سفرهای خارجی تابستانی را با خرید بلیط ارزان هواپیما آغاز کنید!

به گزارش دکتر برای تو، با نزدیک شدن به فصل تابستان، مسافران در پی ارزانترین بلیط هواپیما خارجی برای مقاصد پر طرفداری همچون استانبول، آنتالیا و دبی هستند. خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول و بلیط هواپیما تهران به دبی آن هم با پایین ترین قیمت یکی از دغدغه های مسافران این دو شهر می باشد. در وبسایت کارناوال میتوانید ارزانترین بلیط هواپیما خارجی را خریداری کنید. از دیگر اطلاعاتی که مسافران به آن نیاز دارند، راهنمای سفر به شهر های دبی، استانبول و آنتالیا است که ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفید و لازم برای سفر به این شهر ها را منتشر کنیم.

سفرهای خارجی تابستانی را با خرید بلیط ارزان هواپیما آغاز کنید!

راهنمای سفر به دبی

دبی، نام شهر و بزرگترین و پرجمعیت ترین شیخ نشین (استان) در امارات متحده عربی است که در ساحل جنوب شرقی خلیج فارس جا خوش کرده است. این شهر زیبا و مدرن همچنین یک شهر جهانی و مرکزی تجاری در منطقه غرب آسیا محسوب می شود. دبی گرچه پیشینه چندانی ندارد و به زحمت می توان قدمتش را به دویست سال پیش نسبت داد؛ اما درایت حاکمانش سبب شد تا سیری صعودی را طی کند و بتواند از هیچ، همه چیز بسازد و به یکی از محبوب ترین شهرهای توریستی جهان بدل شود. این روزها توریستان دبی نه تنها به ساکنان کشورهای همسایه محدود نمی شود که بسیاری از دورترین نقاط جهان کنجکاوند تا به این شهر کویری پا بگذارند و عجایبش را از نزدیک ببینید. از بلندترین برج جهان تا وسیع ترین مرکز خرید جهان را در همین شهر خواهید دید. البته تمام جذابیت های دبی در ساختمان ها و مراکز تفریحی اش خلاصه نمی شود و یکی از عمده دلایلی که توریستان را به سوی این شهر می کشاند، برگزاری رویدادهای بین المللی و مسابقات جهانی است.

در این جا به طور مختصر تنها با نام تعدادی از برترین جاذبه های دبی آشنا می شوید که از قضا از برترین جاذبه ها در جهان نیز به شمار می آیند. جاذبه هایی که گزینه اول اغلب توریستان هستند و نباید دیدن شان را از دست بدهید. تعدادی از جاذبه های دبی عبارتنداز: برج خلیفه | Burj Khalifa، دبی مال | The Dubai Mall، باغ گل معجزه دبی | Dubai Miracle Garden، پارک آبی آکواونچر آتلانتیس | Aquaventure Waterpark، تورهای تفریحات کویری و....

برای خرید بلیط هواپیما تهران به دبی میتوانید وارد سایت کارناوال شوید و از قسمت پروازهای خارجی بلیط دبی را خریداری کنید.

راهنمای سفر به استانبول

استانبول شهری با تاریخ 2500 ساله است که در جهان باستان با نام قسطنطنیه شناخته می شود. این شهر به سبب جاذبه های تاریخی و مدرن و البته مساجد زیبای عثمانی، مرکز فرهنگی، تاریخی و اقتصادی ترکیه محسوب می شود. جالب آن که استانبول از لحاظ جغرافیایی به گونه ای ست که بخشی از آن در قاره آسیا و بخش دیگرش در قاره اروپا واقع شده است. این دو بخش از طریق پل معروف بسفر به یکدیگر متصل می شوند و از همین روی، آن را پلی میان دو قاره نیز می نامند. استانبول پرجمعیت ترین شهر ترکیه است که جمعیتی برابر با 15.03 میلیون نفر در این پهنه وسیع و پرهیاهو زندگی می کنند. دین اغلب مردم ترکیه و استانبول اسلام است و در نتیجه این موارد در کنار هم، استانبول را به مقصد دلپذیری برای مسافران ایرانی بدل می کند. شهری با تلفیقی از المان های مذهبی، سنتی و توام با ظاهری به روز و شکیل!

استانبول به دلیل جاذبه های متنوع و خدمات قابل توجه توریستی اش، در قرن بیست و یکم با استقبال توریستان خارجی روبرو شد به طوری که در سال 2015 میلادی در مجموع 12.5 میلیون توریست خارجی به استانبول پا گذاشتند. این شرایط به نوبه خود باعث شد تا استانبول مرکز فرهنگی اروپا نام بگیرد و در طی چندین سال متوالی، در میان محبوب ترین و پربازدیدترین شهرهای توریستی جهان قرار بگیرد. بلیط هواپیما تهران به استانبول را میتوانید با کلیک بر روی لینک مشاهده و خریداری کنید.

جالب است بدانید که فرهنگ غذایی ترکی و ایرانی تاثیرات متقابل زیادی بر یک دیگر داشته و شما هنگام مرور لیست غذاهای ترکی، چندان هم احساس غربت نمی کنید. غذاهای ترکی تنوع و طیف گسترده ای دارند که با ان ها آشنا می شویم. انواع وعده های غذایی ترکی عبارت اند از:

پیش غذا یا Meze: در رستوران ها شما را با سینی بزرگی از انواع مخلفات غافلگیر می کنند. در این سینی انواعی از :دلمه ها، سالاد، پوره، خاگینه، ترشی، میوه، بورک (نوعی پیش غذا با ورقه های یوفکا و مخلفات میان آن)، پنیر، سبزیجات و گوشت دیده می شود. هر ظرف را می توانید با دو یا سه نفر قسمت کنید و میزان آن برای چشیدن چهار یا پنج نفر مناسب است.

غذاهای خیابانی: انواعی از غذاهای ارزان و خوشمزه را در خیابان های استانبول می بینید. مواردی چون: سیمیت، میدیه دولما، بلوط بوداده، بلال کبابی، بستنی قیفی و ...

خوشمزه های استانبول

آشنایی با لذیذترین غذاهای ترکیه

برترین کباب های ترکیه

برترین دسرهای ترکی

غذاهای خیابانی استانبول

آشنایی با مزه ها و سالادهای ترکی

وعده اصلی یا Ana yemeğı: انواعی از گوشت گاو، مرغ و همچنین غذاهای دریایی بخش اصلی غذاهای ترکی را تشکیل می دهند. قسمت خوب ماجرا آن جاست که به دلیل مسلمان بودن بیشتر مردم ترکیه، به راحتی می توان غذاهای حلال پیدا کرد. برای وعده اصلی خود در استانبول، لیست بلند بالایی از انواع کباب ها را در اختیار دارید. کباب هایی مانند: شیش کباب (şiş kebap) کبابی مشابه شیشلیک، کباب ترکی (Döner kebap)، آدانا کباب (Adana kebap) مشابه کباب کوبیده؛ چوپ شیش (Çöp Şiş) کبابی با سه یا چهار تکه کوچک از گوشت بره و یک تکه چربی و شیشلیک.

البته غذاهای گوشتی ترکیه در کباب ها خلاصه نمی شود و می توانید انواعی از کوفته ها، خورشت های گوشتی و غذاهای دریایی را در منوی ترک ها ببینید.

دسر: باقلوا، راحت الحلقوم، کنوفه، حلوا، پودینگ برنج و … که اغلب با چایی و یا قهوه ترک سرو می شوند.

راهنمای سفر به آنتالیا

در دهه گذشته آوازه پیشرفت ترکیه در صنعت توریستی نه تنها در آسیا بلکه در همه جهان پیچیده است. توریستان از سرزمین های مختلف به دلیل آب و هوای خوب و همچنین امکانات رفاهی مناسبی که در این کشور برای مسافران مهیا شده به ترکیه سفر می کنند. از دیگر دلایل افزایش روز افزون سفر توریستان به این کشور هزینه به نسبت پایین اقامت، خرید و گشت و گذار در شهرهای مختلف آن است.

بی تردید در اطراف شما هم افرادی وجود دارند که برای تهیه کالاهای مورد نیازشان به ترکیه می فرایند و در حین خرید از دیدنی های ترکیه نیز لذت می برند. با این که چند صباحی است هزینه عوارض خروج از کشور بالا رفته؛ اما با این حال باز هم ترکیه از ارزان ترین مقاصد خارجی برای ایرانی ها به شمار می آید. شهرهایی چون استانبول، آنتالیا، ازمیر، کوش آداسی و ... همواره میزبان توریستان ایرانی هستند.

بلیط تهران به آنتالیا را می توانید با ارزانترین قیمت و تخفیف ویژه از سایت کارناوال www.karnaval.ir خریداری کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 12 تیر 1401 بروزرسانی: 12 تیر 1401 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2097

به "سفرهای خارجی تابستانی را با خرید بلیط ارزان هواپیما آغاز کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرهای خارجی تابستانی را با خرید بلیط ارزان هواپیما آغاز کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید