اختلال جهانی در سیستم های کامپیوتری: صفحه آبی مرگ ویندوز همه چیز را از کار انداخت

به گزارش دکتر برای تو، یک اختلال بسیار نادر و عجیب، امروز تمام سیستم های کامپیوتری بانک ها، خطوط هواپیمایی و شبکه های تلویزیونی را با مشکل روبرو نموده است؛ مشکل صفحه آبی مرگ ویندوز (BSOD) که هنوز هم پابرجاست.

اختلال جهانی در سیستم های کامپیوتری: صفحه آبی مرگ ویندوز همه چیز را از کار انداخت

اخیرا هزاران دستگاه ویندوزی در سراسر دنیا با مشکل صفحه آبی مرگ ویندوز (BSOD) روبرو شده اند که به طور گسترده سیستم های کامپیوتری و خدمات مهم را مختل نموده است. این اختلال عمدتاً ناشی از یک به روزرسانی معیوب از شرکت امنیت سایبری CrowdStrike است که باعث شده بسیاری از کامپیوترها و سرورها در یک حلقه بوت معیوب گیر نموده و نتوانند به درستی سیستم عامل ویندوز را اجرا نمایند.

این مشکل ابتدا در استرالیا گزارش شد، جایی که بانک ها، خطوط هوایی، و شبکه های تلویزیونی به سرعت تحت تأثیر قرار گرفتند. شبکه Sky News در بریتانیا نتوانست اخبار صبحگاهی خود را به طور زنده پخش کند و به جای آن پیغام عذرخواهی روی صفحه نمایش داد. بعلاوه، شرکت هواپیمایی Ryanair در اروپا هم به علت این اختلالات در پروازهایش با مسائل جدی روبرو شد.

صفحه آبی مرگ ویندوز در عرض چند ثانیه به اختلالی دنیای تبدیل شد

طولی نکشید که این مشکل به سرعت به سایر نقاط دنیا هم سرایت کرد. اداره فرودگاه های آلمان گزارش داده که فرودگاه برلین به علت نقص فنی تمامی پروازها را به حالت تعلیق درآورده است. فرودگاه های اسپانیا و دیگر نقاط اروپا نیز از تأخیرهای قابل توجهی خبر داده اند. در ایالات متحده، اداره هوانوردی فدرال اعلام نموده که پروازهای شرکت های بزرگ مانند دلتا، یونایتد، و امریکن ایرلاینز به علت مشکل ارتباطی به حالت تعلیق درآمده اند.

در کنار این مسائل، بسیاری از مراکز تماس اضطراری در آلاسکا و حتی یک شرکت هواپیمایی در هند مجبور شدند به استفاده از بلیت های دستی روی بیاورند. در حال حاضر، مدیران فناوری اطلاعات در سراسر دنیا در کوشش هستند تا با بوت کردن دستگاه های آسیب دیده به حالت امن و حذف فایل های مشکل ساز، مشکل صفحه آبی مرگ ویندوز را رفع نمایند.

در پی این اختلالات، سهام مایکروسافت و CrowdStrike در بازارهای اروپایی به شکل قابل توجهی سقوط نموده است. با این حال، CrowdStrike اعلام نموده که به روزرسانی معیوب شناسایی شده و کوشش ها برای رفع کردن مشکل ادامه دارد. البته، برای دستگاه هایی که پیش از اصلاح به مشکل صفحه آبی مرگ ویندوز برخورده اند، این کوشش ها ممکن است چندان مؤثر نباشد.

واکنش عجیب ایلان ماسک به اختلال دنیای پیش آمده

در این بین، واکنش ایلان ماسک به این مشکل صفحه آبی مرگ ویندوز هم در نوع خود جالب بوده است.

مدیر فعلی شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) با انتشار تصویری خنده دار در این پلتفرم، گفت در حالی که همه دنیا درگیر این اختلال است، این اپ (X) همچنان بدون مشکل کار می نماید.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 تیر 1403 بروزرسانی: 29 تیر 1403 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2331

به "اختلال جهانی در سیستم های کامپیوتری: صفحه آبی مرگ ویندوز همه چیز را از کار انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلال جهانی در سیستم های کامپیوتری: صفحه آبی مرگ ویندوز همه چیز را از کار انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید