نکات طلایی خرید دستگیره درب چوبی

به گزارش دکتر برای تو، همۀ ما در خانه هایی زندگی می کنیم که دارای درب های متفاوتی هستند؛ در ورودی دفاتر و محل کار، در ورودی منازل، ورودی اتاق ها، ورودی حمام و دستشویی و… درب هایی نصب شده اند و برای وارد شدن به این مکان ها باید از آن عبور کنید. پیش از آن که دربارۀ خرید دستگیره درب چوبی توضیحاتی ارائه گردد، بهتر است دربارۀ انواع درب بدانید. بعضی از درب ها چوبی، بعضی فلزی و بعضی از مواد دیگر فراوری می شوند. به طور معمول یک درب، از دو بخش اساسی بدنه اصلی درب و یراق آن تشکیل می گردد.

نکات طلایی خرید دستگیره درب چوبی

دستگیره یکی از مهم ترین یراق آلات درب به شمار می آید که قطعاً انواع آن را بر روی درب های محیط های گوناگون دیده اید. در اینجا یک سؤال به وجود می آید که نقش اصلی دستگیره درب چیست؟ اصلی ترین کاربرد دستگیره درب، باز و بسته کردن و راهنمایی آن محسوب می گردد. دستگیره درب، انواع گوناگونی دارد که از دو لحاظ باهم متفاوت هستند؛ اول شکل و ظاهر و دوم کاربردی که دارد. انواع دستگیره آپارتمانی و جدیدترین مدل دستگیره در اتاق و برترین نوع دستگیره در، فراوری و به بازار عرضه می شوند و شما می توانید مطابق میل خود هرکدام را که می خواهید انتخاب و بخرید.

انواع دستگیره درب چوبی

یکی از تصمیمات مهمی که قبل از خرید دستگیره درب چوبی باید بگیرید، این است که آیا می خواهید از دستگیره های اهرمی استفاده کنید و یا توپی؟ خرید دستگیره درب چوبی در طرح های ساده و تزیینی امکان پذیر است؛ انواع دستگیره عبارت است از:

  • دستگیره های توپی درب

دستگیره گرد درب چوبی یکی از برترین انتخاب ها به شمار می آید. دربارۀ این دستگیره ها می توان گفت با همۀ نوآوری هایی که در بخش انتخاب جنس، طرح و سبک صورت می پذیرد، این دستگیره ها می توانند در سکونتگاه های مدرن و امروزی نیز ظاهر بسیار زیبا و جذابی را به ارمغان آورند.

  • دستگیره های اهرمی درب

به طورمعمول بر روی بیشتر درب های چوبی دستگیره های اهرمی را مشاهده می کنیم که به صورت طبیعی امکان بیشتری برای گرفتن دستگیره به افراد می دهند. تنوع طرح و رنگ دستگیره های توپی بسیار زیاد است که برای هر سبک خانه گزینه های گوناگون بسیاری را به ما ارائه می دهد؛ اما دستگیره های اهرمی در مقایسه با دستگیره های توپی جدیدتر می باشند. افراد بر اساس طرح های زیبایی شناختی، مصرف و کاربرد، این دستگیره ها را انتخاب می نمایند.

  • دستگیره توپی سنتی زبانه دار

در خانه های سنتی از این نوع دستگیره بیشتر به کاربرده می گردد و قطعاً شما نیز آن ها را دیده اید.

  • دستگیره توپی مدرن زبانه دار

در خانه های مدرنی که امروزه ساخته می شوند، استفاده از این نوع دستگیره روزبه روز بیشتر می گردد و به طور معمول بیشتر از رنگ های براق برای این نوع دستگیره به کار می رود.

  • دستگیره توپی لبه دار

دستگیره های توپی لبه دار با قفل های لبه دار مورداستفاده قرار می گیرند و در بیشتر مواقع برای خانه های قدیمی و سنتی به کاربرده می شوند.

  • دستگیره پلاک

این نوع دستگیره یکی از انواع دستگیره درب است که کاربرد بیشتری برای درب های دفاتر و ادارات و درب اتاق ها در خانه ها دارند. این دستگیره دارای مقاومت و دوام خوبی است که می توانید از آن برای مدت زمان طولانی استفاده کنید. معمولاً شکل ظاهری دستگیره پلاک، ساده و یک دست است و یا دارای طراحی های خاص و مدرن است.

  • دستگیره رزت یا دستگیره دوتکه

دستگیره رزت یا دستگیره دوتکه از میان انواع گوناگون دستگیره موجود در بازار، دارای هواداران بیشتری است. یکی از مزایای خرید دستگیره درب چوبی رزت این است که طراحی آن به صورتی اجرا شده که به خوبی با انواع طراحی های دکوراسیون داخلی هماهنگ می گردد. جهت نصب دستگیره رزت باید آموزش نصب دستگیره دوتکه را مطالعه کرده و نکات مربوط به نصب این نوع دستگیره ها را رعایت نمایید.

  • دستگیره کلیدی

یکی از پرکاربردترین دستگیره ها محسوب می گردد که برای درب اتاق خواب ها مورداستفاده قرار می گیرد. این دستگیره ها ازلحاظ رنگ، مدل، قیمت و ظاهر دارای تنوع بسیاری هستند.

  • دستگیره سوئیچی

معمولاً بر روی درب دفتر اداری و اتاق خواب ها نصب می شوند که از تنوع خوبی برخوردارند. برای نصب این دستگیره ها باید سیلندر و قفل درب هم بخرید.

انواع جنس دستگیره های درب

برای خرید دستگیره درب چوبی و دیگر درب ها باید جنس این قطعه را بدانید. فراوری این دستگیره ها با جنس های گوناگونی انجام می گردد که شامل موارد زیر است:

  • دستگیره آلومینیومی

وزن سبک این قطعه از ویژگی شاخص آن ها است و دارای ماندگاری بالایی هستند. رنگ پذیری دستگیره آلومینیومی از دیگر ویژگی های خاص آن است.

  • دستگیره فولادی

این جنس دستگیره دارای قابلیت های مقاومت بالا، ضدزنگ، ضد خوردگی و عمر طولانی است که به نگه داری خاصی نیاز ندارد.

  • دستگیره چوبی

مهم ترین مشخصه این نوع دستگیره، زیبایی آن است و به علت لطافت و شنمایندگی، نمی توان از آن برای هر دربی استفاده کرد.

  • دستگیره برنزی

دستگیره برنزی به عنوان یک انتخاب زیبا که دارای درخشندگی خاصی است، بسیار موردتوجه است. ویژگی اصلی این قطعه، ضد میکروب بودن آن است.

رنگ دستگیره در

یکی از مواردی که قبل از خرید دستگیره درب چوبی به آن توجه می گردد، رنگ این دستگیره است که علاوه بر مدل دستگیره، از اهمیت بسیاری برخوردار است. رنگ های مات و براق در طیف های رنگی طلایی، سیلور، خاکستری و … در بازار وجود دارند که محبوب ترین رنگ های آن در عبارت است از:

  • دستگیره های تیره رنگ

برای درب های چوبی که نقوش و امواج چوب در آن ها قابل مشاهده است دستگیره های تیره بسیار مناسب هستند. ازجمله رنگ های انعطاف پذیر مورداستفاده در دستگیره، رنگ مشکی مات است که با هر طرحی در سبک های مدرن و کلاسیک هماهنگی خاصی ایجاد می نماید.

  • دستگیره های نقره ای

طیف گسترده ای از رنگ های نقره ای برای این وسیله موجود است. برای سبک های مدرن، مینیمال و معاصر، رنگ های روشن و مات کاربرد بیشتری دارند. ازجمله تناژهایی که با انواع درب ها زیبایی ایجاد می نمایند، کروم و نیکل هستند.

  • دستگیره های طلایی

طیف های مختلف رنگ طلایی به علت رنگ گرمی که دارند، حالتی وینتج و کلاسیک را به درب ها می بخشند. از محبوب ترین رنگ ها برای دستگیره، رنگ طلایی با تناژ برنجی مات است.

نکات خرید دستگیره درب چوبی

در زمان خرید دستگیره درب چوبی باید به نکاتی توجه کنید تا از خرید خود راضی باشید؛ این نکات عبارت اند از:

  1. جنس یکی از ملاک های موردتوجه در زمان خرید دستگیره درب چوبی است که باید برترین آن را انتخاب کنید.
  2. کیفیت مهم ترین ویژگی قابل توجه در خرید دستگیره درب چوبی است. خرید یک قطعه بی کیفیت فقط باعث هدررفتن پول شما خواهد شد.
  3. دستگیره درب باید از ویژگی سهولت در استفاده برخوردار باشد.
  4. در زمان خرید دستگیره درب چوبی به اندازه استحکام و امنیت آن ها بسیار توجه کنید تا زمانی که در محیط قرار ندارید، خاطرآسوده ای داشته باشید.
  5. تناسب و هماهنگی دستگیره با محل نصب، برای زیبایی نمای داخلی بسیار مهم است.
  6. یک دستگیره خوب باید از دوام و طول عمر خوبی برخوردار باشد و بعد از نصب، در روزهای ابتدایی دچار مشکل نگردد.
  7. نصب بعضی از آن ها شما را دچار دردسر می نماید که باید در زمان خرید دستگیره درب چوبی به سهولت در نصب آن توجه کنید.
  8. قیمت دستگیره درب چوبی در زمان خرید بسیار حائز اهمیت است؛ عواملی همانند مدل، جنس و رنگ در قیمت گذاری بر روی آن ها تأثیر می گذارد.

سخن پایانی

خرید دستگیره درب چوبی برای استفاده از درب و حفظ امنیت بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا اگر درب دارای دستگیره نباشد، هیچ فایده ای برای محل موردنظر نخواهد داشت. دستگیره درب ها انواع مختلفی را شامل می شوند مانند دستگیره های توپی، اهرمی، رزت، کلیدی، سوئیچی، توپی مدرن زبانه دار، توپی لبه دار، دستگیره پلاک و توپی سنتی زبانه دار؛ این دستگیره ها از جنس های گوناگونی مانند فولاد، چوب، برنز و آلومینیوم ساخته می شوند.

در زمان خرید دستگیره درب چوبی، رنگ آن نیز قابل توجه افراد است تا با مدل درب و محل نصب آن هماهنگ باشد. از پرطرفدارترین رنگ های دستگیره می توان به رنگ های تیره، نقره ای و طلایی اشاره نمود. در زمان خرید دستگیره درب چوبی باید به نکاتی همانند قیمت، کیفیت، رنگ، جنس، ظاهر، سهولت در استفاده، عمر طولانی و سهولت در نصب توجه کنید. جهت خرید دستگیره درب چوبی می توانید به فروشگاه آنلاین تاپ یراق به آدرس https://topyaragh.com مراجعه کرده و پس از مشاوره با متخصصان تاپ یراق برترین انتخاب را انجام دهید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 28 اسفند 1401 بروزرسانی: 28 اسفند 1401 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2238

به "نکات طلایی خرید دستگیره درب چوبی" امتیاز دهید

1 کاربر به "نکات طلایی خرید دستگیره درب چوبی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات طلایی خرید دستگیره درب چوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید