بیانیه جمعی از پزشکان عمومی داوطلب شرکت در آزمون دستیاری ، به تخلفات آزمون دوره 48 دستیاری تخصصی پزشکی رسیدگی کنید

به گزارش دکتر برای تو، جمعی از پزشکان عمومی داوطلب شرکت در آزمون دستیاری، در بیانیه ای خطاب به مسئولین کشوری نوشتند: در مورد آزمون دوره 48 دستیاری تخصصی پزشکی، بیش از این اجازه وقوع تخلف به معاونت آموزش وزارت بهداشت و دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی ندهید.

بیانیه جمعی از پزشکان عمومی داوطلب شرکت در آزمون دستیاری ، به تخلفات آزمون دوره 48 دستیاری تخصصی پزشکی رسیدگی کنید

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، جمعی از پزشکان عمومی داوطلب شرکت در آزمون دستکمک، در بیانیه ای خطاب به معاونت آموزشی وزارت بهداشت، نوشتند: از ریاست محترم جمهور، وزیر بهداشت، ریاست قوه قضاییه، دادستان کل کشور، ریاست مجلس شورای اسلامی و روسای محترم کمیسیون های بهداشت و اصل 90 استدعا داریم به موضوع آزمون دوره 48 دستکمک تخصصی پزشکی ورود پیدا کرده و با آنالیز مدقانه مستندات و مدارک بیش از این اجازه وقوع تخلف به معاونت آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی ندهند.

متن کامل این بیانیه به توضیح زیر است:

در دوره ای که، همه گیری ویروس کرونا در طول یک سال گذشته، مهمترین اتفاق اتفاق افتاده در همه کشور های عالم بوده است و مدافعین سلامت مردم شریف و مظلوم ایران تحت سنگین ترین فشار کاری قرار داشته اند. خط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس عالم گیر در کشور، پزشکان عمومی جوانی هستند که در نقاط دور و نزدیک در شهر ها و روستا ها با کمترین امکانات ممکن، کمر همت به مقابله با این بلیه بزرگ بسته اند و با به خطر انداختن جان خود و قرار دادن آن در طبق اخلاص صحنه های به یادماندنی و کم نظیری از ایثار و فداکاری پدید آورده اند، که دنیایان را متحیر از این بذل جان و هم میهنان عزیز را دلگرم از وجودشان ساخته است. حمایت همه جانبه و چندین باره، ولی امر مسلمین دنیا، مرجع عالی قدر دنیا تشیع و رهبر بزرگ الشان انقلاب از عملکرد درخشان کادر درمان که این اقدامات را جهاد فی سبیل الله خوانده اند تا ابد بر پیشانی کادر درمان ماندگار خواهد بود.

در این میان و در این کارزار همه جانبه، به نظر می رسد بعضی مدیران منصوب دولتی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در پشت میز های مدیریتی طویل المدتشان وظیفه ای جز وارد نمودن فشار های روحی و روانی به کادر درمان به ویژه پزشکان عمومی جوان برای خود متصور نیستند. مخاطب این بیانیه، مجموعه معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی است.

آزمون دستکمک تخصصی پزشکی، که در روشن نمودن راستا آینده تحصیلی و کاری پزشکان نقش بی بدیل و غیر قابل انکاری دارد به موضوعی جهت اذیت و آزار پزشکان عمومی مبدل شده است و به نظر می رسد مسئولان معاونت آموزش و دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی با وجود اطلاع از تخلفات و تناقضاتی که بار ها در مکاتبات و جلسات متعدد به اطلاعشان رسیده است با انکار و زورگویی و انتشار بیانیه های خلاف واقع بر تخلفات، بی انصافی ها و ناعدالتی ها در حق پزشکان عمومی جوان داوطلب شرکت در آزمون دستکمک دوره 48 اصرار می ورزند.

گذشته از تخلفات و تخطی های معاونت آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مصوبات و آرای پیشین شورای آموزش پزشکی و تخصصی که مستندات آن به صورت کامل موجود می باشد، ظاهرا مسئولین فوق الذکر حتی توان استدلال حداقلی نیز ندارند که پزشکان جوانی که از اسفند ماه سال گذشته درگیر مقابله با همه گیری ویروس کرونا بوده اند و آزمون دوره 47 با تاخیری 6 ماهه در اواسط مرداد امسال برگزار گردیده است و نتایج آن در مهر ماه اعلام شده و از طرف دیگر کشور از مهر ماه تا اوایل دی ماه درگیر پیک بی سابقه شیوع بیماری ناشی از کروناویروس بوده است، پزشکان جوان و خسته از مبارزه ای بی امان، حتی فرصت حداقلی برای مطالعه نیز نداشته اند. به نظر می رسد مسئولین آموزشی وزارت بهداشت انتظار داشتند، پزشکان عمومی سنگر های خدمت به مردم را در ماه های گذشته و در زمانی که بیشترین احتیاج کشور به ارائه خدمات این قشر بوده است، بر خلاف آموزه های نورانی اسلام و تعهدات سوگندنامه پزشکی در کمک رسانی به بیماران، ترک کرده و مشغول آمادگی برای آزمون می شدند.

در بیانیه ای که طی روز های گذشته توسط معاونت آموزش وزارت بهداشت منتشر شده است، گذشته از انتشار بیانیه ای سراسر از تناقض و موارد خلاف، اشاره شده است که آزمون دوره 47، در اردیبهشت ماه برگزار گردیده است؟! (این آزمون در اواسط مرداد ماه امسال برگزار گردید) و همین یک مساله به ظاهر کوچک و بی اهمیت به خوبی و به شفافیت نشان می دهد که در آن بخش از وزارت بهداشت چه می گذرد.

از ریاست محترم جمهور و وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ریاست محترم قوه قضاییه و دادستان محترم کل کشور و ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و روسای محترم کمیسیون های بهداشت و اصل 90 استدعا داریم به موضوع آزمون دوره 48 دستکمک تخصصی پزشکی ورود پیدا کرده و با آنالیز مدقانه مستندات و مدارک بیش از این اجازه وقوع تخلف به معاونت آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی ندهند.

در زمانی که پزشکان عمومی جوان، داغ دار همکاران شهید خود هستند و از ملاقات خانواده و عزیزان خود نیز محروم اند و هرآن محتمل است با ابتلا به این ویروس منحوس جان کم رمق خود را از دست دهند و یا با اوج گیری مجدد بیماری در روز های پیش رو با روانی خسته و جسمی تضعیف شده مجددا به مبارزه همه جانبه بپردازند، از همه رسانه های حق طلب و عدالت دوست تقاضا داریم، صدای گویای این عزیزان باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1442

به "بیانیه جمعی از پزشکان عمومی داوطلب شرکت در آزمون دستیاری ، به تخلفات آزمون دوره 48 دستیاری تخصصی پزشکی رسیدگی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه جمعی از پزشکان عمومی داوطلب شرکت در آزمون دستیاری ، به تخلفات آزمون دوره 48 دستیاری تخصصی پزشکی رسیدگی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید