کرونا در اروپا، شورش و ناآرامی در بلژیک، مرگ یکی از کارکنان کمیسیون اروپایی

به گزارش دکتر برای تو، رئیس کمیسیون اروپایی از مرگ یکی از کارکنان کمیسیون اروپایی در اثر ابتلا به کرونا خبر داده است.

کرونا در اروپا، شورش و ناآرامی در بلژیک، مرگ یکی از کارکنان کمیسیون اروپایی

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا همچنان در اروپا همچون اسب افسار گسیخته و غیر قابل کنترلی جولان داده و مسائل بیشتری را ایجاد می نماید.

اسپانیا در راستا لغو تدریجی محدودیت های ضد کرونایی

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که در اسپانیا صدها هزار نفر برای اولین بار بعد از دو هفته می توانند دوباره به سر کار بروند و این کشور کم کم می رود تا از خواب زمستانی مالی بیدار گردد.

با این همه نخست وزیر اسپانیا روز گذشته به شهروندان هشدار داد که هیچ گونه کاهش اعمال محدودیت ها در دستور کار نیست. وی تاکید نمود که اولین کاهش مرحله ای محدودیت ها در سریع ترین زمان تازه دو هفته دیگر شروع خواهد شد و این کاهش محدودیت ها هم تدریجی و با احتیاط انجام خواهد شد.

نخست وزیر اسپانیا از جنگی سخن گفت که تنها به صورت متحد می توان در آن پیروز شد.

درخواست وزیر دفاع آلمان برای اقدامات هماهنگ در لغو تدریجی محدودیت ها

کرامپ کارن بائر، وزیر دفاع آلمان و رئیس حزب دموکرات مسیحی هم خواستار اقدام هماهنگ در خروج مرحله به مرحله از محدودیت های سخت ضد کرونایی بعد از عید پاک شد.

وی تاکید نمود: این مسئله مهم است که ما قوانین واحدی داشته باشیم و هر چیزی غیر از این مسائل بیشتری ایجاد می نماید.

نخست وزیر ایالت زارلاند آلمان هم اظهارات مشابهی را ایراد نموده و خواستار یک برنامه جامع برای مقابله با ویروس کرونا در هفته ها و ماه های آینده شده و گفت: این ویروس همچنان تمام سال ما را درگیر خود خواهد نمود. مسئله بازگشت به حالت عادی مطرح نیست بلکه این مسئله مطرح است که نرمال بودن در این شرایط باید چگونه باشد.

نخست وزیر ایالت زارلاند تاکید نمود که این طرح جامع باید بر اساس معیارهای قابل فهم انجام گردد. وی بالاترین اولویت را حمایت از شهروندان در برابر ابتلا به این بیماری همه گیر دانست. این مقام آلمانی در این باره هشدار داد که امیدهای واهی و غلطی را درباره کاهش گسترده و سریع محدودیت ها ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما هنوز این بحران را پشت سر نگذاشته ایم از شهروندان خواست همچنان صبر و تحمل داشته باشند و فاصله ها را حفظ نمایند.

صدر اعظم آلمان می خواهد روز چهارشنبه در نشستی با نخست وزیران ایالات آلمان درباره شرایط بحران کرونا بعد از عید پاک صحبت کند.

مجله تایمز هم با استناد به سخنان وزیر دارایی انگلیس گزارش داده که فراوری ناخالص ملی این کشور می تواند بین آوریل و ژوئن تا 30 درصد در سایه بحران کرونا کاهش یابد. اعضای کابینه دولت انگلیس از این رو خواستار کاهش محدودیت های ضد کرونایی در این کشور هستند.

شهروندان آلمانی مخالف کاهش محدودیت های ضد کرونایی هستند

نتایج جدیدترین نظر سنجی هم نشان می دهد که بیشتر شهروندان آلمانی مخالف کاهش محدودیت های ضد کرونایی برای مقابله با این بیماری همه گیر هستند.

نتایج یک نظر سنجی که از طرف موسسه یوگو انجام گرفته است نشان می دهد که 44 درصد شهروندان خواستار تمدید این اقدامات و محدودیت ها هستند. 12 درصد هم خواستار تشدید این محودیت ها هستند. تنها 32 درصد از شهروندان خواستار کاهش و 8 درصد هم خواستار لغو محدودیت های ضد کرونایی بودند.

پذیرش این گونه محدودیت ها از طرف شهروندان آلمانی هم بسیار بالا است. بر اساس این نظر سنجی 78 درصد شهروندان گفته اند که کاملا به این قواعد پایبند هستند. 18 درصد هم گفته اند گاهی اوقات و تنها 2 درصد گفته اند که به این محدودیت ها پایبند نیستند.

آمار بالای مرگ و میر کرونایی در خانه های سالمندان فرانسه

آمارها نشان می دهد که تنها در خانه های سالمندان فرانسه حداقل 5140 نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند که بیش از یک سوم شمار همه تلفات این بیماری در این کشور را شامل می گردد. بر اساس اطلاعات مقام های مسئول 24 درصد بیماران در بخش های آی سی یو زیر 60 سال سن دارند و بیش از 27186 نفر هم از شروع این بحران معالجه شده و بیمارستان را ترک نموده اند.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم خبر داده است که بیش از نیمی از مبتلایان به کرونا در این کشور بهبود یافته اند.

شورش و ناآرامی در بلژیک

خبرها همچنین حاکی از آن است که مرگ یک جوان 19 ساله بر اثر عملیات تعقیب و گریز پلیس، با وجود محدودیت های کرونایی ناآرامی ها و آشفتگی هایی را در بلژیک ایجاد نموده است. پلیس طی این ناآرامی ها حدود 100 نفر را دستگیر نموده است.

این جوان 19 ساله آدینه شب با یک موتور از گشت پلیس فرار نموده بود و در اثر برخورد با یک ماشین پلیس دیگر جان خود را از دست داد.

علی رغم ممنوعیت تجمعات، شهروندان عصبانی طی روزهای شنبه و یکشنبه در چندین منطقه تجمعاتی را برگزار کردند و بر اساس گزارش های منتشر شده وقتی پلیس کوشش کرد تا این اجتماعات را متفرق کند اوضاع آشفته تر شد. معترضان به سمت نیروهای پلیس سنگ پرتاب می کردند. مردی هم با سلاحی که از یک پلیس دزدیده بود شلیک هوایی می کرد. در جریان این ناآرامی ها چندین خودرو به آتش کشیده شد. تا صبح یکشنبه 65 نفر در جریان این اعتراضات بازداشت شدند و 30 نفر دیگر هم روز یکشنبه توسط پلیس دستگیر شدند.

هشدار یونیسف درباره وقوع فاجعه جهانی برای بچه ها

یونیسف هم درباره وقوع فاجعه جهانی برای بچه ها در جریان بحران کرونا هشدار داده است. این نهاد بین المللی بر این عقیده است که بحران کرونا نیازهای ضروری فقیرترین بچه ها در بسیاری کشورهای در حال توسعه و مناطق بحرانی را در معرض خطر قرار می دهد.

کریستین اشنایدر، مدیر عامل یونیسف در آلمان در مصاحبه با خبرگزاری آلمان گفت: این بیماری برای میلیون ها کودک در سراسر جهان یک خطر موجودیتی است.

وی تاکید نمود که تنها به وسیله یک اقدام هماهنگ بین المللی می توانیم از این مسئله جلوگیری کنیم که یک بحران بهداشت جهانی به یک فاجعه جهانی برای بچه ها تبدیل نگردد.

این مقام آلمانی در یونیسف همچنین درباره شیوع گسترده کرونا در اردوگاه های پر ازدحام پناهندگان در یونان و سوریه ابراز نگرانی نموده و گفت: بسیاری از بچه ها در این اردوگاه ها از سوء تغذیه و دیگر بیماری های زمینه ای کرونایی رنج می برند و به سختی می توانند با خطرات جدید مقابله نمایند.

اشنایدر همچنین درباره شرایط بچه ها در آفریقا هم هشدار داده و گفت: تقریبا 40 درصد آفریقایی ها در خانه امکان اینکه دست های خود را با آب و صابون بشویند ندارند. در آسیا نیز بخصوص شمار روزافزون مبتلایان در بنگلادش نگران نماینده است. بیش از 850 هزار نفر از روهینگیایی ها در این منطقه در اردوگاه های پر ازدحام و در شرایط سختی زندگی می نمایند.

در این شرایط مشاور دولت آلمان هم بازگشایی سریع مدارس و نهادهای آموزشی با رعایت مقررات ویژه را خواستار شده است.

شمار روزافزون مبتلایان و قربانیان کرونایی در اروپا

بر اساس جدیدترین آمارهای منتشر شده در اسپانیا تا به حال حدود 169496 نفر به کرونا مبتلا شده و 17489 نفر هم دراثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 156363 نفر به کرونا مبتلا شده و 19899 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه هم تا به حال 132591 نفر به کرونا مبتلا شده و 14393 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

جدیدترین آمارها نشان می دهد که در آلمان هم 127854 نفر به کرونا مبتلا شده و 3022 نفر هم در اثر آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم 84279 نفر به کرونا مبتلا شده و 10612 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

مرگ کرونایی یکی از کارکنان کمیسیون اروپایی

اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپایی هم امروز (دوشنبه) از مرگ یکی از کارکنان کمیسیون اروپایی بر اثر ابتلا به کرونا خبر داده و در این باره ابرز تاسف کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 938

به "کرونا در اروپا، شورش و ناآرامی در بلژیک، مرگ یکی از کارکنان کمیسیون اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، شورش و ناآرامی در بلژیک، مرگ یکی از کارکنان کمیسیون اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید