سفارت ایران: هیچ یک از ایرانیان مقیم چین به کرونا مبتلا نشده است

به گزارش دکتر برای تو، سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین با صدور اطلاعیه ای تأکید کرد که هیچ یک از هموطنان ایرانی مقیم چین تا به امروز به ویروس کرونا مبتلا نشده است.

سفارت ایران: هیچ یک از ایرانیان مقیم چین به کرونا مبتلا نشده است

با تور پکن سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین با صدور اطلاعیه ای ضمن تشریح اقدامات و توصیه های اجرا شده توسط سفارت در مورد ویروس کرونا گفت تا به امروز هیچ کدام از ایرانیان مقیم چین به ویروس کرونا مبتلا نشده است.

در این اطلاعیه که روز چهارشنبه منتشر شده، آمده است: هم اکنون 80 هموطن ایرانی در شهر ووهان کانون شیوع ویروس کرونا حضور دارند که سفارت در تماس مستمر، پیگیر شرایط و سلامت آنها است.

در ادامه این اطلاعیه با اشاره به اینکه اقدامات و پیگیری های متعددی در مورد امور و درخواست های ایرانیان مقیم چین در حال اجرا است، تصریح شده است: مسائل ایرانیان مقیم این شهر از جمله درخواست خروج، مهر خروج سربازی، حمایت های معیشتی و بهداشتی در حال پیگیری است که بعضی از این موارد اجرا شده است اما حصول تمام درخواست ها نیازمند همکاری سایر نهادها نیز هست.

سفارت ایران در چین در ادامه این اطلاعیه آورده است: به دلیل ریسک بالای ابتلا و انتشار بیماری طی فرایند جابجایی گروهی افراد، خروج اتباع خارجی از ووهان از سوی مقامات محل و سازمان جهانی بهداشت توصیه نمی گردد با وجود آن سفارت در حال آنالیز و اجرای گزینه های مختلف جهت متقاضیان خروج از ووهان است.

در ادامه اطلاعیه تأکید شده است: جهت مبارزه با شیوع این ویروس، تعطیلات عید بهاره چین تمدید شده است لذا به هموطنانی که قصد سفر به چین دارند توصیه می گردد سفر خود را به تعویق بیاندازند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین در این اطلاعیه خاطرنشان کرده است: بیشتر دانشگاه های چین ترم جدید را با تأخیر آغاز خواهند کرد لذا دانشجویانی که هم اکنون در ایران هستند، پیش از عزیمت، از زمان آغاز ترم جدید اطلاع حاصل کرده و جهت مراجعت به چین تعجیل نکنند.

در این اطلاعیه همچین آمده است که به علت دوره پنهان این ویروس لازم است هموطنان ارجمندی که از چین به ایران مراجعت می کنند مراقبت های ویژه به مدت دو هفته انجام داده و در صورت مشاهده علائم ابتلا با مراکز درمانی تماس حاصل کنند.

اطلاعیه می افزاید: سفارت و کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در چین به طور مستمر آخرین شرایط شیوع ویروس در این کشور را رصد کرده و متناسب با آخرین شرایط، در این خصوص اطلاع رسانی خواهد نمود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 624

به "سفارت ایران: هیچ یک از ایرانیان مقیم چین به کرونا مبتلا نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارت ایران: هیچ یک از ایرانیان مقیم چین به کرونا مبتلا نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید