چرا غریبه ها شما را به فهرست کلوز فرند خود می افزایند؟

به گزارش دکتر برای تو، گاهی اتفاق می افتد که شما نیز در فهرست دوستان نزدیک یا همان کلوزفرند کاربران غریبه در پلتفرم اینستاگرام یا توئیتر قرار بگیرید.

چرا غریبه ها شما را به فهرست کلوز فرند خود می افزایند؟

آن دایره سبز کوچکی که آواتار یک حساب کاربری را احاطه نموده است ؛ به شما یک چیز می گوید: شما اجازه دسترسی انحصاری به محتوایی را دارید که دیگران از آن حذف شده اند.

در طول تکامل رسانه های اجتماعی، یک چیز وجود دارد که پلتفرم ها بار ها و بار ها راه های جدیدی را برای ارائه آن ایجاد می نمایند: افزایش سروتونین برای رضایت فوری به وسیله اعلان.

از محصولات رسانه های اجتماعی قدیمی مانند MySpaces Top 8 یا Facebook Poke گرفته تا دوست صمیمی شخصی در اینستاگرام یا حلقه توئیتر؛ همه این ها به رفتار های بسیار رایج و ماقبل تاریخ انسان و تمایل به برقراری ارتباط منجر می شوند.

دکتر آکوا بواتنگ، روان درمانگر دارای مجوز مستقر در فیلادلفیا، گفت: ما باید به پس زمینه رسانه های اجتماعی فکر کنیم. این موضوع واقعا روی سیستم پاداش داخلی ما کار می نماید که به وسیله توسعه دهندگان برنامه ها و افرادی که در کار روانشناسی بازار هستند، به خوبی مورد مطالعه قرار می گیرد و واقعا چیز هایی را ایجاد می نماید که خوشایند مشتری است.

محصولات جدیدی که احتمالا می توانند در حساب کاربری پیشرفته به وسیله کاربر معتبر جلوه داده شوند، دوستان نزدیک در اینستاگرام و حلقه های کپی نماینده توئیتر مکانی برای محتوایی هستند که تنها برای یک گروه در نظر گرفته شده اند نه برای کل دنبال نمایندگان شما.

به طور معمول محتوای قابلیت دوستان نزدیک یا همان کلوزفرند، نسخه معمولی تری از خودش است؛ اما لزوما خصوصی نیست یا آنچه او می خواهد از سایر افراد حفط کند.

به گفته روانشناسان بر اساس سیستم پاداش فیزیولوژیکی ما، انسان ها واقعا با این احساس رشد می نمایند. این ایده که شما در هر نوع چیز خصوصی تری قرار می گیرید با پرستیژ، احساس تعلق، شاید حتی اعتبار، احساس اهمیت و ارزش همراه است. بسته به چهارچوب فرد و این که چقدر متفاوت به آن احساس ارزش احتیاج دارد.

جایی که فردی در این طیف قرار می گیرد، نحوه استفاده از رسانه های اجتماعی را هدایت می نماید و در نهایت این چیزی است که نحوه استفاده افراد از عملکرد هایی مانند دوستان نزدیک و حلقه توئیتر را برای مواردی دیگر غیر از فراوری محتوا، برای افرادی که ارتباط عمیق تری با آن ها دارند، متنوع می نماید.

کلوزفرند ها یا همان دوستان نزدیک می توانند برای کار استراتژیک باشند

گاهی پلتفرم مورد نظر هم به عنوان ابزار نشانه گذاری و هم به عنوان وسیله ای برای پیشرفت یک رابطه عمل می نماید. سال ها پیش، لینکدین یک راه عالی و آسان برای ارتباط با دیگران بود. شما کاربران دیگر را اضافه می کنید، پیامی را رد و بدل می کنید و یکدیگر را به یاد می آورید. زمانی لینکدین یک راه عالی بود.

برای انحصار و طرد شدن است

یک عامل ایمنی وجود دارد. کاربران ممکن است از فهرست های کوتاه شده خود برای به اشتراک گذاشتن تصویر بچه ها یا مکان های قابل تشخیصی استفاده نمایند که نمی خواهند همه به آن دسترسی داشته باشند، یا می خواهند در خصوص افرادی که به آن ها اجازه مشارکت در محتوای خاص را می دهند، گزینشی تر عمل نمایند.

به گفته یک روانشناس، هدف از گردآوری فهرست حلقه های توئیتر دوگانه است. معمولا در این موارد افراد می خواهند از درگیری توهین آمیز اجتناب نمایند.

بعضی برای نزدیک شدن به افرادی غیر صمیمی کلوزفرند یا حلقه توئیتر ایجاد می نمایند

کاربران نه تنها از کلوزفرند و حلقه توئیتر برای دور نگه داشتن افراد خاص از مشاهده محتوای خصوصی استفاده می نمایند؛ بلکه از این روش برای ایجاد رابطه با افرادی که نمی شناسند، بهره می برند. افزودن علاقه مندی، جنبه خصوصی تر و گاهی معتبرتر از شما را برای جذب آن ها به مشارکت ارائه می دهد. میل به نزدیکی با ارائه دسترسی بیشتر دنبال می گردد که تقریبا در حال جهانی شدن است.

به گفته روانشناسان، از لحاظ دیجیتالی، شما تنها نگاهی اجمالی به این شخص دارید. شما فقط بخش هایی از کسی را می بینید که آن ها می خواهند شما ببینید.

همه نمی خواهند آن قدر نزدیک باشند

هیچ انصرافی وجود ندارد. هنگامی که کاربر به دوستان نزدیک یا حلقه شخصی اضافه می گردد، نمی تواند بدون درخواست از فهرست خارج گردد و مسدود کردن حساب و یا حذف تنها راه است. هیچ راهی برای خروج از محتوای دوستان نزدیک یا حلقه ها وجود ندارد. اگر گزینه ای برای تصمیم گیری وجود داشته باشد، اشتراک خود را از فهرست دوستان نزدیک بعضی از افراد لغو کنید؛ زیرا دسترسی به آن بسیار زیاد است.

به اعتقاد کارشناسان، پلتفرم های رسانه های اجتماعی اغلب با نحوه نام گذاری قسمت های خود باعث سردرگمی می شوند. این افراد پیرو هستند، اما چه مقدار از خودگذشتگی واقعا آن ها را دنبال نماینده می نماید. این می تواند باعث سردرگمی داخلی حتی در خصوص اصطلاح دوستان گردد. این ها دنبال نمایندگان من هستند، اما آیا این ها دوستان من هستند؟ این گیج نماینده است؛ زیرا به ارتباطات سالم مربوط می گردد و دقیقا به همین علت است که بسیاری از ما افراد غریبه در حلقه های خود و در فهرست دوستان نزدیک خود داریم.

بیشتر بخوانید

منبع: Mashable

خبرنگاران فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 مهر 1401 بروزرسانی: 29 مهر 1401 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2171

به "چرا غریبه ها شما را به فهرست کلوز فرند خود می افزایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا غریبه ها شما را به فهرست کلوز فرند خود می افزایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید