خبرنگاران محدودیت های کرونایی در سبزوار اعمال شد

به گزارش دکتر برای تو، سبزوار- خبرنگاران- فرماندار ویژه سبزوار گفت: با توجه به شرایط بحرانی این شهرستان از نظر شیوع ویروس کرونا، محدودیت های جدید از امروز (پنجشنبه) تا دو هفته اعمال می گردد.

خبرنگاران محدودیت های کرونایی در سبزوار اعمال شد

سیدمجتبی علوی مقدم در نشست ستاد مقابله با کرونا در سبزوار اضافه کرد: بر مبنای تصمیمات این ستاد محدودیت تردد وسایل نقلیه بین شهری با پلاک های بومی و غیربومی از امروز شروع شده و خروج خودروهای بومی و ورود خودروهای غیربومی به سبزوار ممنوع است.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرستان های دارای شرایط قرمز فعالیت رده های شغلی 2، سه و چهار ممنوع شده و برای پیشگیری از شیوع کرونا، توصیه های بهداشتی به سایر واحدهای صنفی سبزوار ابلاغ شده است و چنانچه واحدی تخلف کند با آن برخورد می گردد.

فرماندار ویژه سبزوار گفت: همچنین برگزاری هرگونه تجمع، همایش، مراسم عزاداری و عروسی در تالارها، باغ تالارها و منازل مسکونی ممنوع است.

وی با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی در مناطق روستایی اضافه کرد: دهیاران با هماهنگی بخشداران و نیروی انتظامی باید از برگزاری هرگونه تجمع شامل عروسی و عزاداری در روستاها جلوگیری نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز گفت: عدم توجه به هشدارها در زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی و سفرهای نوروزی این شهرستان را در شرایط قرمز از نظر شیوع کرونا قرار داده است.

دکتر علیرضا مسلم اضافه کرد: تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان واسعی سبزوار نسبت به اوایل هفته جاری چهار برابر بیشتر شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون 65 درصد ظرفیت تخت های بیمارستان واسعی سبزوار پر شده که با تداوم این شرایط طی روزهای آینده ظرفیت این بیمارستان تکمیل می گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیان اینکه ویروس جهش یافته سرعت سرایت بیشتری دارد گفت: در شرایطی که تعداد بیماران کرونایی بستری شده و مرگ و میر آنها نسبت به روزهای اخیر افزایش یافته است تنها راه برون رفت از این بحران، رعایت بیشتر و دقیق محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی می باشد.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید 19 در نظر گرفته شده است.

37 مرکز بهداشتی درمانی، 194 خانه بهداشت و 6 بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می نمایند.

سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1596

به "خبرنگاران محدودیت های کرونایی در سبزوار اعمال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران محدودیت های کرونایی در سبزوار اعمال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید