غرب می کوشد موضوع ناوالنی به مسئله مهم مصاحبه با روسیه تبدیل گردد

به گزارش دکتر برای تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز در سخنانی بیان کرد: غرب سعی می نماید که موضوع الکسی ناوالنی را به یکی از مهمترین مسائل مصاحبه با روسیه تبدیل کند.

غرب می کوشد موضوع ناوالنی به مسئله مهم مصاحبه با روسیه تبدیل گردد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه در این باره گفت: در شرایطی که غرب می کوشد تا موضوع الکسی ناوالنی را به یکی از مهمترین مسائل تبادل نظر با روسیه تبدیل کند، می خواهم ارزیابی های خود از گام هایی که توسط بازیگران این ماجرا در عرصه سیاست و تبلیغات رسانه ای برداشته شده است را اعلام کنم.

وی در ادامه تأکید کرد که دفتر دادستان کل روسیه از وزارت دادگستری آلمان درخواست کرد تا تمامی اطلاعات مرتبط با نتایج تحقیقات پیرامون مسمویت ادعایی ناوالنی شامل همه اسناد و شواهد مرتبط را برای مسکو ارسال کند؛ اما هیچ اطلاعات واقعی ارایه نشد.

لاوروف در ادامه اضافه کرد: طرف آلمانی به بهانه های مختلفی نسخه های پزشکی، توضیح خدمات درمانی و آزمایش های پزشکی ناوالنی را ارسال نکرد و از این کار طفره رفت.

الکسی ناوالنی، منتقد سرسخت دولت روسیه، چند هفته پیش به محض بازگشت از آلمان در فرودگاه بازداشت شد. او اواخر تابستان گذشته در پی مسمومیت ادعایی با گاز اعصاب نوویچوک به آلمان منتقل شده بود.

وی اخیراً از سوی دادگاهی در مسکو به 3 سال و نیم حبس محکوم شد.

مسمومیت ادعایی و بازداشت وی عاملی شد تا بار دیگر کشورهای غربی حملات تندی را علیه روسیه انجام داده و مسکو را عامل مسمومیت ناوالنی معرفی نمایند. روسیه دست داشتن در مسمومیت این منتقد را تکذیب نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1500

به "غرب می کوشد موضوع ناوالنی به مسئله مهم مصاحبه با روسیه تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غرب می کوشد موضوع ناوالنی به مسئله مهم مصاحبه با روسیه تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید