تایوان مدعی شد: پکن در کار ما دخالت نکند

به گزارش دکتر برای تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، تایوان به اظهارات اخیر شی جینپینگ رئیس جمهور چین مبنی بر محقق شدن اتحاد کامل چین، واکنش نشان داد.

تایوان مدعی شد: پکن در کار ما دخالت نکند

دفتر ریاست جمهوری تایوان امروز شنبه در بیانیه ای در همین زمینه اظهار داشت که آینده این جزیره در دست مردم آن است و افکار عمومی در رد مدل یک کشور، دو سیستم که به وسیله چین مطرح می گردد، بسیار واضح است.

شورای امور سرزمین اصلی تایوان هم در بیانیه ای جداگانه از چین خواست تا از آنچه به زعم این شورا اقدامات تحریک آمیز مداخله گرانه، مزاحمت و تخریب به تعداد می رود، دست بردارد.

بیانیه های مذکور همراستا با سیاست های ایندوپاسیفیک آمریکا و متحدان غربی اش صادر شده است.

شی جینپینگ رئیس جمهور چین گفته است که مسئله تایوان ناشی از ضعف و هرج و مرج ملت چین است و در صورت تحقق جوانسازی ملی حل خواهد شد.

شی در این باره گفت: این امر با فرایند کلی تاریخ چین معین می گردد، اما مهمتر از آن، این مسئله اراده مشترک همه مردم چین است.

شی در ادامه گفت که مساله تایوان صرفا یک مسأله داخلی برای چین است و هیچ دخالت خارجی در آن پذیرفته نیست.

وی بعلاوه تاکید نمود: اتحاد کامل کشور ما محقق خواهد شد و می تواند محقق گردد.

پکن بر اساس سیاست چین واحد، جزیره تایوان را بخشی از قلمروی خود می داند و توسل به نیروی نظامی برای اتحاد چین و تایوان را رد نکرده است.

این در حالی است که آمریکا و متحدان غربی اش بر اساس سیاست ایندوپاسیفیک برای به چالش کشیدن قدرت چین، در حال فتنه انگیزی در این منطقه گسترده از جهان هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1846

به "تایوان مدعی شد: پکن در کار ما دخالت نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایوان مدعی شد: پکن در کار ما دخالت نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید