خبرنگاران تعداد مبتلایان به کرونا در کرمان کاهش یافت

به گزارش دکتر برای تو، کرمان - خبرنگاران - جانشین استاندار در ستاد کرونا کرمان گفت: با اعمال محدودیت های جدید از هفته گذشته تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا و افراد فوت شده کاهش پیدا کرده است و محدودیت ها تا بهتر شدن شرایط ادامه دارد.

خبرنگاران تعداد مبتلایان به کرونا در کرمان کاهش یافت

به گزارش خبرنگاران ، محمد صادق بصیری روز شنبه در نشست ستاد کرونا استان کرمان افزود: باید سبک جدیدی از زندگی را یاد بگیریم و ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی از حضور و برگزاری در میهمانی ها و دور همی ها خود داری کنیم.

وی تاکید کرد: مردم در بحث محدودیت های ترافیکی و تردد خودروها در استان کرمان به خوبی عمل کرده اند که باعث سیر نزولی بیماری در استان شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به کاهش فعالیت در ادارات شرح داد: فعالیت ادارات آنطور که گفته می شود، تعطیل نیست و باید با حداقل نیروها فعالیت انجام شود.

وی با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا ادامه داد: در حال حاضر 61 درصد تخت های ای سی یو کشور در شرایط پیک بیماری در اختیار بیماران کرونایی بوده و 2 هزا رو 200 تخت آی سی یو نیز اضافه شده و کشور از هر جهت برای کاهش بیماری آماده است.

در بحش پیشگیری از کرونا باید فعالیت جدی انجام شود

مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در کشور به ازای 100 هزار نفر جمعیت تا به امروز 56 نفر مورد قطعی فوت داشته ایم و آمار استان کرمان مانند کشور است اما در تعداد موارد مثبت به بیماری کووید 19، آمار استان بالاتر است.

نوذر نخعی افزود: تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان کرمان، با وجود افزایش مبتلایان، بالاتر از کشور نیست که نشان می دهد اقدامات درمانی و بیمارستان ها نسبتا خوب است.

وی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید 19 در استان کرمان شرح داد: این آمار نشان می دهد که باید در بحش پیشگیری فعالیت بیشتر و جدی تری داشته باشیم.

مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: هم اکنون در پیگ فعلی بیماری کووید 19 در استان کرمان 76 درصد افزایش را نسبت به پیک اول بیماری مشاهده می کنیم و ضمن اینکه ما پیک اول را نسبت به کشور به شکل جدی نداشتیم و اکنون رسما پیک دوم را داریم.

وی تاکید کرد: لغو گردهمایی های کوچک مانند رستوران و میهمانی ها، مراسم ترحیم، عروسی، تعطیلی مراکز آموزشی و مدارس، محدودیت مرزی و پیشگیری از گسترش بیماری از یک کشور به کشور دیگر، لغو تجمع های انبوه، افزایش دسترسی به ماسک و سایر وسایل پیشگیری، آگاه سازی و اطلاع رسانی عمومی از جمله اقدامات اثربخش دولت ها برای مهار شیوع کرونا در سطح دنیا محسوب می شود.

نخعی افزود: نتیجه اقدامات بین هشت تا 12 روز خود را نشان می دهد که شاهد کاهش آمار مبتلایان و فوت شدگان ویروس کرونا هستیم که حاصل تلاش مردم و مسئولان است و در ورت رعایت کامل پروتکل ها و تشدید محدودیت ها منحنی آمار کرونا نزولی خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1363

به "خبرنگاران تعداد مبتلایان به کرونا در کرمان کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعداد مبتلایان به کرونا در کرمان کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید