مسابقات قهرمانی آسیا و جام جهانی فوتسال لغو می گردد!

به گزارش دکتر برای تو، به گزارش خبرنگاران، مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا قرار بود اسفندماه سال 1398 به میزبانی ترکمنستان برگزار گردد اما این رقابتها به دلیل گسترش ویروس کرونا و تدابیر بهداشتی چند نوبت به تعویق افتاد. کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از آنالیز ها و رایزنی های مختلف، حتی میزبان این رقابتها را تغییر داد.

مسابقات قهرمانی آسیا و جام جهانی فوتسال لغو می گردد!

در آخرین بیانیه رسمی کنفدراسیون آسیا در این ارتباط، مقرر شد مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا فروردین 1400 به میزبانی کویت برگزار گردد. این دوره از مسابقات، علاوه بر قهرمانی در آسیا رقابتهای کسب سهمیه جام جهانی 2020 (به دلیل کرونا به سال 2021 به تعویق افتاد) هم هست؛ تورنمنتی که لیتوانی میزبانی آن را بر عهده دارد و پنج تیم برتر مسابقات قهرمانی آسیا راهی آن خواهند شد.

این در حالی است که گوستاوو مونانا روزنامه نگار اسپانیایی که در حوزه فوتسال فعال است ادعایی تکان دهنده را مطرح نموده است. مونانا که پیش از این در مصاحبه با خبرنگاران خبر پیوستن قطعی حسین طیبی ملی پوش فوتسال ایران به تیم بنفیکا را داده بود، اخیراً مدعی شده است کنفدراسیون فوتبال آسیا به زودی خبر لغو قطعی مسابقات جام ملت های آسیا را اعلام می نماید.

گوستاوو مونانا خبرنگار اسپانیایی

گوستاوو عنوان نموده است که لغو مسابقات قهرمانی آسیا مقدمه ای برای لغو بازی های جام جهانی فوتسال است که ضربه سختی به این رشته می زند.

از سوی دیگر مسابقات انتخابی جام جهانی فوتسال در برخی از قاره ها با معرفی تیم های صعود کننده به پایان رسیده است و معین نیست در صورت لغو جام جهانی چه سرنوشتی در انتظار این تیم ها خواهد بود.

اسامی تیم هایی که تا به امروز به جام جهانی فوتسال راه یافته اند به توضیح زیر است:

آفریقا:

آنگولا، مصر و مراکش

اروپا:

لیتوانی (میزبان)، قزاقستان، صربستان، پرتغال، روسیه، اسپانیا و جمهوری چک.

آمریکای لاتین:

آرژانتین، برزیل، پاراگوئه و ونزوئلا

اقیانوسیه:

جزایر سلیمان

هنوز مسابقات مقدماتی قاره آسیا و آمریکای شمالی و مرکزی برگزار نشده است.

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی فوتسال ایران در مرحله گروهی جام ملت های آسیا با عربستان، تایلند و کره جنوبی همگروه است. تیم کشورمان مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1433

به "مسابقات قهرمانی آسیا و جام جهانی فوتسال لغو می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقات قهرمانی آسیا و جام جهانی فوتسال لغو می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید