از تجربه مالزی در اجرای پنجره واحد الکترونیکی و توسعه صنعتی استفاده گردد

به گزارش دکتر برای تو، رئیس اتاق کرمان تهیه نقشه راه را پیش احتیاج توسعه همکاری های تجاری کرمان و مالزی دانست و گفت: مالزی در اجرای پنجره واحد الکترونیکی و توسعه صنعتی بسیار پیروز عمل نموده که در این حوزه ها می توان زمینه همکاری مشترک را ایجاد کرد.

از تجربه مالزی در اجرای پنجره واحد الکترونیکی و توسعه صنعتی استفاده گردد

با تور ارزان مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

سیدمهدی طبیب زاده، در نشست مجازی توسعه همکاری های تجاری کرمان و مالزی اضافه کرد: از 20 کالای عمده صادراتی به مالزی، کرمان در 10 قلم مانند مس و مصنوعات مسی، چدن، آهن، میوه، مصالح ساختمانی، کاشی و سرامیک، مبل و مصنوعات دستی و... دارای مزیت است و از سوی دیگر کالایی از مالزی مانند کائوچو در صنایع لاستیک کرمان کاربرد دارد.

او اعلام نمود: با مالزی می توان در زمینه محصولات حلال فعالیت گسترده ای داشت و در این حوزه سایر بازارهای آسیای میانه را هم به دست آوریم.

طبیب زاده، با تأکید بر اینکه مالزی از بازارهای هدف کرمان است، ادامه داد: راه اندازی مرکز تهاتر کالا بین ایران و مالزی و تعیین کردن بانکی در مالزی برای انتقال وجوه صادرات می تواند به افزایش مبادلات تجاری دو طرف یاری کند.

رئیس اتاق کرمان در ادامه بر حضور در نمایشگاه مجازی و فیزیکی مالزی تأکید کرد و گفت: یکی از موارد پیشنهادی برای توسعه روابط تجاری این است که واردکنندگان ایرانی ساکن در مالزی را شناسایی و آن ها را برای قرار دادن کرمان در سبد کالایی خود تشویق و ترغیب کرد.

طبیب زاده، اعلام نمود: بحث خواهرخواندگی کرمان با یکی از استان های مالزی با جدیت پیگیری می گردد و می توان از تجربیات پیروز مالزی برای رشد مالی و توسعه پایدار استفاده کرد.

او از اهتمام ویژه استاندار در بحث صادرات قدردانی کرد و گفت: استان کرمان تصمیم جدی و قاطع در صادرات محصولات دارد و اقتصاد مبنی بر صادرات کالاهایی با ارزش اضافه کرده بالا نه صرفاً مواد خام و اولیه مدنظر است.

سیدمهدی طبیب زاده، با اشاره به اینکه اقتصاد بر پایه صادرات و دانش از اهداف استان است، اضافه کرد: در رسیدن به این هدف، بازار کشورهایی مدنظر است که موافقت نامه های بازاریابی برای محصولات ما اختصاص می دهند.

الگو گیری از کسب وکارهای پیروز مالزی

استاندار کرمان در ادامه این نشست به توانمند بودن اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ سه آن) اشاره نمود و گفت: این اتحادیه به قدری خوب شکل گرفته که ارتباط با یکی از کشورهای عضو این اتحادیه می تواند ما را وارد بازار بزرگی کند که زمینه صادرات محصولات استان را بیش از گذشته فراهم آورد.

علی زینی وند، اعلام نمود: مدل های پیروزی به ویژه در حوزه کسب وکار از کشور مالزی دریافت کردیم اما نتوانستیم آن ها را اجرا کنیم که امیدواریم اتاق کرمان موضوع شناسایی آسیب ها برای عدم اجرای این مدل ها قرار گیرد تا به اسم پایلوت در کشور یکسری اقدامات در این حوزه انجام داد.

او مزیت تازه کرمان در توسعه همکاری های مالی را در اتصال این استان با شرق کشور، بندر چابهار و کشورهای افغانستان و پاکستان و بازار پرمصرف هند دانست و در ادامه به تشکیل میز مشترک کرمان و مالزی در حوزه کشاورزی، ظرفیت تبدیل شدن کرمان به هاب تجاری، کشاورزی، صنعتی و فرهنگی و استفاده از سرمایه گذاری های مشترک برای جنوب شرق آسیا و سایر نقاط جهان اشاره نمود.

استاندار کرمان ادامه داد: در حوزه دانش بنیان می توان از تجربه های پیروز مالزی استفاده کرد و در این رابطه گروهی را در حوزه شرکت های دانش بنیان با این کشور آموزش داد.

راه اندازی غرفه دائمی کرمان در مالزی

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق کرمان گفت: استان کرمان در حوزه کشاورزی با تولیدات و زیرساخت های لازم، ظرفیت مناسبی برای توسعه تجاری با مالزی دارد.

سیدمحمدرضا ترابی موسوی، اعلام نمود: محصولاتی مانند پسته، خرما، محصولات فرآوری شده مانند گوجه خشک و محصولات جالیزی و گلخانه ای خشک شده می توانند بازار مناسبی در مالزی داشته باشند.

او پیشنهاد راه اندازی غرفه دائمی کرمان در نمایشگاه های مالزی و بعلاوه برگزاری نمایشگاه هایی همراه با برداشت محصول را عنوان نمود.

کاهش 60 درصدی روابط تجاری ایران و مالزی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی هم در این نشست با اشاره به اینکه از مالزی کائوچو و روغن نخل به کرمان صادر می گردد، اضافه کرد: تحریم ها و ایجاد بعضی محدودیت های ناشی از کرونا باعث افت 60 درصدی روابط تجاری بین دو کشور شده است.

علی اصغر محمدی اعلام نمود: بعضی حوزه ها مانند روابط فرهنگی کرمان و مالزی در حوزه گردشگری، خواهرخواندگی ها؛ راه اندازی مؤسسات تحقیقاتی ویژه در بحث روغن ها برای توسعه همکاری های دانشگاه های کرمان و مالزی و ایجاد درگاهی برای همکاری های فناورانه باید تقویت شوند.

او ادامه داد: مالزی آمادگی لازم و ظرفیت مناسب برای یاری به توسعه پارک های علم و فناوری و فعالیت های دانش بنیان دارد و بعلاوه در صنعت خودروسازی ظرفیت های خوبی در زمینه طراحی و قطعات خودرو وجود دارد. محمدی، توضیح داد: مالزی در سال گذشته 52 میلیون دلار واردات خرما داشته که ایران با 9 میلیون دلار واردات رتبه دوم را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی گفت: می توان از تجربه های مالزی در زمینه های جابه جایی شرکای تجاری، تجارت درون منطقه ای و تجارت با چین و سنگاپور استفاده و از استقرار پایگاه عملیاتی از بازار آن ها بهره برد.

لازم به ذکر است در این نشست جمعی از فعالان مالی در حوزه های مختلف برای توسعه مبادلات تجاری کرمان و مالزی پرسش هایی را مطرح و پاسخ های لازم را دریافت کردند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 27 مرداد 1400 بروزرسانی: 27 مرداد 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1775

به "از تجربه مالزی در اجرای پنجره واحد الکترونیکی و توسعه صنعتی استفاده گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "از تجربه مالزی در اجرای پنجره واحد الکترونیکی و توسعه صنعتی استفاده گردد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تجربه مالزی در اجرای پنجره واحد الکترونیکی و توسعه صنعتی استفاده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید