تخصیص اعتبار 700 میلیون تومانی برای بازسازی بخشهایی از زیج منیژه

به گزارش دکتر برای تو، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، تخصیص اعتبار 700 میلیون تومانی برای بازسازی بخشهایی از زیج منیژه صورت گرفت.

تخصیص اعتبار 700 میلیون تومانی برای بازسازی بخشهایی از زیج منیژه

کیومرث اعظمی با اشاره به تخصیص حدود یک و نیم میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های بازسازیی در محور ساسانی کرمانشاه اظهار کرد: در این محور 150 کیلومتری که از قلعه زیبری اسلام آباد غرب شروع شده و تا مجموعه آثار ساسانی قصر شیرین ادامه می یابد، حدود 15 اثر شاخص مربوط به دوره ساسانی وجود دارد.

وی اضافه نمود: در کنار این آثار، آثاری از ادوار مختلف تاریخی از دوره پیش از تاریخ، دوره تاریخی، دوره اشکانی و اسلامی واقع شده است.

مدیر پایگاه ملی محور ساسانی کرمانشاه توضیح داد: یکی از آثار تاریخی مهم و بسیار ارزشمند متعلق به دوره ساسانی در این محور بنای تاریخی زیج منیژه است، بنایی که یکی از سالم ترین بناهای بر جای مانده از این دوره تاریخی در کشورمان است.

وی گفت: باتوجه به قدمت این بنا، همه طاق های آن احتیاج به بازسازی دارند، اما بعضی طاق ها به صورت اضطراری باید بازسازی شوند که در این راستا سال جاری از مجموع یک و نیم میلیارد تومانی که به محور ساسانی اختصاص پیدا نموده حدود 700 میلیون تومان آن را برای بازسازی طاق های زیج منیژه اختصاص داده ایم.

اعظمی اضافه نمود: علاوه بر بازسازی تعدادی از طاق ها، کف سازی بنا و دفع آب های سطحی بویژه اصلاح مسیر کانال های کشاورزی نزدیک به بنا که باعث آسیب به بنا می گردد نیز در این پروژه اجرایی خواهد شد.

وی از تخصیص اعتبار برای مجموعه آثار ساسانی قصر شیرین هم اطلاع داد و گفت: احداث یک پیش ورودی برای عمارت خسرو اقدامی است که مقرر شده با صرف اعتباری 400 میلیون تومانی آن را اجرایی کنیم.

مدیر پایگاه ملی محور ساسانی کرمانشاه اضافه نمود: در این پیش ورودی با محوطه سازی و فضاسازی که خواهیم داشت، برای اولین بار زیرساخت هایی برای بازدید گردشگران از این بنای تاریخی و دیگر آثار ساسانی داخل شهر قصر شیرین فراهم خواهد شد.

وی بیان کرد: بازسازی بخش هایی از کانال ساسانی از قسمت کمربندی شهر قصر شیرین از دیگر اقداماتی است که عملیات اجرایی آن بزودی با اعتبار حدود 300 میلیون تومان شروع می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 31 خرداد 1403 بروزرسانی: 31 خرداد 1403 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2327

به "تخصیص اعتبار 700 میلیون تومانی برای بازسازی بخشهایی از زیج منیژه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص اعتبار 700 میلیون تومانی برای بازسازی بخشهایی از زیج منیژه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید