تجلی ایثار جامعه ایرانی در کوشش های جهادی برای مبارزه با ویروس کرونا

به گزارش دکتر برای تو، دبیر واحد حوزه و دانشگاه دفتر تحکیم وحدت گفت: کوشش صادقانه کادر پزشکی و جهادگران در جهت نبرد با بیماری کرونا ایثار جامعه ایرانی را به نمایش گذاشته است.

تجلی ایثار جامعه ایرانی در کوشش های جهادی برای مبارزه با ویروس کرونا

فاطمه علیزادنیا در مصاحبه با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، با اشاره به کوشش بی دریغ جامعه پزشکی در بهبود شرایط سلامت کشور اظهار کرد: نباید با کوچک دانستن فعالیت های جهادی سلامت مردم را به مخاطره انداخت و آرامش روانی جامعه را برهم زد.

وی اضافه نمود: فداکاری ها و کوشش های جهادی بخش عمده ای از پزشکان و پرستاران، مسئولان و کارکنان بهداشت و درمان، فراورینمایندگان و دست اندرکاران فراوری اقلام و تجهیزات پزشکی، نیروهای مسلح، گروه های جهادی و مردمی و... در خط مقدم مشاخصه با ویروس کرونا و دفاع از مردم شریف ایران در برابر این مهاجم وحشی و دست ساز احتمالی دشمنان، صحنه های زیبایی از عظمت، رشادت و ایثار جامعه ایرانی را به ظهور و نمایش درآورده است؛ ایثار و جهادی که خروجی آن شگفتی جهانیان از توفیق کشور عزیزمان در این عرصه خطیر، به رغم تحریم های ظالمانه و کمبودهای تجهیزاتی و دارویی بوده است.

دبیر واحد حوزه و دانشگاه دفتر تحکیم وحدت بیان نمود: در این میان ورود به هنگام طلاب حوزه های علیمیه و همراهی با این عزم ملی که غایتش از میان بردن این مهمان ناخوانده است بیشتر از سایرین مورد توجه قرار گرفته است. مجاهدینی که به دور از نمایش های رسانه ای و تصنعی،کمر همت بستند تا حکمت نظری را به حکمت عملی و اخلاق بدل نمایند.

علیزادنیا ادامه داد: علم باید همراه با عَمل و عَمل باید همراه با اخلاص باشد؛ و همه این ها باید همراه با مردم داری و خدمت به جامعه باشد. همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند: سومین وظیفه مهم روحانیت حضور هدایتگر و نیز میدانی در عرصه خدمات اجتماعی است. حضور طلاب در خدمات رسانی به مردم، مدرسه سازی، بیمارستان سازی، کمک به مردم هنگام حوادث و دیگر عرصه ها، نیروهای مردمی را نیز به صحنه می آورد و منشأ خدمات خواهد شد.

وی بیان کرد: شان خدمت گزاری از شئونات مهم طلبگی است و این غیر از وظیفه تبلیغ است چرا که هر دو این مهم اضلاع یک هویت دارد. اما در سوی دیگر افراد نام آشنای ماجراجویی قرار دارند که با به مخاطره انداختن جان مردم به دنبال آن هستند که از این نمد برای خود کلاهی بسازند. آنها در کشاکش این امتحان سخت، چهرۀ زشت قصه را روایت می نمایند آرامش روحی و روانی مردم را نشانه رفته اند و در خوش بینانه ترین حالت ممکن به دنبال اثبات خود و توانمندی هایشان هستند. اهمیت طب اسلامی و طب سنتی ایرانی آنقدر واضح هست که احتیاجی به آتش زدن کتاب و روغن بنفشه برای اثبات، ندارد.

دبیر واحد حوزه و دانشگاه دفتر تحکیم وحدت تأکید کرد: علی ای حال در این آزمون تاریخی هر کسی باید از خود بپرسد که در کدام سوی حادثه ایستاده است؟ و اگر در سوی الهی، اسلامی و انسانی آن ایستاده است چه کاری را انجام می دهد و اگر کاری از دستش بر نمی آید حدقل با دعای خیر خود مدافعان سلامت را کمک نماید. گاهی هیچ کاری نکردن، بهترین کمکی است که می توان انجام داد تا مصداق شاخص آیه صَدُّوا عَنْ سَبِیلِ قرار نگیریم.

انتهای پیغام/4144/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 885

به "تجلی ایثار جامعه ایرانی در کوشش های جهادی برای مبارزه با ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجلی ایثار جامعه ایرانی در کوشش های جهادی برای مبارزه با ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید