مرسدس بنز E، CLass نو رونمایی شد، تغییرات مهم در کابین و تعلیق پیشرفته

به گزارش دکتر برای تو، سامانه راهنمایی عقب به صورت آپشن برای ئی-کلاس در دسترس است که امکان چرخش چرخ های عقب تا 4.5 درجه در سرعت های کمتر از 37 مایل بر ساعت (60 کیلومتر بر ساعت) را فراهم می نماید.

مرسدس بنز E، CLass نو رونمایی شد، تغییرات مهم در کابین و تعلیق پیشرفته

خبرنگاران - مرسدس ئی-کلاس جز محبوب ترین گروه های تولیدی به وسیله خودروساز آلمانی است که سابقه آن به سال 1953 باز می گردد. دقیق تر بگوئیم؛ ماجرا با پلتفرم W120 آغاز و در ادامه مسیر و سال 1975 به W123 رسید. سیر تکامل خانواده ئی-کلاس ادامه داشت تا به امروز که مدل 2024 مرسدس بنز ئی-کلاس روی خط رسانه های معتبر خودرویی دنیا قرار گرفته است.

ترتیب معرفی مدل های ئی-کلاس 2024 با توجه به بازار هدف متفاوت خواهد بود. برای مثال در آمریکا، ابتدا ئی350 و ئی450 عرضه خواهد شد. این تریم ها مجهز به سامانه تمام چرخ محرک اختصاصی مرسدس با نام 4متیک خواهند بود. بعلاوه در بخش جعبه دنده آنها از نمونه 9 سرعته اتوماتیک تازه استفاده می گردد. بعلاوه پیشرانه های 4 و 6 سیلندر و انواع الکتریکی با توجه به تریم در دسترس مشتریان قرار می گیرد.

کابین ئی- کلاس تازه میزبان آخرین طراحی و فناوری های مرتبط مرسدس بنز است. صفحه مجذوب کننده هایپر اسکرین متشکل از 2 یا 3 نمایشگر در قابی یکپارچه با توجه به تریم، نورپردازی هوشمند، کیفیت بالای مواد در قسمت های مختلف و... مجموعا کابینی سطح بالا را به ئی-کلاس تازه آورده است.

آخرین نسخه از نرم افزار هوشمند و اختصاصی ام باکس مرسدس بنز نیز اینجا حضور دارد.

مرسدس بنز ئی-کلاس

یک ویژگی تازه و البته مهم در فهرست تغییرات ئی-کلاس تازه به اضافه شدن 2 دوربین سلفی به قسمت فوقانی داشبورد مربوط می گردد. این دوربین البته استاندارد نیست و به عنوان بخشی از آپشن MBUX Superscreen که شامل هزینه اضافی می گردد. درصورت سفارش این آپشن، یک نمایشگر اختصاصی مقابل صندلی سرنشین کناری روی داشبورد نصب می گردد. از دوربین مذکور فقط در مواقعی که خودرو ثابت و بی حرکت است، می توان برای ثبت عکس، فیلم و یا برگزاری ویدیو کنفرانس به وسیله سرویس هایی مانند زوم استفاده کرد.

مرسدس بنز ئی-کلاس W214 تازه مجهز به فناوری تحلیل حرکات چشم در کابین است. به واسطه این فناوری هوش مصنوعی می تواند نگاه راننده را مورد تحلیل قرار دهد تا نمایشگری که در مسیر دید واقع شده است را فعال کند.

سیستم تفریح مرسدس ئی-کلاس 2024 از اپلیکیشن تیک تاک و بازی انگری بردز نیز پشتیبانی می نماید تا تفریح در کابین به شکلی خاص فراهم گردد.

یکی دیگر از ویژگی های کابین به سیستم نورپردازی هوشمند آن مربوط می گردد که تم نورپردازی را با موسیقی در حال پخش هماهنگ می نماید. ترکیب این پایکوبی نور با سیستم صوتی حرفه ای از برند برمستر با 17 اسپیکر تجربه ای از حضور در یک کنسرت را برای سرنشین ها ایجاد می نماید.

دستگیره درب ها به شکل پاپ آپ هستند تا طراحی یکپارچه بدنه در نمای جانبی حفظ گردد. رینگ های اختصاصی مرسدس بنز نیز در مقدار های 18 تا 21 اینچ با توجه به تریم ارائه می شوند. چراغ های اصلی در جلو و عقب میزبان گرافیک داخلی تازه و مجذوب کنندهیت های ال ئی دی و هالوژن هستند.

سامانه راهنمایی عقب به صورت آپشن برای ئی-کلاس در دسترس است که امکان چرخش چرخ های عقب تا 4.5 درجه در سرعت های کمتر از 37 مایل بر ساعت (60 کیلومتر بر ساعت) را فراهم می نماید. به گفته مرسدس، این مقدار چرخش چرخ های عقب به کاهش سه فوتی (91.5 سانتیمتر) دایره چرخش سدان تازه ئی-کلاس یاری می نماید. در سرعت های بالاتر، چرخ های عقب می توانند تا 2.5 درجه بچرخند تا پایداری، مانورپذیری و عملکرد هرچه بیشتر افزایش یابد. پکیج تکنولوژی که به صورت آپشن ارائه می گردد نیز سامانه تعلیق بادی ایرمتیک با ضربه گیری قابل تنظیم مداوم را اضافه می نماید. بعلاوه، این سامانه هم ترازی خودرو را حفظ می نماید و در سرعت های بیش از 74 مایل بر ساعت (119 کیلومتر بر ساعت)، به منظور کارایی بهتر و مرکز ثقل پایین تر، ارتفاع ئی-کلاس را به مقدار نیم اینچ (1.27 سانتیمتر) کاهش می دهد.

مرسدس بنز ئی-کلاس تازه با پیشرانه هیبریدی

همانطور که ابتدای مطلب اشاره شد، در بخش پیشرانه با تنوع بالایی روبرو هستیم. ئی 350 با ترکیب تپنده 4 سیلندر توربوشارژ 2 لیتری و سیستم هیبرید ملایم ارائه می گردد که مجموع خروجی برابر با 255 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر است. بعلاوه 20 اسب بخار اضافه در حالت بوست تحت اختیار راننده قرار می گیرد تا آغازی سریع تر داشته باشد.

ئی 450 از تپنده بنزینی 6 سیلندر توربوشارژ در هماهنگی با سیستم هیبرید ملایم با 375 اسب بخار خروجی و گشتاور 500 نیوتن متر استفاده می نماید. اینجا هم 20 اسب بخار اضافه با فشردن دکمه حالت بوست وارد چرخه موتور می گردد.

اطلاعات مربوط به مقدار مصرف سوخت این پیشرانه ها و بعلاوه اطلاعات دقیق در رابطه با تریم پلاگین هیبرید در دسترس نیست.

منبع: عصر ایران
انتشار: 7 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1402 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2252

به "مرسدس بنز E، CLass نو رونمایی شد، تغییرات مهم در کابین و تعلیق پیشرفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرسدس بنز E، CLass نو رونمایی شد، تغییرات مهم در کابین و تعلیق پیشرفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید