خبرنگاران معاون وزیر کشور: قوانین مزاحم بخش فراوری باید حذف شوند

به گزارش دکتر برای تو، اصفهان- خبرنگاران- معاون مالی وزارت کشور گفت: باید پل ارتباطی کارشناسی میان کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برای شناسایی قوانین مزاحم و بهبود محیط کسب و کار ایجاد گردد.

خبرنگاران معاون وزیر کشور: قوانین مزاحم بخش فراوری باید حذف شوند

به گزارش خبرنگاران، بابک دین پرست دوشنبه شب در حاشیه جلسه با هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان در جمع خبرنگاران اضافه نمود: یکی از پیشنهادات در مرکز این بود که پل ارتباطی کارشناسی میان شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و ستاد تسهیل و رفع موانع فراوری ملی و استانی تشکیل دهیم.

وی با بیان اینکه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در 6 ماه ابتدای امسال رتبه اول را به لحاظ فعالیت کسب کرد، گفت: باید با همت دست اندرکاران قوانین مزاحم احصا و حذف شوند.

معاون مالی وزارت کشور گفت: اگر قوانین مزاحم مدیریت نشود جهش فراوری در واحدهای فراوریی و صنعتی رخ نمی دهد.

وی ادامه داد: مقرر شد اقدامات کارشناسی برای حل مسائل انجمن ها در اتاق بازرگانی انجام شود.

دین پرست گفت: مالیات، تامین اجتماعی، محیط زیست، منابع طبیعی و حوزه شبکه بانکی از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

وی اعلام نمود: طبق ماده 61 قانون و آیین نامه اجرایی که مصوب دولت است این اختیار به ستاد تسهیل داده شده که برای موضوعات خاص کمیته های تخصصی تشکیل شود.

معاون مالی وزارت کشور اضافه نمود: ستاد تسهیل و رفع موانع فراوری 12 کمیته کارشناسی را با مسئولیت مدیران دستگاه های ذیربط تشکیل و موضوعات در ستاد تسهیل به صورت کارشناسی آنالیز می نماید.

وی توضیح داد: در ستاد تسهیل و رفع موانع فراوری کشور هیچ محدودیتی برای برخورد با مدیرانی که به تعطیلی واحدهای فراوریی منجر شوند، نداریم و به شدت با آن ها برخورد خواهیم کرد.

دین پرست گفت: اگر مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع فراوری در چارچوب قوانین و مقررات باشد هیچکس حق عدم اجرا ندارد.

معاون مالی وزارت کشور اعلام نمود: باید به گونه ای عمل کرد که قوانین معطوف به فراوریکنندگان و صادرکنندگان باشد.

مسائل بانکی فعالان مالی در ستاد تسهیل رفع می شود

معاون هماهنگی امور مالی استانداری اصفهان با اشاره به مسائل بانکی فعالان مالی گفت: تا حدودی مسائل حل شده اما بعضی از فعالان از نحوه ورود به آن اطلاع ندارند.

سید حسن قاضی عسگر اضافه نمود: فعال مالی وقتی با بانکی به نتیجه نمی رسد و مسائلی در این زمینه وجود دارد باید به ستاد تسهیل و رفع موانع فراوری مراجعه کند.

وی ادامه داد: مسائل در کمیته تخصصی بانکی مورد آنالیز قرار می گیرد و اگر بانک کمتر از یک ماه تمکین و حکم اجرا شد مشکل رفع می شود در غیر این صورت موضوع کارگروه تسهیل موضوع را به هیات خبرگان بانکی ارجاع می دهد.

تا به امروز 76 درصد مصوبات کارگروه تسهیل اصفهان اجرایی شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: تا به امروز 76 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع فراوری استان اجرایی شده و حدود 22 درصد مصوبات به امور مالیاتی باز می شود.

ایرج پیروز گفت: تا به امروز 65 درصد مصوبات بانکی اجرایی و مابقی اجرا نشد زیرا بیشتر بانک ها به دنبال تامین سرمایه در گردش واحدها هستند.

وی ادامه داد: در استان اصفهان با پنج هزار و 200 طرح در دست اجرا و هزار و 850 طرح بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارای مسائل جدی هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان اظهار کرد: اشتغال جدید در گرو بهره برداری از طرح های جدید صنعتی است.

وی با بیان اینکه در زمینه تسهیلات بازسازی و نوسازی دچار مشکل هستیم، گفت: در استان اصفهان با 10 هزار واحد فراوریی و صنعتی باید تسهیلات بازسازی و نوسازی و سرمایه ثابت را عملیاتی شود.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از 9 هزار واحد فراوریی کوچک و عظیم با سرمایه 221 هزار میلیارد ریال و اشتغال 263 هزار نفر، حدود 840 معدن. در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از 10 هزار میلیارد ریال و حدود 180 هزار واحد صنفی صنعتی ترین استان کشور محسوب می شود.

استان اصفهان افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1528

به "خبرنگاران معاون وزیر کشور: قوانین مزاحم بخش فراوری باید حذف شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزیر کشور: قوانین مزاحم بخش فراوری باید حذف شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید