شب ها گیلاس بخورید تا خواب بهتری داشته باشید!

به گزارش دکتر برای تو، بسیاری از مردم از خوردن گیلاس در تمام ساعات روز لذت می برند، اما بعضی افراد بر این باورند که خوردن گیلاس در شب می تواند برای سلامتی مضر باشد و دلیل آن احتمالا قند موجود در گیلاس است.

شب ها گیلاس بخورید تا خواب بهتری داشته باشید!

به گزارش ایسنا، به نقل از هلث، گیلاس حاوی اندازه زیادی قند است، اما فیبر نیز دارد که بر هضم تاثیر چندانی نمی گذارد. در واقع خوردن گیلاس قبل از خواب ممکن است به خواب بهتر شما یاری کند.

طبق گفته کلینیک کلیولند ایالات متحده گیلاس به افزایش مقدار ملاتونین در بدن یاری می نماید. ملاتونین هورمونی است که بر تنظیم خواب تاثیر دارد؛ بنابراین مصرف گیلاس قبل از خواب ممکن است به شما یاری کند به خواب بروید و مدت طولانی تری بخوابید.

گیلاس بعلاوه حاوی تریپتوفان اسید آمینه ای است که به فراوری سروتونین و ملاتونین یاری می نماید.

بث چروونی، متخصص تغذیه، در این خصوص می گوید: از آنجایی که گیلاس ترش دارای آنزیم های متفاوتی است، به همین علت تریپتوفان را برای مدت طولانی تری در بدن نگه می دارد؛ بنابراین نه تنها باعث می گردد زودتر بخوابید بلکه شما را برای مدت طولانی تری به خواب می برد.

گیلاس بعلاوه می تواند التهاب و درد عضلانی را کاهش دهد و به شما یاری کند در شب آرامش بیشتری داشته باشید و بهتر بخوابید. گیلاس نه تنها خوشمزه است بلکه فواید سلامتی مختلفی نیز دارد.

گیلاس سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله پتاسیم، منیزیم، فولات و ویتامین های A، C و E و بعلاوه حاوی آنتوسیانین است که آنتی اکسیدان قدرتمندی محسوب می گردد و می تواند به محافظت از سلول های شما در برابر آسیب یاری کند. گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان است و خواص ضد التهابی دارد که ممکن است به کاهش خطر بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی، سرطان و بیماری آلزایمر یاری کند.

خوردن میوه بیشتر ازجمله گیلاس برای سلامت کلی شما عالی است.

میوه سرشار از فیبر است و می تواند به منظم نگه داشتن سیستم بدن شما یاری کند و ممکن است خطر بیماری قلبی و سایر بیماری های مزمن را کاهش دهد. بعلاوه حاوی اندازه زیادی آب است؛ بنابراین مصرف منظم میوه می تواند شما را هیدراته نگه دارد.

گیلاس را می توان به صورت ساده مصرف کرد یا می توانید آن را به ماست، غلات، بلغور جو دوسر یا اسموتی اضافه کنید. اگر دنبال راهی خوشمزه برای بهبود سلامتی خود هستید، گیلاس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

منبع: فرارو
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2111

به "شب ها گیلاس بخورید تا خواب بهتری داشته باشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شب ها گیلاس بخورید تا خواب بهتری داشته باشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید