رهبری زنان؛ دلیل مشترک پیروزی کشور ها بر کرونا

به گزارش دکتر برای تو، وب سایت عصرایران: این رهبران را با مردانی مقایسه کنید که در میان بحران با سرزنش دیگران، بگیر و ببند های قضایی و محکوم کردن رسانه ها مردم را گیج نموده و می ترساند.

رهبری زنان؛ دلیل مشترک پیروزی کشور ها بر کرونا

به دنبال نمونه هایی از رهبری واقعی در بحران کرونایی جهان هستید؟ از ایسلند تا تایوان و از آلمان تا نیوزلند زنان در حال نمایش قدرت خود برای مدیریت اوضاع آشفته خانواده انسانی هستند. در حالیکه آمریکا با تمامی نهاد های قانونی اش در انتظار افزایش گرمای هوا برای نابودی کروناست، شیوع بیماری جهانی در فنلاند، ایسلند و دانمارک که از کشور های سرد جهان هستند، نشان می دهد که مدیریت زنانه در بطن خود این گرما را دارد.

به گزارش عصر ایران به نقل از فوربس، بسیاری بر این باورند که این کشور ها کوچک، کم جمعیت یا جزیره ای بوده و استثنائات زیادی دارند، اما آلمان عظیم و پرجمعیت است و در مقابل بریتانیا کشوری جزیره ای با تفاوت های فراوان. اما رهبران زن این کشور ها به ما نشان داده اند که با قدرت و شیوه های منطقی و در عین حال زنانه کنترل امور را در دست گرفته و پیروز عمل نموده اند. اما آن ها چه چیزی به ما یاد می دهند؟

حقیقت

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان سریعا ایستاد و خطاب به هموطنان خود گفت که بیماری یک مشکل عظیم است و می تواند بیش از 70 درصد از جمعیت را مبتلا کند. او گفت:موضوع جدی است، آن را جدی بگیرید. مرکل بیماری را جدی گرفت و مردم او را جدی گرفتند. تست کرونا در آلمان از همان ابتدای واقعه آغاز شد. آلمان سریعا از مراحل انکار، خشم، ناآرامی، ترس و عدم شفافیت که در دیگر نقاط جهان شایع بود، عبور کرد. آمار بیماری در آلمان با وجود شیوع و شناسایی زودتر بیماری، بسیار کمتر از همسایگان اروپایی اش اعلام شد. نشانه های کنونی نیز حکایت از کاهش محدودیت های قرنطینه در این کشور در آینده نزدیک دارد.

7 زن و 7 کشور پیروز در مبارزه با کرونا

تسای اینگ-ون رئیس منطقه تایوان از اولین کسانی بود که سریع ترین واکنش را نسبت به شیوع بیماری کرونا نشان داد. او در ماه ژانویه، درست زمانی که اولین نشانه های بیماری ظاهر شد، 124 دستورالعمل را برای توقف شیوع ویروس معرفی کرد. او برخلاف روش های رایج آن موقع از قرنطینه سفت و سخت در دیگر نقاط جهان استفاده نکرد. این رهبر تایوانی تا به امروز بیش از 10 میلیون ماسک را به آمریکا و اروپا فرستاده است. به گزارش سی ان ان، مدیریت تسای در میان بهترین واکنش های جهان در مبارزه با بیماری همه گیر کرونا قرار گرفته و این منطقه تنها 6 مورد مرگ را گزارش نموده است.

آمار جان باختگان کرونا در کشور هایی به رهبری زنان

آمار؛ مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های اروپا- تا 12 آوریل 2020

جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزلند نیز خیلی زود همه جا را قرنطینه کرد و با شفافیت کریستالی، زنگ هشدار را در این کشور به صدا درآورد. با وجود شناسایی 6 مورد مبتلا در نیوزلند او قرنطینه خانگی برای مسافران ورودی به این کشور را اجباری کرد و در اندک زمانی ورود خارجی ها را ممنوع نمود. وضوح و قاطعیت نیوزیلند را از یک طوفان عظیم نجات داد. در اواسط ماه آوریل آن ها تنها با 4 مرگ روبرو شدند. در حالیکه بعضی از کشور ها از حذف قرنطینه و محدودیت ها صحبت می نمایند، آردرن به بعضی از قوانین سخت گیرانه برای مبارزه با کرونا افزوده است. در حال حاضر نیز همه کسانی که از خارج به نیوزلند باز می گردند به مدت 14 روز باید در مکان های معین شده از سوی دولت، قرنطینه شوند.

ایسلند تحت رهبری نخست وزیر کاترین یاکوبسدوتیر تست های رایگان ویروس کرونا را به همه شهروندان خود ارائه می نماید. این موضوع کلید اصلی ممانعت از شیوع کرونا و درک دقیق از نرخ واقعی مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -19 است. بیشتر کشور ها تست کرونا را به افرادی با علائم اکتیو بیماری محدود کردند، اما ایسلند این تست را کامل و سراسری اجرا می نماید.

تکنولوژی

با توجه به نسبت جمعیتی، ایسلند تا کنون 5 برابر کره جنوبی تست غربالگری انجام داده است. ایسلند حدود 364 هزار نفر و کره جنوبی بیش از 51 میلیون نفر جمعیت دارند با این وجود نسبت تست های غربالگری کرونا در ایسلند نسبت به کره بیشتر برآورد می گردد. ایسلندی ها همچنین با ایجاد یک سیستم غربالگری به مهار بیماری پرداختند و با استفاده از این روش مجبور به تعطیل کردن مدارس و دانشگاه ها نشدند.

سانا مارین فنلاندی در دسامبر سال گذشته جوانترین رهبر دولت در جهان شد. او برای مبارزه با کرونا از اینفلوئنسر ها در فضای مجازی استفاده کرد. اقدامی که شاید برای دیگر رهبران جهان هزاران سال طول بکشد. این زن جوان 34 ساله فنلاندی اینفلوئنسر های فضای مجازی را در هر گروه و رده سنی جمع کرد و از آن ها خواست تا اطلاعات واقعی و مستند برای مدیریت بحران را در اختیار فالوئر های خود قرار دهند. او بر این باور بود که بسیار مردم روزنامه و اخبار آژانس های خبری را نمی خوانند.

عشق

ارنا سولبرگ نخست وزیر نروژ از ایده خلاقانه ای برای گفت و گوی مستقیم با بچه ها کشورش به وسیله تلویزیون استفاده کرد. او در یک کنفرانس کوتاه مطبوعاتی به سوالات آنلاین تمام بچه ها کشور پاسخ داد و به آن ها گفت که احساس ترس در این شرایط کاملا طبیعی است. این شفافیت و حس مادرانه در کنار ماهیت کرونا باعث شد تا بسیاری از مردمِ هراسان نفس راحتی بکشند.

در مجموع برقراری احساس همدلی و مراقبت درونی این رهبران با جامعه، از جهانی دیگری می آید که همگی ما به خوبی آن را می شناسیم. در بسیاری از مواقع احساس می کنید دستان آن ها از پشت صفحات نمایشگر بیرون می آید تا صمیمانه شما را در آغوش کشیده و محبت نثارتان کند. چه کسی تصور می کرد که این رهبران چنین واکنش هایی به بحران نشان داده و کارنامه هایی درخشان ارائه دهند.

این رهبران را با مردان عظیم و قوی ای مقایسه کنید که در میان بحران با سرزنش دیگران، بگیر و ببند های قضایی و محکوم کردن رسانه ها به شیطنت، مردم را گیج نموده و می ترسانند.

نتیجه سال ها تحقیقات متفاوت و گسترده نشان می دهد که رهبری زنان همیشه متفاوت و سودمند بوده است. در مقابل بسیاری از نهادها، سازمان ها و کمپانی ها زنان را برای پیروزیت به تقلید از رفتار های مردانه تشویق یا مجبور می نمایند. با این وجود رهبران زن 7 کشور جهان کیس های مطالعاتی خوب با ویژگی های منحصر به فرد برای رهبران هستند که تمایل به آموزش مدیریت بحران دارند.

منبع: برترین ها
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1127

به "رهبری زنان؛ دلیل مشترک پیروزی کشور ها بر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبری زنان؛ دلیل مشترک پیروزی کشور ها بر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید