طریقه فریز کردن سیب

به گزارش دکتر برای تو، سیب منجمد را می توان در بسیاری از انواع دستورات آشپزی و غذایی سیب مورد استفاده قرار داد. این مقاله اطلاعاتی در مورد چگونگی فریز کردن سیب به منظور استفاده در مواقع دیگر ارائه داده است.

طریقه فریز کردن سیب

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

سیب منجمد را می توان در بسیاری از انواع دستورات آشپزی و غذایی سیب مورد استفاده قرار داد. این مقاله اطلاعاتی در مورد چگونگی فریز کردن سیب به منظور استفاده در مواقع دیگر ارائه داده است.

یکی از میوه هایی که بچه ها و بزرگسالان آن را به اسم یک میان وعده نوش جان می نمایند، سیب است. این میوه در حدود هفت هزار گونه دارد. و منشاء آن قزاقستان می باشد. تنوع و گونه های بسیار آن در سرتاسر دنیا موجود می باشد. انواعی که فصلی می باشند، را می توان برای مصارف بعد فریز نمود.

سیب را می توان در دستورالعمل های خوشمزه آشپزی مانند کیک میوه ای، پای سیب، و از این دست مورد استفاده قرار داد. آب سیب در میان مردم از محبوبیت خاصی برخوردار است و در مراسمات مختلف از آن می نوشند. علاوه بر آن سرکه سیب هم از این میوه تهیه می گردد.

واقعیت این است که سیب در یک منطقه خشک و خنک، تازه و خوب می ماند، اما با گذشت یک دوره زمانی محتوای آب آن از دست خواهد رفت و پوست آن چروکیده خواهد شد. اگر در حیاط پشتی خانه تان درخت سیب پرورش می دهید، و یا به طور اتفاقی مقادیر زیادی از آن را از بازار و و میوه فروشی کنار منزلتان خریداری نموده اید، می توانید این سیب ها را فریز نمایید. با فریز کردن آنها، طعم و مزه آن تا اندازه ا حفظ خواهد شد.

مراحل فریز کردن سیب در خانه

انتخاب: سیبهای با کیفیت خوب، که رسیده و به طور طبیعی شیرین باشند را انتخاب کنید. بعضی از گونه های آن که می توانید جهت فریز کردن مورد استفاده قرار دهید، سیب فوجی، سیب قرمز قرمز، سیب گالا (سیب قرمز رگه دار)، سیب زرد، هانی کریسپ (Honeycrisp)، و پینک لیدی (Pink Lady) را شامل می گردد.

شستن و پوست کندن: سیب ها را در زیر شیر آب بشویید. آنها را بایستی به خوبی شسته و با یک حوله دستی خشک کرد. سریعترین راه پوست کندن آنها استفاده از وسیله سیب پوست کن است. اگر سیب های شما بیش از حد رسیده یا نرم هستند، در این صورت دستگاه سیب پوست کن خیلی به کار نمی آید. در چنین مواردی، از سیب پوست کن دستی بهره ببرید. هرگونه لکه قهوه ای را از روی سیب بردارید.

قاچ کردن: گام بعدی، در آوردن هسته یا دانه و قاچ و خرد کردن سیب ها است. شما هم می توانید از یک هسته گیر و یا دستگاه قاچ کن بهره ببرید و هم می توانید از یک چاقوی معمولی بهره برید. باید دانه ها، ریشه و نقاط نرم موجود در سیب را بردارید.

معین روش فریز: روش فریز به این بستگی دارد که قصد دارید بعدها چگونه از آن بهره ببرید. اساسا سه روش برای انجام این کار وجود دارد.

روش بسته بندی یا فریز شکری: بسته بندی شکری یا با عصاره شکر روشی است که در صورت استفاده از سیب جهت تهیه پای یا کیک سیب بکار برده می گردد. روش بسته بندی شکری از قهوه ای شدن و یا سوختگی ناشی از فریز جلوگیری می نماید. محلولی را با نصف قاشق چایخوری اسید آسکوربیک و 3 قاشق چایخوری آب تهیه کنید. این محلول را بر روی سیب های قاچ و خرد شده بریزید. برای این منظور به نصف فنجان شکر برای هر یک چهارم فنجان سیب قاچ شده احتیاج دارید. شکر را پاشیده و آنها را بیامیزید به طوری که به خوبی پوشش داده شوند.

بسته بندی شربتی: بایستی شربتی را با استفاده از شکر و اسید اسکوربیک تهیه کنید. برای هر 3 فنجان آب، به 2 فنجان شکر احتیاج خواهید داشت. در یک ظرف با کف ضخیم، اندازه مورد احتیاج شربت را مطابق با اندازه سیب های قاچ شده تهیه کنید. این روش از قهوه ای شدن سیب جلوگیری می نماید.

بسته بندی خشک: در این روش، سیب ها را شسته، پوست کنده، و هسته آنها را در آورید. سپس با محلول اسید اسکوربیک و آب مخلوط نمایید. آنها را در کیسه های فریزر قرار داده و بلافاصله کیسه ها را در فریزر قرار دهید. بسته بندی خشک سیب می تواند جهت هر نوع پخت و پزی مورد استفاده قرار گیرد.

بسته بندی و انجماد: هنگامی که سیب های قاچ شده به عمل آمدند، زمان آن خواهد بود که آنها را درون ظروف و یا کیسه های فریزر قرار دهید. چنانچه دمای فریزر کمتر از 25 درجه فانهایت یا 5ر63 درجه سانتیگراد باشد، این سیب ها به خوبی حفظ خواهند شد.

روش هایی که در بالا اشاره شد، آسان و سریع می باشند. هرکدام که مناسب احتیاجهای شما است را برگزیده و این سیب ها جهت هرگونه دستور آشپزی که مد نظر شما می باشد مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

منبع: راسخون
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1842

به "طریقه فریز کردن سیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طریقه فریز کردن سیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید