جهاددانشگاهی گردشگری سلامت را در مرز بیله سوار ساماندهی می نماید

به گزارش دکتر برای تو، خبرنگاران/اردبیل استاندار اردبیل برساماندهی گردشگری سلامت توسط جهاددانشگاهی اردبیل تاکید نمود و گفت: به دنبال این امر باید تمام بخش هایی که در این حوزه فعالیت دارند زیر مجموعه ای از جهاددانشگاهی باشند

جهاددانشگاهی گردشگری سلامت را در مرز بیله سوار ساماندهی می نماید

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل، در جلسه آنالیز راه های توسعه گردشگری سلامت استان اردبیل، با اشاره به اهمیت مرز بیله سوار در توسعه گردشگری سلامت استان، اظهار کرد: اتباع خارجی ورودی از این مرز در وهله اول باید به مراکز درمانی استان و سپس به سایر استان ها راهنمایی شوند که این امر با حضور موثر جهاددانشگاهی امکان پذیر است.

وی ادامه داد: حوزه گردشگری سلامت در بیله سوار بایستی توسط جهاددانشگاهی اردبیل ساماندهی گردد و تمام بخش هایی که در این حوزه فعالیت دارند زیرمجموعه ای از جهاددانشگاهی باشند و با توجه به برنامه ریزی مدون جهاددانشگاهی استان اردبیل و امکانات، توانمندی و استعداد هر بخش، کار های لازم بین آن ها تقسیم گردد تا به درستی این امر اجرایی گردد.

استاندار اردبیل اضافه نمود: فرمانداری بیله سوار باید ضمن در اختیار قرار دادن فضای مناسبی در گمرک بیله سوار به جهاددانشگاهی جهت راهنمایی اتباع خارجی، امکان ایجاد میزکاری برای این نهاد ایجاد کند تا هم جلوه خوبی داشته باشد و هم بتواند موثرتر عمل کند.

بهنام جو، ایجاد مجتمع سلامت در اردبیل را از طرح های خوب جهاددانشگاهی استان در این راستا عنوان و توضیح داد: تا زمان ایجاد مجتمع سلامت که هزینه و زمان بر است این نهاد می تواند در کوتاه مدت خدمات خود را در بیمارستان های استان ارائه دهد که به یقین این امر هم افزایی را به دنبال خواهد داشت.

انسجام فعالیت ها، سهمیه استان از طرح های ملی و اثربخشی آن ها را افزایش می دهد

وی با بیان اینکه انسجام در انجام برنامه های توسعه ای استان نتایج مثبتی خواهد داشت، گفت: اگر در انجام فعالیت های استانی دستگاه های اجرایی به صورت منسجم عمل نمایند قطعا سهمیه های استان اردبیل از طرح های ملی و اثربخشی و توان افزایی آن ها در استان بیشتر خواهد شد.

استاندار اردبیل آنالیز اثربخشی اجرای طرح های توسعه ای استان را خواهان شد و اضافه نمود: جهاددانشگاهی در استان اردبیل فعالیت های خوبی در حوزه های درمانی و آموزشی انجام می دهد که طرح ملی داناب و سرباز ماهر از طرح های موثر و خوب در حوزه آموزش است.

بهنام جو افزود: متاسفانه علی رغم نقش مهم مهارت افزایی در زندگی فردی و اجتماعی و توانمندسازی نیروی انسانی، ارتقای مهارت های شغلی و زندگی در سبد استان وجود ندارد و بایستی برنامه هایی برای این امر نه تنها در سطح کشور بلکه در سبد استان ها تعریف گردد.

وی اجرای طرح های مشاغل خانگی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را از دیگر طرح های مهم در حال اجرای استان توسط جهاددانشگاهی اعلام و گفت: استانداری اردبیل جامعه هدف استان را برای توانمندسازیی افراد شناسایی نموده است که جهاددانشگاهی می تواند در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که شامل دو هزار نفر است، از آن استفاده کند.

استاندار اردبیل همکاری و هماهنگی های لازم مسئولان استانی برای اجرای طرح های توسعه ای استان را خواهان شد و یادآور شد: ارزیابی نتایج طرح های اجرا شده ضرورت دارد چرا که این نتایج می تواند به برنامه ریزی مناسب و موثر برای اجرای دوره های بعدی طرح ها یاری کند.

جهاددانشگاهی برای اصلاح الگوی کشت استان مطالعات جامعی انجام دهد

بهنام جو، کشاورزی را از دیگر بخش های مهم برای توسعه مالی استان بیان کرد و از جهاددانشگاهی خواست در راستای اصلاح الگوی کشت استان مطالعات جامعی انجام دهد و با توجه به حوزه فعالیت خود از این به بعد به عنوان مشاور، نقش خود را در این زمینه ایفا خواهد نمود. ما هم با شناختی که از کارایی این نهاد داریم از این فعالیت جهاددانشگاهی حمایت خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: در الگوی کشت باید تمام جوانب از جمله امکانات، آب و هوا، سیاست گذاری ها و عوامل مالی مدنظر قرار گیرد و بعد از آنالیز های لازم در مورد اصلاح الگوی کشت برنامه ریزی و اقدام گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 530

به "جهاددانشگاهی گردشگری سلامت را در مرز بیله سوار ساماندهی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهاددانشگاهی گردشگری سلامت را در مرز بیله سوار ساماندهی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید