5 نکته مهم برای پخت شیرینی مربایی یا شیرینی مشهدی در خانه

به گزارش دکتر برای تو، شیرینی مربایی یا شیرینی مشهدی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و محبوب نوروزی است که دستور پخت بسیار آسانی دارد.

5 نکته مهم برای پخت شیرینی مربایی یا شیرینی مشهدی در خانه

خبرنگاران | با نزدیک شدن به ایام نوروز پخت انواع شیرینی های رنگارنگ و خوشمزه خانگی رونق می گیرد. شیرینی های خانگی مخصوص نوروز معمولا خشک، ریز و بسیار متنوع و رنگارنگ هستند. شیرینی مشهدی با نام های مختلفی ازجمله شیرینی آلمانی، شیرینی مربایی و شیرینی مارمالادی معروف است که یکی از انواع شیرینی های سنتی ایرانی است.

به گزارش خبرنگاران ، این شیرینی به علت ماندگاری بالا و لطافت و طعم دلچسبی که دارد، گزینه بسیار مناسبی برای فهرست شیرینی های نوروزی شماست. این شیرینی شامل دو لایه است که بین این دو لایه را به دلخواه با مارمالاد، مربا و یا شکلات و ژله بریلو پر می نمایند. در این مطلب آموزش پخت شیرینی مشهدی در منزل با روشی آسان همراه با نکات مهم مربوط به تهیه این شیرینی تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم

آرد شیرینی: 350 گرم

روغن نباتی یا کره: 220 گرم

تخم مرغ: 1 عدد

پودر قند: 100 گرم

وانیل: نصف قاشق چای خوری

بکینگ پودر: یک چهارم قاشق مرباخوری

پودر هل: نصف قاشق چای خوری

مارمالاد، ژله بریلو، پودر پسته و شکلات تخته ای: برای تزیین

طرز تهیه + نکات مهم پخت شیرینی مشهدی

1 ـ روغن را که به دمای محیط رسیده است، داخل یک کاسه بریزید و پودر قند را به آن اضافه کنید. حالا همزن برقی را روشن کنید و با دور تند همزن روغن و پودر قند را بزنید تا کاملا حجیم و کرم رنگ شوند.

2 ـ تخم مرغ را همراه با وانیل و پودر هل به کاسه اضافه کنید و 1 دقیقه دیگر به هم زدن ادامه بدهید و بعد همزن برقی را کنار بگذارید. آرد و بکینگ پودر را که از قبل با هم مخلوط و الک نموده اید، کم کم و طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک از یک جهت هم بزنید. وقتی مواد شیرینی حالت خمیری پیدا کرد، لیسک را کنار بگذارید و با دست و نوک انگشتان آغاز به ورز دادن کنید. زمانی که خمیر دیگر به دست نچسبید، آماده است و دیگر نیازی به ورز دادن ندارد. خمیر شیرینی مشهدی خمیر بسیار نرمی است.

3 ـ حالا خمیر آماده را داخل کیسه فریزر بگذارید و آن را حدود نیم ساعت داخل یخچال بگذارید تا استراحت کند. بعد از گذشت این مدت زمان خمیر را از یخچال خارج کنید و دوباره کمی ورز بدهید. دو کیسه فریزر را باز کنید و کنار دستتان بگذارید. حالا یک گلوله خمیر بردارید و روی یکی از کیسه ها بگذارید؛ سپس کیسه بعدی را روی خمیر بگذارید و خمیر را بین دو کیسه فریزر با وردنه باز کنید. قطر خمیر باید حدود 3 تا 4 سانتیمتر باشد. حالا کیسه رویی را بردارید و خمیر را با قالب دلخواه یا کاتر قالب بزنید.

4 ـ شیرینی های قالب زده را داخل سینی فر بچینید و آن را در فر 180 درجه سانتیگراد که از قبل داغ نموده اید، به مدت 15 تا 20 دقیقه بگذارید تا بپزد. بعد از این که شیرینی ها خنک شدند، باید آن ها را تزیین کنید. به این صورت که یکی از شیرینی ها را بردارید و روی آن را به دلخواه ژله بریلو، مارمالاد یا شکلات تخته ای آب شده بریزید و یک شیرینی دیگر را روی آن بگذارید و کمی فشار بدهید تا دو لایه به هم بچسبد؛ سپس روی شیرینی را با پودر پسته و شکلات تخته ای آب شده تزیین کنید.

5 ـ این شیرینی به علت داشتن مارمالاد و ژله بریلو باید حتما داخل ظرف در بسته و در یخچال نگه داری گردد.

منبع: فرادید
انتشار: 22 اسفند 1401 بروزرسانی: 22 اسفند 1401 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2235

به "5 نکته مهم برای پخت شیرینی مربایی یا شیرینی مشهدی در خانه" امتیاز دهید

1 کاربر به "5 نکته مهم برای پخت شیرینی مربایی یا شیرینی مشهدی در خانه" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته مهم برای پخت شیرینی مربایی یا شیرینی مشهدی در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید