رئیس جمهور گینه بیسائو: همه چیز در کنترل است

به گزارش دکتر برای تو، خبرگزاری خبرنگاران-اومارو سیسوکو امبالو رئیس جمهور گینه بیسائو سه شنبه شب گفت که پس از گزارش هایی مبنی بر تیراندازی در نزدیکی کاخ دولت، اوضاع در بیسائو مرکز این کشور دوباره آرام و همه چیز در کنترل است.

رئیس جمهور گینه بیسائو: همه چیز در کنترل است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،امبالو در پیامی توییتری نوشت: من خوب هستم و دولت کنترل اوضاع را در دست گرفته است. من از مردم گینه بیسائو و همه مردم خارج از کشورمان که نگران دولت و من هستند تشکر می کنم. زنده باد جمهوری و خداوند مراقب گینه بیسائو باشد.

امبالو بعلاوه به خبرگزاری (Jeune Afrique) گفت که پس از تیراندازی عصر سه شنبه که بیش از پنج ساعت به طول انجامید، کشته های زیادی برجای گذاشته است.

وی بعلاوه تائید کرد که در کاخ ریاست جمهوری مستقر است.

بنا بر گزارش ها بعدازظهر سه شنبه، صداهای تیراندازی در نزدیکی کاخ دولت، جایی که نشست فوق العاده شورای وزیران با حضور رئیس جمهور و نونو گومز نبیام نخست وزیر در حالی برگزاری بود، شنیده شد.

تا کنون جامعه مالی کشورهای غرب آفریقا و اتحادیه آفریقا وقایع در حال وقوع در گینه بیسائو را کوشش برای کودتا خوانده و محکوم کردند.

چند دهه است که بی ثباتی سیاسی گینه بیسائو را در بر گرفته است و از سال 1974 که این کشور از پرتغال مستقل شد، 9 کودتا یا کوشش برای کودتا در این کشور روی داده است.

سفارت پرتغال از شهروندان خود در گینه بیسائو درخواست نموده که در منازل خود باقی بمانند.

ایرنا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2000

به "رئیس جمهور گینه بیسائو: همه چیز در کنترل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور گینه بیسائو: همه چیز در کنترل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید