برداشت 720 تن گل محمدی از باغستان های آران و بیدگل

به گزارش دکتر برای تو، مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: 720 تن گل محمدی طی یک ماه گذشته از گلستان های شهرستان آران و بیدگل برداشت شده است.

برداشت 720 تن گل محمدی از باغستان های آران و بیدگل

جهت دریافت خدمات طراحی خانه باغ ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش از ، مصطفی آبانی مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل با اشاره به شروع فصل برداشت از اواسط فروردین ماه در بخش های مختلف شهرستان آران و بیدگل گفت: شهر های آران و بیدگل، ابوزیدآباد، سفیدشهر و نوش آباد و روستای بخش مرکزی از منطقه ها مهم کشت گل محمدی در آران و بیدگل است.

او سطح زیر کشت گل محمدی در این شهرستان را 180 هکتار بیان کرد و گفت: از هر هکتار به طور میانه چهار تن گل تَر برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل اضافه نمود: گل های برداشت شده از مزارع در 30 مرکز فرآوری سنتی و صنعتی این شهرستان تبدیل به گلاب ناب، اسانس، مربا و گل خشک می گردد.

آبانی خاطر نشان کرد: با توجه به احتیاج آبی پایین و بعلاوه ارزان بودن کاشت گل محمدی چند سالی است که در بین کشاورزان شهرستان رواج یافته است و پیش بینی می گردد با توجه به استقبال کشاورزان سطح زیر کشت این محصول تا سال آینده به 300 هکتار برسد.

او در ادامه توضیح داد: برای حمایت از کشاورزان گل کار، خرید توافقی گل از مرحله کاشت تا فراوری محصول و فرآوری آن در این شهرستان انجام می گردد.

آبانی قیمت توافقی گل محمدی در آران و بیدگل را به ازای هر کیلوگرم 24 هزار تومان بیان کرد و گفت: این مبلغ نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است.

شهرستان آران و بیدگل 14 هزار هکتار باغ و مزرعه دارد.

منبع:مهر

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1781

به "برداشت 720 تن گل محمدی از باغستان های آران و بیدگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت 720 تن گل محمدی از باغستان های آران و بیدگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید