بازداشت یک تروریست داعشی در لبنان

به گزارش دکتر برای تو، یک تروریست داعشی که در لبنان خود را برای عملیات تروریستی مهیا می کرد، بازداشت شد.

بازداشت یک تروریست داعشی در لبنان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیروهای امنیت داخلی لبنان به المیادین گفتند که یک عضو گروه تروریستی داعش را در منطقه صیدا واقع در جنوب کشور دستگیر کرده اند که خود را برای عملیات تروریستی آماده می کرد.

بر اساس این گزارش فرد دستگیر شده، اصالتی سوری داشته و با همراهی برادرش به صورت غیر قانونی از دو سال پیش وارد لبنان شده است.

نیروهای امنیت داخلی لبنان نیز گزارش دادند که فرد بازداشت شده در درگیری های حومه شمالی حلب به مدت دو سال حضور داشته و بعد از اینکه در این عملیات زخمی شده، وارد فعالیت های اداری داعش شده است.

گزارش مذکور توضیح می دهد که فرد بازداشت شده، متولد سال 1999 بوده و متخصص تهیه کمربندهای انفجاری و آموزش نحوه استفاده از آنها بوده است. فرد بازداشت شده از مدتی قبل با عناصر تروریستی داعش در سوریه ارتباط داشته و تصاویر و ویدیوهایی از مناطق و اشخاص مختلف را برای آنها ارسال کرده است.

فرد بازداشت شده تصاویری از تجمع اشخاص مختلف در بیروت و همچنین یکی از اردوگاه های توزیع غذا در منطقه صیدا را برای عناصر داعش ارسال کرده است. این فرد داعشی توضیح می دهد که تجمع مذکور به مناسبت مراسم عزاداری عاشورا برگزار شده و صید گرانبهایی است و وی نیاز به یک بمب دست ساز دارد تا آنها را هدف قرار دهد.

این تروریست سوری همچنین با کادر تروریست های داعش در زمینه خرید سلاح های جنگی از لبنان نیز مذاکره کرده است. این فرد در ابتدای ماه جاری میلادی و قبل از اینکه مأمور به انجام عملیات تروریستی به نفع داعش شود، بازداشت شده است.

ربوده شدن پسرعموی بشار اسد در لبنان

خبرگزاری رسمی لبنان ان ان ای گفت، مرهف الأخرس پسرعموی اسماء الأخرس همسر بشار اسد رئیس جمهور سوریه پنجشنبه هفته گذشته در راستا بین المللی شتوره-عالیه در لبنان ربوده شده است . بر اساس این گزارش، مرهف الاخرس در حال آمدن به سمت سوریه بوده است .

وبگاه لبنانی الجدید گفت، افراد رباینده برای آزادی مرهف الاخرس تقاضای پول کرده اند . رادیو صوت لبنان هم گزارش داد، همسر مرهف تماسی تلفنی از منطقه بقاع شرقی دریافت کرده و فرد تماس گیرنده از وی تقاضای دو میلیون دلار در مقابل آزادی همسرش کرده است .

مرهف الاخرس پسر بازرگان سوری طریف الاخرس عموی اسماء است، وی کارخانه تصفیه روغن زیتون و تولید روغن های لبنانی دارد؛ در شرکت تاج ویژه سرمایه گذاری های صنعتی و بانک الاردن-سوریا در کنار دو خواهرش دیانا و نورا نیز شریک است .

پدر وی طریف نیز از برجسته ترین بازرگانان سوری است که خط واردات شکر و روغن و کارخانه تصفیه و تولید شکر دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 366

به "بازداشت یک تروریست داعشی در لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت یک تروریست داعشی در لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید