حضور معلمان درهمه کلاس های درس مدارس استان همدان

به گزارش دکتر برای تو، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت:کلاس های درس مدارس استان دیگر چشم انتظار معلمان نیست و مشکل کمبود معلم در این استان برطرف شده است.

حضور معلمان درهمه کلاس های درس مدارس استان همدان

به گزارش خبرنگاران، محمد پورداود ،مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بیان نمود:استخدام گروهی معلم در اواخر دهه 60 سبب فرا رسیدن زمان بازنشستگی آنها در این سالها شده است و هم اینک وزارت آموزش و پرورش با کمبود 280 هزار نیرو روبرو است که همدان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

او ادامه داد: تیرماه سال جاری هزار و 805 فرهنگی استان همدان بازنشسته شدند اما آموزش و پرورش همدان با کمبود هزار و 200 نیروی انسانی روبرو شد که با پیگیری های اجرا شده مهر سال جاری 685 نیروی تازه به این اداره کل اضافه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: این اداره کل با تجمیع کلاس ها با دانش آموزان کم از جمله کلاس های پنج نفره، 2 نوبته کردن بعضی از مدارس ناحیه یک و 2 ، تقاضای ادامه همکاری و بازنشسته نشدن فرهنگیانی که دوران خدمتشان به پایان رسیده و استفاده از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان مشکل کمبود معلم را رفع کرد.

پورداود گفت: وزارت آموزش و پرورش مجوز استفاده از معلمان مازاد استان ها همجوار در همدان را داده است اما کوشش مجموعه مدیریتی آموزش و پرورش همدان بهره گیری از نیروهای توانمند بومی است.

او درباره مجهز کردن مدارس به تهویه مناسب با توجه به شیوع کرونا نیز گفت: هفت هزار و 126 کلاس درس استان مربوط به مدارس شاهد، هیات امنایی و سمپاد بوده که برای مجهز کردن کلاس ها اقدام کردند و نوسازی و تجهیز مدارس نیز یک هزار دستگاه تهویه برای این موضوع اختصاص داده است.

سالتحصلی تازه 306 هزار دانش آموز در 2 هزار و 500 مدرسه استان همدان تحصیل می نمایند.

منبع ایرنا

غ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1916

به "حضور معلمان درهمه کلاس های درس مدارس استان همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور معلمان درهمه کلاس های درس مدارس استان همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید