ضربه کشتی گیر گرجستانی به صورتم باعث شد با امتیاز عالی برنده شوم ، کدورت با طاها آکگول روی تشک تمام شد!

به گزارش دکتر برای تو، امیرحسین زارع می گوید پارسال که باختم حریفم خیلی کری خواند و شاید من هم اشتباه کردم ولی سال جاری اصلا نمی خواستم وارد حاشیه شوم.

ضربه کشتی گیر گرجستانی به صورتم باعث شد با امتیاز عالی برنده شوم ، کدورت با طاها آکگول روی تشک تمام شد!

به گزارش خبرنگاران آنلاین، امیرحسین زارع در مسابقات جهانی در دسته فوق سنگین عملکرد فوق العاده ای داشت و توانست با اقتدار قهرمان جهان گردد. زارع در حالی قهرمان جهان شد که گروه نسبتا سختی داشت و باید برای رسیدن به فینال طاها آکگول قهرمان جهان و المپیک را شکست می داد. او علاوه بر شکست آکگول، گئو پتروشویلی را هم در فینال با نتیجه عالی شکست داد و روی سکوی نخست وزن 125کیلوگرم نهاده شد. سال گذشته که زارع به آکگول باخت آکگول کری خوانی زیادی برای او کرد ولی این بار که ملی پوش کشورمان پیروز شد، ترجیح داد سکوت کند و دست او را بالا ببرد که این حرکت بازتاب بسیار زیادی داشت. در ادامه گفت وگوی خبرنگاران با قهرمان جهان و المپیک را می خوانید.

*ازجمله علیرضا دبیر رئیس فدراسیون آغاز کنیم که بعد از کسب مدال طلا و قبل از بالارفتن از سکو به شما گفت باید الان 4تا طلا داشتی! معلوم است خیلی از تو توقع دارد، نظر خودت چیست؟

منظور دکتر دبیر طلای المپیک2020 و مسابقات جهانی2022 است که برنز گرفتم. آن زمان واقعا اشتباه کردم مخصوصا در مسابقات جهانی سال گذشته که خیلی راحت حضور در فینال را با اشتباه خودم از دست دادم. آقای دبیر را خیلی دوست دارم و می دانم ایشان هم ما را چقدر دوست دارد. او شب و روز برای ما زحمت می کشد و فقط موفقیت ما خوشحالش می نماید. وقتی می بازم، به قدری ناراحت می گردد که حد ندارد. امیدوارم طلای المپیک را بگیرم تا جبران المپیک قبل را نموده باشم.

*سال گذشته وقتی طاها آکگول تو را برد، کری خوانی کرد و خیلی ها سال جاری منتظر بودند تو جبران کنی، ولی با حرکتت همه را شوکه کردی. چه اتفاقی افتاد که تصمیم به این کار گرفتی؟

بله، سال گذشته که آنطور شد خیلی از تماشاگران ایرانی هم ناراحت شدند. سال جاری فقط به طلا فکر می کردم و اصلا نمی خواستم وارد حاشیه شوم. کشتی ورزش پهلوانی و جوانمردی است. حالا پارسال آن رخ داد و قبلش هم حتما من اشتباه کردم. ولی سال جاری بعد از برد دستش را بالا بردم و برایش آرزوی موفقیت کردم. اگر هم کدورتی بود، تمام شد. ما 6دقیقه روی تشک با هم رقیب هستیم و بعدش دوستیم.

*در کشتی با گئو پتروشویلی هم اتفاق مشابهی افتاد و او ضربه ای به صورتت زد که باز هم سکوت کردی. به نظر می رسد کلا دیدت به کشتی و حواشی آن تغییر نموده است؟

ترجیح دادم بعد از ضربه کارم را بهتر انجام بدهم تا با امتیاز عالی برنده شوم. خدا را شکر همانی شد که می خواستم. حالا او هم لحظاتی کنترلش را از دست داد و آن حرکت را کرد و همه دیدند. من هم فرهنگ ایرانی را نشانش دادم.

*فرم خوبی از خودت روی تشک نشان دادی. تمریناتت چطور بوده چون نقدها زیادی درخصوص برخی از بچه های تیم می گردد که شرایط بدنی خوبی نداشتند؟

تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و درباره خودم می توانم بگویم کاملا سرحال بودم و مشکل خاصی نبود. این را هم راجع به بچه ها بگویم که هیچ کس دوست ندارد ببازد. ما و کادر فنی شرایط سخت فشار تمرین و دوری از خانواده را تحمل می کنیم تا با کسب مدال برای ایران افتخارآفرینی کنیم. ولی برخی وقت ها اتفاقاتی می افتد که همه زحمات را بر باد می دهد وگرنه چه کسی دوست دارد ببازد؟ ایران عشق من و تمام بچه هاست. باور کنید برخی وقت ها از فشار تمرینات شب نمی توانستیم بخوابیم. این فقط برای من هم نبوده، برای همه بچه ها بوده است. اگر عشق به کشور نباشد نمی گردد فشار را تحمل کرد.

*حدود یک هفته دیگر باید در بازی های آسیایی هانگژو در چین کشتی بگیری. برای حضور در دومین مسابقه سنگینت آماده ای؟

طبق برنامه از فردا من و حسن یزدانی باید تمرینات را آغاز کنیم. شرایط بد نیست، مردم هم دعا نمایند با یک مدال خوشرنگ کارم را در هانگژو تمام کنم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 شهریور 1402 بروزرسانی: 28 شهریور 1402 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2308

به "ضربه کشتی گیر گرجستانی به صورتم باعث شد با امتیاز عالی برنده شوم ، کدورت با طاها آکگول روی تشک تمام شد!" امتیاز دهید

5 کاربر به "ضربه کشتی گیر گرجستانی به صورتم باعث شد با امتیاز عالی برنده شوم ، کدورت با طاها آکگول روی تشک تمام شد!" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضربه کشتی گیر گرجستانی به صورتم باعث شد با امتیاز عالی برنده شوم ، کدورت با طاها آکگول روی تشک تمام شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید