تونی بلر اوضاع بریتانیا را افتضاح دانست

به گزارش دکتر برای تو، فارس نوشت: تونی بلر نخست وزیر اسبق انگلیس روز دوشنبه گفت، اوضاع بریتانیا افتضاح است و هیچ یک از دو حزب محافظه کار و کارگر استحقاق پیروزی در انتخابات ماه آینده این کشور را ندارند.

تونی بلر اوضاع بریتانیا را افتضاح دانست

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

بلر در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت: بریتانیا مأمن یک تجربه سیاسی منحصر به فرد است. ما در حال به آزمون گذاشتن این مسأله هستیم که آیا می توان سیاست های یک ملت بسیار توسعه یافته را به آشوب کشاند و بدون آسیب جدی مالی و اجتماعی به بنیان های آن، [از این آشوب] جان به در برد.

بلر هشدار داد: اشکال مختلف عوام گرایی در سرتاسر دنیا حکم فرماست. موسسه من علل آن را در هر کجا تعیین نموده اند. اما در اغلب موارد عوام گرایی بر یک رهبر متمرکز است. این رهبران موقتی هستند. اما در بریتانیا عوام گرایی ما بر یک سیاست یعنی برگزیت متمرکز است که ممکن است دائمی باشد.

نخست وزیر اسبق انگلیس اضافه کرد: در ژوئن 2016 ما سریع ترین رشد مالی بین کشورهای گروه 7 را داشتیم، شاید مرکز مالی برتر دنیا بودیم، بخش تکنولوژی ما قوی ترین در اروپا بود. با نگاهی سریع [از سال 2016] به امروز می بینید که ما افتضاحیم.

وی اضافه کرد: حقیقت این است: جامعه درخصوص رأی دادن به هیچ کدام از احزاب اصلی قانع نشده است. آن ها دو نوع خیال پردازی را دنبال می نمایند و هردو به عنوان دولت اکثریت، خطری را ایجاد می نمایند که پذیرش آن توسط کشور عاقلانه نیست.

بلر در ادامه گفت: برگزیت بدون توافق هنوز از میان گزینه ها حذف نشده است. ما درست وسط آن قرار گرفته ایم و اگر آن ها در اجرای اعلامیه [انتخاباتی] خود مصر هستند که بعد از سال 2020 دیگر تمدیدی در کار نباشد، [خروج بدون توافق] گزینه احتمالی است.

وی با اشاره به انتخابات 12 دسامبر (21 آذر) گفت: این عجیب ترین انتخاباتی است که در عمرم دیده ام.

بلر اضافه کرد: ما باید دستورکار فوری بازسازی جریان اصلی معقول سیاست های بریتانیا را تنظیم کنیم. در غیر این صورت این تجربه آزمایشگاهی در بلوای عوام گرایی برای ملت ما گران تمام خواهد شد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس درخواست برگزاری این انتخابات را بعد از آن صادر کرد که نتوانست کشورش را در موعد مدنظر خود یعنی 31 اکتبر (9 آبان) از اتحادیه اروپا خارج کند. او دیروز (یکشنبه) در مراسم رونمایی از برنامه حزب محافظه کار این کشور در صورت پیروزی در انتخابات زودهنگام گفت که انگلیس روز 31 ژانویه (11 بهمن) اتحادیه اروپا را ترک خواهد نمود.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 533

به "تونی بلر اوضاع بریتانیا را افتضاح دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تونی بلر اوضاع بریتانیا را افتضاح دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید