چرا باید دارچین را در رژیم غذایی خود قرار دهیم؟

به گزارش دکتر برای تو، روزیاتو/دارچین در اروپای قرون وسطی ادویه ای لوکس به تعداد می رفت. عرب ها این ادویه را از مسیرهای سخت می رسانند و تنها ثروتمندان استطاعت خریدش را داشتند. امروزه دارچین را در تقریباً هر آشپزخانه ای می توان پیدا کرد. اما این ادویه تنها یک افزودنی خوش طعم برای کیک ها و شیرینی های ما نیست و می تواند به شما پوستی بی نقص بخشد و سلامت تان را بهبود بخشد.

چرا باید دارچین را در رژیم غذایی خود قرار دهیم؟

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در ادامه با فواید این ادویه خوش طعم و خوشبو آشنا خواهیم شد.

1- ممکن است جوش را کمتر کند

دارچنین خواص ضد میکروبی دارد که برای درمان جوش مفید است. این ادویه می تواند باکتری ها و قارچ هایی که عامل جوش هستند را از بین ببرد . این ادویه منبع بسیار خوب آنتی اکسیدان های قدرتمندی هم هست که از بدن در برابر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می نمایند. رادیکال های آزاد می توانند باعث التهاب شوند و با وقوع این اتفاق، منافذ پوست مسدود می گردد، امری که منجر به جوش می گردد.

2- جلوی پدیدار شدن علائم پیری را می گیرد

رادیکال های آزاد ممکن است در پیری زودرس پوست هم نقش داشته باشند، امری که باعث ایجاد چین و چروک، تغییر رنگ پوست و کدر شدن پوست می گردد. آنتی اکسیدان های موجود در دارچین با محافظت از سلول ها، از سرعت فرایند پیری می کاهد. دارچین می تواند حتی باعث فراوری کلاژن گردد چون حاوی عناصری است که تحقیقات نشان داده سطح کلاژن را افزایش می دهند.

3- رنگ پوست را یک دست تر می نماید

دارچین با افزایش گردش باعث رسیدن خون و اکسیژن به پوست می گردد. این ادویه حاوی یک ماده قابض است، ماده ای شیمیایی که بافت های بدن را جمع یا منقبض می نماید. این ماده ممکن است به افزایش لطافت ظاهری پوست یاری کند و سلامت آن را از داخل هم بهبود بخشد.

4- خواص ضد التهابی دارد

التهاب به بدن یاری می نماید تا با ویروس ها مبارزه و صدمات وارده به بافت ها را ترمیم کند. اما این التهاب اگر در بافت های خود بدن رخ دهد، ممکن است خطرناک باشد. تحقیقات نشان داده دارچین خواص ضد التهابی دارد و حتی می تواند ورم را تسکین بخشد.

5- ممکن است ریسک ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد

تحقیقات می گوید استفاده از دارچین در رژیم غذایی خود ممکن است سلامت قلب تان را حفظ کند. در این تحقیقات، موش هایی که به مدت 12 هفته رژیم غذایی پرچربی حاوی دارچین داشتند وزن کمتری اضافه کردند تا موش هایی که در این مدت غذاهای پرچرب اما بدون دارچین مصرف می کردند. داشتن یک رژیم غذایی پرچرب ممکن است منجر به بروز بیماری قلبی گردد و استفاده از دارچین در غذاهای خود ممکن است به تعدیل این ریسک یاری کند.

6- به کاهش وزن یاری می نماید

دارچین سرشار از فیبر است، ماده ای که حس سیری می دهد و به مقابله با هوس های غذایی یاری می نماید. دارچین سرعت سوخت و ساز را هم بیشتر می نماید چون بدن برای پردازش این ادویه انرژی بیشتری مصرف می نماید تا دیگر مواد غذایی.

7- ممکن است حافظه را بهبود بخشد

دارچین ممکن است به عقب افتادن پیری مغز و کاهش استرس اکسیداتیو سلول های مغزی یاری کند. این ادویه ممکن است انعطاف پذیری را در هیپوکامپوس بیشتر کند؛ بخشی از مغز که به حافظه مربوط می گردد. تحقیقات نشان داده این ادویه بعضی عوارض بیماری های آلزایمر و پارکینسون را هم بهبود می بخشد.

منبع: همگردی
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1769

به "چرا باید دارچین را در رژیم غذایی خود قرار دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید دارچین را در رژیم غذایی خود قرار دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید