تور ارزان روسیه: روسیه: امیدواریم مقامات اوکراین مواضع آمریکا را شنیده باشند

به گزارش دکتر برای تو، سخنگوی وزارت خارجه روسیه بعد از مذاکرات معاون وزیر خارجه آمریکا در کرملین درباره اوضاع در شرق اوکراین یادآور شد: امیدواریم مقامات کی یف ارسال علامت ایالات متحده درباره اهمیت توافقات مینسک را دریافت نموده باشند.

تور ارزان روسیه: روسیه: امیدواریم مقامات اوکراین مواضع آمریکا را شنیده باشند

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه ای ابراز امیدواری کرد که مقامات کی یف به ارسال علامت معین ویکتوریا نولاند معاون وزیر امور خارجه آمریکا در مسائل سیاسی درباره اهمیت توافقات مینسک در حل و فصل مناقشه دونباس توجه نموده باشند.

زاخارووا گفت: در جریان مذاکرات ویکتوریا نولاند در مسکو، اهمیت توافقات مینسک یکبار دیگر از سوی طرف آمریکایی مورد تأیید نهاده شده است و من امیدوارم که مقامات کی یف این موضع گیری طرف آمریکایی را شنیده باشند.

این دیپلمات روس اضافه کرد: دو سال قبل موضوع بی اهمیت شدن توافقات مینسک از سوی بعضی مقامات غیررسمی اوکراینی مطرح شده و عدم تحقق آن به بهانه تغییر شرایط تاریخی یا ضرورت تهیه توافقنامه جدیدی ارتباط داده شده بود، ولی طی سال گذشته این موضوع حتی بعنوان موضع گیری رسمی کی یف و رهبران اوکراینی هم شنیده شد. اکنون مقامات کی یف باید بدانند که در واشنگتن هم با چنین نظریه ای موافق نیستند.

گفتنی است که روز چهارشنبه دیمیتری کوزاک معاون دفتر ریاست جمهوری روسیه در انتها مذاکرات خود با ویکتوریا نولاند در کاخ کرملین خاطرنشان کرد که دو طرف روسی و آمریکایی در مورد ادامه رایزنی ها درباره حل و فصل مناقشه داخلی در منطقه ها شرقی اوکراین به توافق رسیده اند و مواضع مسکو و واشنگتن درباره این مناقشه بر یکدیگر منطبق است.

به گفته کوزاک، معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده بر این موضع گیری واشنگتن تأکید کرد که بدون دست یابی به توافق در مورد شرایط ویژه منطقه دونباس، امکان هر نوع پیشرفت در فرایند حل و فصل این مناقشه وجود نخواهد داشت.

دو طرف بعلاوه تأیید کردند که توافقات مینسک همچنان پایه و اساس حل و فصل مناقشه نظامی در شرق اوکراین بوده و جایگزینی ندارد.

خانم نولاند هم مذاکرات روز چهارشنبه خود با بعضی مقامات کاخ کرملین را خوب و سازنده ارزیابی نموده و یادآور شد که در این گفتگوها فرایند اجرای توافقات مینسک و برقرارص صلح در منطقه دونباس مورد آنالیز و گفتگو نهاده شد.

به گفته دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین، یوری اوشاکوف مشاور سیاسی رئیس جمهوری روسیه هم در مذاکرات با معاون وزیر امور خارجه آمریکا حضور داشت.

نولاند پیش از این روز سه شنبه هم با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه ملاقات و گفتگوهای مفصلی را انجام داده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1863

به "تور ارزان روسیه: روسیه: امیدواریم مقامات اوکراین مواضع آمریکا را شنیده باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: روسیه: امیدواریم مقامات اوکراین مواضع آمریکا را شنیده باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید