روایت واشنگتن پست از علت ایجاد بحران سوخت در لبنان

به گزارش دکتر برای تو، ایسنا نوشت:روزنامه واشنگتن پست نوشت: قاچاقچیان مسؤول بحران سوخت لبنان هستند و ارتش ناتوان از توقف آن است.

روایت واشنگتن پست از علت ایجاد بحران سوخت در لبنان

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

این روزنامه در گزارشی که از شهرک حوش سید علی در منطقه هرمل تهیه نموده اشاره نموده است، ارتش عملیات قاچاق بنزین به وسیله مرزهای لبنان به سوریه را زیر نظر دارد.

این روزنامه اضافه نمود: دو خودروی لندرور وابسته به ارتش در پیچی مشرف بر ولاد خلاب پارک شده اند؛ جایی که نیکولاس الترک از افسران ارتش از یکی از خودروها بیرون می پرد و تیمش متشکل از 10 سرباز به تعقیب قاچاقچیان می پردازد از جمله در پل های آهنی موقت که روی رود العاصی زده شده تا از چشمان نیروهای مراکز ایست بازرسی نظامی دور بمانند. ارتش بعضی پل ها را در هفته های اخیر کشف و اقدام به مسدود کردن آنها نموده است. اما برای ممانعت از تجارت غیرقانونی بنزین که روز به افزایش است، کافی نیست. ارتش گشتی های خود را هم در نزدیکی مرزهای سوریه در بحبوحه مسائل مردمی سراسری به دلیل قاچاق سوخت به سوریه افزایش داده است. در حالی که این کشور از بحران شدید سوخت که بی سابقه است، رنج می برد.

فروپاشی سریع مالی با بحران شدید سوخت همراه شده است و خودروها در خیابان های بیروت و طرابلس برای دریافت اندازه مجاز و سهمیه تعیین شده بنزین صف کشیده اند. هر ماشین یک سوم باک می تواند بنزین دریافت کند. انتظار طولانی در صف ها به حدی است که صاحبان خودروها از پیک های موتوری غذا دریافت می نمایند. تنش به حدی می رسد که اغلب مشاجره ای درمی گیرد. به طوریکه شش مورد تیراندازی در دو هفته اخیر در پمپ بنزین ها رخ داد و خودروهای عمومی و تاکسی ها به دلیل سرقت سوختشان ناپدید شده اند. اما قاچاقچیان راهی بهتر برای به دست آوردن پول یافته اند و آن خرید سوخت یارانه ای در لبنان و فروش گرانتر آن در سوریه است که از بحران سوخت رنج می برد.

فرایند قاچاق در طول مرزهای کشیده تا 250 مایل مساله جدیدی نیست، به طوریکه قاچاق از دو طرف انجام می شده است و مواد مخدر، سلاح و مواد غذایی و قاچاق انسان در جریان است و کوشش ها برای توقف قاچاق بنزین به سوریه مثل کوشش های قبلی برای ممانعت از انواع موارد دیگر قاچاق موفقیت آمیز نیست.

الترک می گوید: مرزها ناتعیین هستند و نفوذ از آنها راحت است زیرا مرزهای تعیین شده رسمی وجود ندارند.

الترک به چوپانی در بیابان که مراقب گله اش است، اشاره می نماید و می گوید این سوریه است. سپس اشاره می نماید ناهمواری نزدیکی که او ایستاده است هم متعلق به سوریه است. اما دو تپه مشرف به بیابان که خانه هایی روی آنها ساخته شده متعلق به لبنان هستند که این ماموریت تیم او را پیچیده می نماید.

کمبود سوخت وحشتناک به نظر می رسد زیرا بانک مرکزی اعلام نموده که فعالیت مالی کلی و به تبع آن درخواست قابل پیش بینی برای سوخت به شکل زیادی از سال 2019 کاهش یافته است. بانک مرکزی فروپاشی مالی لبنان را ده برابر و چه بسا یک سوم بحران های جهانی از اواسط قرن نوزدهم توصیف نموده است.

بحران کمبود سوخت در سوریه هم از جمله بحران های این کشور از زمان جنگ داخلی مستمر است و نابودی زیرساخت های انرژی داخلی و تحریم های بین المللی و کمبود ارز خارجی مزید بر دلیل هستند. دولت سوریه دیگر بر میادین نفتی تسلط ندارد و اکنون این میادین نفتی تحت کنترل نیروهای کردی هستند که مورد حمایت آمریکایی ها هستند. در دمشق ساعات انتظار برای سوخت شش ساعت یا حتی بیشتر است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1732

به "روایت واشنگتن پست از علت ایجاد بحران سوخت در لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت واشنگتن پست از علت ایجاد بحران سوخت در لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید