دانشگاه کردستان برای نخستین بار در رتبه بندی موضوعی شانگهای حضور یافت

به گزارش دکتر برای تو، دانشگاه کردستان در جدیدترین فهرست نظام رتبه بندی موضوعی شانگهای 2021 برای نخستین بار پیروز به حضور در این نظام رتبه بندی و کسب رتبه 400-301 در بین دانشگاه های دنیا شد.

دانشگاه کردستان برای نخستین بار در رتبه بندی موضوعی شانگهای حضور یافت

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، دانشگاه کردستان در جدیدترین فهرست نظام رتبه بندی موضوعی شانگهای 2021 در حوزه علوم کشاورزی، برای نخستین بار پیروز به حضور در این نظام رتبه بندی و کسب رتبه 400-301 در بین دانشگاه های دنیا شد.

نظام رتبه بندی آکادمیک دانشگاه های دنیا یا شانگهای از معتبرترین نظام های رتبه بندی های دنیای است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگ های چین منتشر می گردد.

این رتبه بندی در قالب یک پروژه عظیم در کشور چین برای اولین بار در سال 2003 میلادی توسط دانشگاه شانگهای منتشر شد و به صورت سالانه به روز رسانی می گردد. همچنین، رتبه بندی دنیای موضوعات دانشگاهی (GRAS) شانگهای نیز با روش شناسی جدید برای اولین بار در سال 2017 منتشر شد.

در رتبه بندی موضوعی شانگهای، دانشگاه ها در 54 موضوع علمی متفاوت در قالب 5 حوزه اصلی (علوم طبیعی، مهندسی، علوم زیستی، علوم پزشکی و علوم اجتماعی) و بر اساس 5 شاخص: خروجی پژوهش (شمار انتشارات در نشریه های چارک نخست)، تاثیر پژوهش (استنادات)، همکاری بین المللی، کیفیت پژوهش و جوایز علمی بین المللی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

شانگهای از پایگاه Web of Science و InCites به عنوان منابع جمع آوری اطلاعات استفاده می نماید و بر اساس رویکرد ارزیابی این نظام رتبه بندی، دانشگاه هایی که تعداد انتشارات آن ها در هر حوزه علمی از حد تعیینی بیشتر باشد در لیست رتبه بندی موضوعی قرار خواهند گرفت. حد تعیین یا آستانه انتشارات برای موضوع علوم کشاورزی 100 است که 500 دانشگاه در مجموع در لیست رتبه بندی قرار گرفتند.

در رتبه بندی موضوعی 2021 میزان انتشارات دانشگاه ها در دوره 2019-2015 آنالیز شد و پایان بیش از 1800 دانشگاه از مجموع 4000 دانشگاه در 93 کشور و منطقه در فهرست این رتبه بندی قرار گرفتند. در فهرست نهایی منتشر شده تعداد 34 موسسه علمی ایرانی وجود دارد و دانشگاه کردستان در نخستین حضور خود، در حوزه علوم کشاورزی (شامل رشته های زراعت، باغبانی، علوم خاک، شیلات، جنگلداری، علوم دامی و علوم گیاهی) پیروز به کسب رتبه 400-301 در بین دانشگاه های دنیا شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1710

به "دانشگاه کردستان برای نخستین بار در رتبه بندی موضوعی شانگهای حضور یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه کردستان برای نخستین بار در رتبه بندی موضوعی شانگهای حضور یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید