حزب معارض سعودی: محمد بن سلمان عامل اصلی جنگ یمن است

به گزارش دکتر برای تو، حزب التجمع الوطنی در بیانیه ای با اشاره به جنایت های عربستان در جنگ یمن، محمد بن سلمان را عامل اصلی این جنگ دانست.

حزب معارض سعودی: محمد بن سلمان عامل اصلی جنگ یمن است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سعودی لیکس، حزب التجمع الوطنی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را مسئول سیاسی و اخلاقی عربستان در جنگ یمن دانست.

این حزب تاکید نمود که این جنگ، یمن را از رویای خود برای دستیابی به عدالت و صلح در کشورش دور و خسارات سنگینی را به ملت عربستان و یمن وارد کرد. عملیات هدف قرار دادن غیرنظامیان که توسط مقامات آل سعود در یمن انجام می گردد، قابل توجیه نیست؛ چراکه ملت در تصمیم جنگ شریک نیستند.

حزب مذکور در ادامه بیانیه اضافه نمود:جنگ یمن، نهادهای ملی و ارتش ما را درگیر بحرانی کرد که همه چیز را درهم ریخت و باعث بزرگترین فاجعه انسانی در دنیا شد.

حزب معارض سعودی در ادامه خواهان متوقف شدن جنگ یمن، حمایت از یمنی ها و حل این اختلافات بدون دخالت بیگانگان شد.

بسیاری از ناظران معتقدند که 6 سال جنگ یمن شکست عربستان را در رهبری ائتلاف متجاوز عربی نشان می دهد.

حسین مجدوبی ، نویسنده مراکشی گفت که جنگ یمن ممکن است به دلیل کوشش جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در آستانه سرانجام یافتن باشد که این جنگ نکته ای را برجسته می سازد که چگونه عربستان با وجود هزینه نظامی کلان نتوانست در این جنگ پیروز گردد و چگونه به دنبال محافظت از خود می باشد.

جنگ یمن نزدیک به شش سال پیش با شعار طوفان قاطعیت شروع شد و یک هدف اعلام شده را ترسیم کرد. عربستان به منظور حمایت از عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی به یمن حمله کرد.

همچنین محمد بن سلمان این جنگ را شروع کرد تا خود را به عنوان رهبر منطقه ای و رهبر سنی ها معرفی کند و این امر باعث شد تا از کشورهایی مانند امارات، اردن، مصر، مراکش، بحرین و قطر درخواست یاری کند که بعضی از این کشورها به تدریج از این ائتلاف خارج شدند.

جنگ یمن پس از شش سال نتایج و پیامدهای منفی برای عربستان داشت و این کشور به عنوان کشوری که به همسایه جنوبی خود حمله نموده ، در مقابل جامعه دنیای در موقعیت شرم آوری نهاده شد.

همچنین شکست عربستان در برابر گروه انصارالله در یمن نیز از مواردی بود که مورد توجه رسانه ها و جوامع بین المللی نهاده شد درحالی که هزینه نظامی عربستان در یمن سالانه 70 میلیارد دلار در سال 2019 تخمین زده شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1553

به "حزب معارض سعودی: محمد بن سلمان عامل اصلی جنگ یمن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حزب معارض سعودی: محمد بن سلمان عامل اصلی جنگ یمن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید