عکس ، هوش مصنوعی همه فن حریف!

به گزارش دکتر برای تو، هوش مصنوعی (AI) در صنایع مختلف تاثیر گذاشته است و صنعت خلاقیت نیز از این قاعده مستثنی نیست.

عکس ، هوش مصنوعی همه فن حریف!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، از طراحی گرافیکی گرفته تا آهنگسازی، هوش مصنوعی برای اتوماتیکسازی و ساده سازی فرآیندهای مختلف استفاده می گردد و سازندگان را قادر می سازد تا روی کارهای پیچیده تر و ظریف تر تمرکز نمایند. با این حال، استفاده از هوش مصنوعی در صنعت خلاقیت نیز بحث هایی را در خصوص تأثیر آن بر این حوزه به راه انداخته است، به طوری که بعضی معتقدند که منجر به از دست دادن مشاغل و خلاقیت می گردد، در حالی که بعضی دیگر معتقدند فرصت های نوی را ایجاد می نماید.

در حال حاضر، راه های زیادی برای استفاده عموم از هوش مصنوعی در راستای خلق هنر، به وسیله پلتفرم ها و اپلیکیشن های آنلاین وجود دارد که از الگوریتم های هوش مصنوعی برای فراوری هنر استفاده می نمایند. این پلتفرم ها و برنامه ها شامل برنامه هایی هستند که می توانند نقاشی های دیجیتال، طراحی ها و طرح های گرافیکی و بعلاوه برنامه های ترکیب موسیقی فراوری نمایند.

بیشتر بخوانید:

اشک تمساح واقعی است!/ عکس

عکس | بوگاتی چنتو دیه چی؛ گران ترین خودروی کریستین رونالدو!

بعضی از نمونه های این پلتفرم ها و اپلیکیشن ها عبارتند از Deep Dream Generator که تصاویر سورئال و انتزاعی فراوری می نماید، Prisma که سبک های هنرمندان مشهور را روی عکس های فراوری شده به وسیله کاربر اعمال می نماید و AIVA که آهنگ های موسیقی اصلی را فراوری می نماید.

علاوه بر این، بعضی از هنرمندان و سازندگان نیز در حال آزمایش هوش مصنوعی و استفاده از آن برای خلق سبک نوی هستند. به عنوان مثال، بعضی از هنرمندان از هوش مصنوعی برای فراوری سبک ها، الگوها و پالت های رنگی نو برای هنر خود استفاده می نمایند، در حالی که بعضی دیگر از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده ها و ایجاد ایده های نو برای کار خود استفاده می نمایند.

عموم مردم بعلاوه از برنامه ها، نرم افزارها و ابزارهای آنلاین مبتنی بر هوش مصنوعی برای فراوری تصاویر و ویدیوهایی با مضامین، کاراکترها و تنظیمات خاص استفاده می نمایند.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که استفاده از هوش مصنوعی در هنر و خلاقیت هنوز در مراحل اولیه خود است و کیفیت و قابلیت های هنر فراوری شده به وسیله هوش مصنوعی می تواند بسیار متفاوت باشد. علاوه بر این، هنر فراوری شده به وسیله هوش مصنوعی هنوز به عنوان یک شکل قانونی هنری پذیرفته نشده است، و باید دید در دراز مدت چگونه در دنیای هنر مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

یکی از مهمترین زمینه هایی که از هوش مصنوعی در صنعت خلاقیت استفاده می گردد، طراحی گرافیک است. برنامه هایی مانند Adobes Adobe Illustrator CC و Adobe XD از هوش مصنوعی برای اتوماتیک کردن کارهای تکراری مانند تراز کردن و تغییر میزان اشیا استفاده می نمایند. این برنامه ها بعلاوه از هوش مصنوعی برای پیشنهاد عناصر و طرح بندی ها استفاده می نمایند که فرآیند طراحی را کارآمدتر می نماید و به طراحان اجازه می دهد تا روی کارهای پیچیده تر تمرکز نمایند.

حوزه دیگری که در آن از هوش مصنوعی استفاده می گردد، آهنگسازی است. الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند آهنگ را تجزیه و تحلیل نمایند و ملودی ها، هارمونی ها و ریتم ها را پیشنهاد نمایند و به نوازندگان این امکان را می دهند که سریع تر و کارآمدتر موسیقی بسازند. برنامه هایی مانند Amper Music و Jukedeck نمونه هایی از نرم افزار آهنگسازی با هوش مصنوعی هستند.

هوش مصنوعی در ویرایش ویدئو و پس از فراوری نیز استفاده می گردد. برنامه هایی مانند Adobes Premiere Pro از هوش مصنوعی برای تصحیح و تثبیت رنگ اتوماتیک فیلم استفاده می نمایند و فرآیند ویرایش را کارآمدتر می نماید. بعلاوه می توان از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل فیلم و پیشنهاد ویرایش ها مانند برش بین عکس های مختلف استفاده کرد.

با این حال، استفاده از هوش مصنوعی در صنعت خلاقیت نیز بحث هایی را در خصوص تأثیر آن در این زمینه به راه انداخته است. بعضی استدلال می نمایند که استفاده از هوش مصنوعی منجر به از دست دادن شغل و خلاقیت می گردد، زیرا ماشین ها قادر خواهند بود کارهایی را انجام دهند که قبلا به وسیله انسان ها انجام می شد. آنها بعلاوه استدلال می نمایند که محتوای فراوری شده به وسیله هوش مصنوعی فاقد عمق احساسی و لمس شخصی است که محتوای فراوری شده به وسیله انسان دارد.

از سوی دیگر، دیگران استدلال می نمایند که استفاده از هوش مصنوعی فرصت ها و امکانات نوی را در صنعت خلاقیت باز می نماید. آنها استدلال می نمایند که هوش مصنوعی سازندگان را قادر می سازد تا روی کارهای پیچیده تر و ظریف تر تمرکز نمایند، زیرا ماشین ها می توانند کارهای تکراری تر و پیش پاافتاده تر را انجام دهند. آنها بعلاوه استدلال می نمایند که محتوای فراوری شده به وسیله هوش مصنوعی منحصر به فرد خواهد بود و دیدگاه نوی در خصوص خلاقیت ارائه می دهد.

واضح است که هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که صنعت خلاقیت را با ساده سازی فرآیندها، افزایش کارایی و گگرددن فرصت های نو متحول کند. با این حال، در نظر گرفتن تأثیر بالقوه بر مشاغل و خلاقیت و ایجاد تعادل بین استفاده از هوش مصنوعی و ورودی انسان مهم است.

یکی از راه های ایجاد این تعادل، استفاده از هوش مصنوعی به عنوان ابزاری به جای جایگزینی برای خلاقیت انسان است. برای مثال، محتوای فراوری شده به وسیله هوش مصنوعی می تواند به عنوان نقطه شروعی برای سازندگان انسانی استفاده گردد تا جایگزینی برای کارشان. این رویکرد به سازندگان اجازه می دهد از مزایای هوش مصنوعی بهره ببرند و در عین حال دیدگاه منحصر به فرد و عمق احساسی خود را حفظ نمایند.

بیشتر بخوانید:

تمساح 4.5متری، حیوان خانگی می گردد!/ عکس

خودرو می فروشید بعد می گویید بنزین نداریم!/ دستور درمانی باید رشته دانشگاهی گردد

راه دیگر برای ایجاد این تعادل، استفاده از هوش مصنوعی برای یاری به جای جایگزینی خالقان انسان است. برای مثال، نرم افزار آهنگسازی مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند به نوازندگان در ساخت موسیقی یاری کند، اما محصول نهایی همچنان باید به وسیله آهنگساز انسانی آنالیز و اصلاح گردد. این رویکرد به سازندگان اجازه می دهد از مزایای هوش مصنوعی بهره ببرند و در عین حال دیدگاه منحصر به فرد و عمق احساسی خود را حفظ نمایند.

واضح است که هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که صنعت خلاقیت را با ساده سازی فرآیندها، افزایش کارایی و گگرددن فرصت های نو متحول کند. با این حال، در نظر گرفتن تأثیر بالقوه بر مشاغل و خلاقیت مهم است. استفاده از هوش مصنوعی در صنعت خلاقیت این پتانسیل را دارد که کارهای تکراری را اتوماتیک کند و فرآیند خلاقیت را کارآمدتر کند. این می تواند منجر به صرفه جویی در هزینه برای مشاغل و بعلاوه افزایش بهره وری برای سازندگان فردی گردد. با این حال، این پتانسیل را نیز دارد که منجر به از دست دادن شغل گردد، زیرا ماشین ها می توانند کارهایی را انجام دهند که قبلاً به وسیله انسان انجام می شد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 تیر 1402 بروزرسانی: 9 تیر 1402 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2279

به "عکس ، هوش مصنوعی همه فن حریف!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، هوش مصنوعی همه فن حریف!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید