تور گرجستان: سفر به گرجستان، معجون فرهنگ و تاریخ و طبیعت

به گزارش دکتر برای تو، سفری که نباید از دست داد

این روزها به خاطر شرایط سیاسی منطقه، مردم ایران بیشتر از قبل از سفر به گرجستان استقبال می نمایند. جالب است بدانید تا چند وقت پیش بسیاری از افراد انگلیسی زبان به خاطر شباهت نام گرجستان با استان جورجیای آمریکا، این کشور را با استان جورجیا اشتباه می گرفتند! سفر به گرجستان یک فرصت بی نظیر گردشگری است. اگر از معاشرت با مردمی خونگرم و وقت گذراندن در طبیعتی ناب و پرسه زدن در مکان های تاریخی لذت می برید، سفر به گرجستان برترین پیشنهاد برای شماست. برای اینکه بیشتر از گرجستان بدانید و برای سفر به گرجستان آماده شوید با خبرنگاران همراه شوید:

تور گرجستان: سفر به گرجستان، معجون فرهنگ و تاریخ و طبیعت

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

گرجستان سرزمینی است که بین کوه های قفقاز و دریای سیاه و کویری خشک ساندویچ شده است! سفر به گرجستان شما را با آمیزه ای از فرهنگ ها آشنا می نماید و فرصت لذت بردن از مناظری مجذوب نماینده و زیبا را به شما هدیه می دهد.

تفلیس گرجستان؛ ملغمه ای از فرهنگ ها

بالکن های معلق محله های قدیمی تفلیس، حمام های گوگردی که گاهی با کاشی های فیروزه تزیین شده اند و ساختمان های منحصربه فرد هنری و زیبا که رو به نابودی می فرایند تفلیس را به شهری الهام بخش بدل نموده اند.

تفلیس، مرکز گرجستان، از سه طرف با کوه و از یک طرف با ساحل رودخانه میتکاواری محاصره شده است. باستان شناسان اولین نشانه های زندگی در تفلیس را مربوط به چهارهزارسال پیش از میلاد دانسته اند. از آنجایی که این شهر در راستا جاده ابریشم قرارداشته، فرهنگ های مختلفی را به خود جذب نموده است. حمام آب گرم آبانوتوبانی در این شهر که قدمت آن به همان دوران جاده ابریشم می رسد ردپاهایی از فرهنگ ایرانی را در خود دارد. در سفر به گرجستان می توانید در اطراف تفلیس بقایای مکان های مذهبی مختلفی از کلیسا و کنیسه ها گرفته تا آتشکده ها را ببینید.

روستای اوشگولی گرجستان؛ بلندترین روستای اروپا

این روستا در کوه های قفقاز و ارتفاع دوهزار و دویست متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است. برج های دفاعی این روستا که مربوط به دوران قرون وسطاست و به تمامی خانه های آن راه دارد معروف است. این منطقه یکی از میراث جهانی یونسکو است. در سفر به گرجستان بازدید از این منطقه را از قلم نیاندازید.

شهرهای غارهای مرموز

تعدادی زیادی از غارهای عجیب و غریب اروپا در گرجستان قرارداند. این غارها و شهرهای سنگی به خودی خود می توانند دلیلی مجذوب نماینده برای سفر به گرجستان باشند! قدیمی ترین این شهرهای باستانی شهر سنگی اوپلیستسیخه است که در دوران قرون وسطا اهمیت ویژه ای داشته اشت

سوپرا، سفره سنتی گرجستان

یکی از برترین راه های شناختن فرهنگ کشورها آَشنایی با غذاهای آن کشور است. در حقیقت اگر کسی به گرجستان سفر کند و وعده غذایی سوپرا را نچشد، انگار هرگز سفر به گرجستان را تجربه ننموده است!

خاچاپوری نان و پنیر محلی معروفی است که به شکل قایق پخته می گردد و درون آن با پنیرآب شده و تند و مزه دار پر شده و با زرده تخم مرغ و کره سرو می گردد. خاچاپوری واقعا خوش طعم است.

خانه های روستایی گرجستان

منطقه ها دوردست خوسورتی و توشتی در کوه های قفقاز روستاهای باستانی و دیدنی و کم جمعیتی دارند که هنوز عقایدی باستانی دارند! در سفر به گرجستان بالا رفتن از جاده های منتهی به این روستاها مساوی است با بالارفتن آدرنالین خون شما!

توشتی راستاهای پیاده روی فراوانی دارد و مردم آن به مهمان نوازی کوهستانی شان شهره هستند.

سفر به گرجستان میتواند تجربه ای ناب و تکرار ناشدنیبرای هر کسی باشد. شاید در نگاه اول مردم گرجستان مردمی خشک و جدی به نظر برسند اما اینطور نیست، گرجی ها مردمی مهربان و مهمان نواز هستند. برای سفر به گرجستان تعلل نکنید چون مردم این کشور مهمان را فردی مقدس می دانند و کوشش دارند به روش خودشان از او استقبال نمایند و روش خودشان پذیرایی با غذا و نوشیدنی های خوشمزه است!

منبع: الی گشت
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2001

به "تور گرجستان: سفر به گرجستان، معجون فرهنگ و تاریخ و طبیعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان: سفر به گرجستان، معجون فرهنگ و تاریخ و طبیعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید