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 4,828,463نفر به کرونا مبتلا شده اند و 128,162نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,260,788نفر به کرونا مبتلا شده اند و 127,587نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,808,960نفر به کرونا مبتلا شده اند و 80,875نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند. البته اسپانیا در دو روز اخیر آمار بروز شده ای را ارائه نداده است..

در آلمان هم تا به حال 3,736,424نفر به کرونا مبتلا شده اند و 91,487نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند..

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1716

به "اتحادیه آفریقا: اروپا یک دوز واکسن هم به ما نداده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه آفریقا: اروپا یک دوز واکسن هم به ما نداده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید