خدمات فنی و مهندسی فارس به قطر و گرجستان صادر می گردد

به گزارش دکتر برای تو، مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: در حال رایزنی برای صدور خدمات فنی و مهندسی فارس به کشورهای قطر، عمان و گرجستان هستیم.

خدمات فنی و مهندسی فارس به قطر و گرجستان صادر می گردد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از شیراز، محسن ربانی زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری گفت: قراردادهای پیمانکاران برای اجرای پروژه ها با رقم مقطوع بسته شده است اما در حال حاضر با افزایش افسار گسیخته قیمت کالاها روبه رو هستیم و نمی توانیم به پیمانکاران بگوییم که با همان رقم پروژه را تحویل دهند به همین دلیل با تعدیل نرخ بخشی از ضرر و زیان پیمانکاران را جبران می کنیم.

وی اضافه کرد: این تعدیل نرخ تنها به قراردادهایی که از مهرماه 96 امضا شده اند تعلق می گیرد و قراردادهایی که قبل از این تاریخ امضا شده اند را شامل نمی گردد.

ربانی زاده در خصوص تعداد عوامل فنی و مهندسی که در فارس وجود دارد گفت: در کل کشور 2867 مشاور فعال است که از این بین 137 مشاور در استان فارس فعال است و کل پیمانکاران کشور نیز 41 هزار و 860 نفر هستند که از این بین 2338 پیمانکار در استان فارس فعالند و 159 شخص حقیقی نیز به عنوان پیمانکار در فارس حضور دارند.

وی با بیان اینکه بیش از 20 برابر پروژه هایمان عوامل فنی و مهندسی داریم و به دنبال این هستیم که از این ظرفیت برای اجرای پروژه های داخل و خارج از کشور بهره گیریم، گفت: در حال رایزنی برای صدور خدمات فنی و مهندسی فارس به کشورهای قطر، عمان و گرجستان هستیم.

ربانی زاده با بیان اینکه شرایط بازار عراق شفاف نیست، گفت: اربیل عراق نیز یکی از بهترین بازارها برای صدور خدمات فنی و مهندسی فارس بود اما رقبا ما به ویژه ترکیه با ارائه تخفیفات خوب در حال جذب این بازار هستند.

وی با بیان اینکه ماده 48 و 46 ماده عمومی پیمان دو اهرم در دست مدیران اجرایی است که براساس ماده 48 مدیران اجرایی می توانند پایان پیمان را اعلام نمایند، اضافه کرد: مدیران دستگاه های اجرایی در یکی دو ماه اخیر درخواست ماده 46 را داشته اند که براساس آن اگر پیمانکار در موعد مقرر قرارداد را تحویل ندهد ضمانت نامه های آن توقیف و یک سال از فعالیت محروم می گردد.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 582

به "خدمات فنی و مهندسی فارس به قطر و گرجستان صادر می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "خدمات فنی و مهندسی فارس به قطر و گرجستان صادر می گردد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمات فنی و مهندسی فارس به قطر و گرجستان صادر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید