جهانگیری: کالای ماه رمضان تامین می گردد

به گزارش دکتر برای تو، جلسه کارگروه تنظیم بازار و تامین کالا های اساسی ماه مبارک رمضان امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار گردید.

جهانگیری: کالای ماه رمضان تامین می گردد

به گزارش ایسنا، اسحاق دنیاگیری با تاکید بر اهمیت تامین کالا های اساسی مورد احتیاج مردم در ماه مبارک رمضان، گفت: باید همه دستگاه های دولتی و نظارتی و نیز فراوری نمایندگان کوشش نمایند تا کمبودی در زمینه تامین کالا های اساسی در کشور بوجود نیاید.

معاون اول رییس جمهور تامین کالا های اساسی نظیر شکر، روغن، خرما، مرغ و تخم مرغ، برنج و گوشت قرمز را از اولویت های اصلی دستگاه های دولتی و فراوری نمایندگان کشور دانست و گفت: در ماه مبارک رمضان باید اقلام مورد احتیاج سفره افطار مردم به وفور و با قیمت مناسب در اختیارشان قرار بگیرد.

وی با قدردانی از عملکرد ستاد تنظیم بازار در تامین مایحتاج شب عید مردم به ویژه در زمینه میوه، گفت: خوشبختانه با تداوم عرضه مرغ در میادین میوه و تره بار شاهد کاهش التهابات در بازار این محصول و از بین رفتن پدیده صف خرید هستیم.

دنیاگیری توضیح داد: در ماه مبارک رمضان احتیاج به بعضی کالا ها افزایش می یابد، خوشبختانه گزارش های اعلام شده از سوی دستگاه ها نشان می دهد که به میزان لازم کالا های مرتبط، فراوری و ذخیره سازی شده است و براساس پیش بینی ها مشکل خاصی بوجود نخواهد آمد.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر ضرورت رصد روزانه بازارها، خواهان دخالت لازم ستاد تنظیم بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت و وفور کالا ها شد و گفت: همه دستگاه ها به ویژه دستگاه های نظارتی و تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف نمایندگان باید با حضورشان در صحنه به مردم اطمینان بخشی نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افزایش قیمت بعضی کالا ها نظیر سیمان در بازار از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست تا با همکاری انجمن سیمان دخالت موثری در این بازار داشته باشد، زیرا در فصل ساخت و ساز و کار عمرانی مصرف سیمان در کشور افزایش می یابد.

دنیاگیری با بیان اینکه در زمینه ذخیره سازی کالا های استراتژیک ذخایر خوبی در کشور وجود دارد، گفت: باید در زمینه ذخیره سازی کالا های استراتژیک همیشه اطمینان خاطر داشته باشیم و ذخیره سازی در سطح بالا حفظ گردد. باید در دوره انتقال دولت کاری کنیم که دولت بعدی در ماه های آغاز کار خود دغدغه و چالشی از بابت کاهش کالا های اساسی نداشته باشد و تمام تمرکز خود را بر روی چیدمان وزرا و مسئولان دستگاه ها قرار دهد. البته براساس شرایط جنگ مالی ذخایر خوبی ایجاد شده است، ولی باید با حساسیت و دقت نظر این ذخایر را افزایش داد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به گزارش معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد میزان واردات واکسن کرونا، فراوری این واکسن در داخل و تزریق واکسن به گروه های اولویت دار توضیح داد: باید در این زمینه اطلاع رسانی مناسبی انجام گردد تا مردم احساس نمایند که همراه با فرآیند واکسیناسیون در سراسر دنیا در ایران نیز اقدامات مثبت و موثری در حال اجرا است.

وی فراوری واکسن کرونا توسط شرکت های داخلی را موضوعی مهم و ارزشمند توصیف و ابراز امیدواری کرد هر چه سریعتر مطابق آنچه مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش داده اند همه مردم ایران از واکسن برخوردار شوند.

در این جلسه گزارش های مختلفی از میزان فراوری کالا های اساسی در ماه مبارک رمضان نظیر شکر، روغن، خرما، مرغ و تخم مرغ، برنج و گوشت قرمز ارائه شد. براساس این گزارش ها عرضه مرغ در تهران از هزار تن به دو هزار تن در روز رسیده است و گزارش ها حاکی از آن است که جز در بعضی موارد محدود، هیچ صفی برای خرید مرغ تشکیل نشده است و کوشش می گردد برای استان های سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان نیز عرضه مرغ به اندازه لازم انجام گردد.

همچنین روسای دستگاه های ذی ربط با اشاره به میزان واردات، بازدید های میدانی، کنترل فراوری و مقابله با قاچاق، توضیح دادند که در ماه مبارک رمضان التهابی در بازار محصولات نخواهیم داشت.

منبع: فرارو
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1587

به "جهانگیری: کالای ماه رمضان تامین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانگیری: کالای ماه رمضان تامین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید