نمایندگان مجلس انگلیس بریتیش ایرویز را ننگ ملی نامیدند

به گزارش دکتر برای تو، نمایندگان مجلس انگلیس به دلیل اقدامات شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز در اخراج سنگین کارمندان به بهانه شیوع کرونا به این شرکت لقب ننگ ملی دادند.

نمایندگان مجلس انگلیس بریتیش ایرویز را ننگ ملی نامیدند

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از رویترز، کنندگان مجلس انگلیس امروز به خاطر اقدام شرکت بریتیش پترولیوم در اخراج سنگین کارمندان به این شرکت لقب ننگ ملی دادند.

کمیته حمل و نقل مجلس انگلیس گفت که شرکت بریتیش ایرویز و شرکت مادر آن تلاش کردند تا از شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا سوء استفاده کرده و 12 هزار نفر از کارمندان خود را اخراج کنند.

این شرکت همچنین در این راستا اقدام به کاهش رتبه و مدت زمان قرارداد دیگر کارمندان خود نیز کرده است.

هاو مریمن، کننده محافظه کار مجلس انگلیس در این باره گفت: این اصلا قابل قبول نیست که یک شرکت به خاطر شیوع کرونا چنین حجم سنگینی از اخراج و تغییر شرایط کاری کارمندان را در دستور کار قرار دهند.

سخنگوی شرکت بریتیش پترولیوم در واکنش به این مسئله گفت ما هرکاری که در توان مان باشد برای نجات شرکت هواپیمایی و نگه داشتن حداکثر تعداد کارمندان در سایه واقعیت های جدید پیش آمده و تغییرات در صنعت حمل و نقل هوایی جهان را انجام خواهیم داد.

در حال حاضر شرکت بریتیش پترولیوم هم با اتحادیه های کارمندان خود درگیر است و هم علیه دولت انگلیس به خاطر اعمال 14 روز قرنطینه خانگی برای مسافران ورودی از خارج انگلیس، طرح دعوی قضایی کرده است.

بر اساس قانون قرنطینه که توسط دولت انگلیس ابلاغ شده تمام افراد ورودی به این کشور از خارج باید پیش از ورود آدرس محل سکونتی که قصد دارند خود را در آن 14 روز قرنطینه کنند به دولت انگلیس اعلام کنند و در غیر اینصورت هزار پوند جریمه خواهند شد.

کنندگان مجلس این کشور البته می گویند این سیاست قرنطینه به اقتصاد انگلیس آسیب خواهد زد. آن ها از دولت انگلیس خواسته اند تا با اعمال سیاست های جایگزین اجرای این نوع قرنطینه را لغو کند.

روز جمعه هم دیگر شرکت های هواپیمایی فعال در انگلیس از جمله ایزی جت و ریان ایر علیه دولت به خاطر قرنطینه ابلاغ شده طرح دعوی قضایی کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1076

به "نمایندگان مجلس انگلیس بریتیش ایرویز را ننگ ملی نامیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایندگان مجلس انگلیس بریتیش ایرویز را ننگ ملی نامیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید