ترامپ چین را از تحریم های نفتی ایران مستثنی نمی کند

به گزارش دکتر برای تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، منابع وابسته به دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می گویند قرار نیست معافیتی هرچند کوتاه برای چین، بزرگترین خریدار نفت ایران، در نظر گرفته گردد.

ترامپ چین را از تحریم های نفتی ایران مستثنی نمی کند

به ادعای یکی از این منابع، آمریکا به عدم رضایت چین از این وضعیت واقف است اما همزمان از تمایل این کشور برای اتخاذ اقدامی معقول که به منطقی ترین توافق ممکن منجر گردد نیز اطلاع دارد.

حتی بعضی منابع از احتمال قطع دسترسی بانک های چینی به نظام اقتصادی آمریکا درصورت پافشاری پکن به خرید نفت از ایران خبر دادند.

این در حالی است که پیشتر آسوشیتدپرس گفته بود آمریکا در حال آنالیز معافیت محدود از تحریم های نفتی علیه ایران است.

با تور چین سفر کنید.

به گفته این رسانه، دولت آمریکا در حال آنالیز ساز و کاری است که به واردنمایندگان نفت ایران اجازه می دهد محموله های نفتی آینده خود را از هم اکنون و تا پیش از فرارسیدن ضرب الاجل 12 اردیبهشت خریداری نمایند.

لازم به ذکر است آمریکا هفته گذشته مدعی شد دیگر هیچ کشوری را از تحریم ها علیه صنعت نفت ایران معاف نمی کند و همه کشورها باید پس از انقضای معافیت های فعلی در تاریخ 2 می (12 اردیبهشت) واردات نفت از ایران را به طور کامل متوقف نمایند.

آمریکا پیشتر برای 8 کشور از جمله ترکیه، چین، کره جنوبی، ژاپن و هند برای یک بازه زمانی 6 ماهه، معافیت های نفتی قائل شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 145

به "ترامپ چین را از تحریم های نفتی ایران مستثنی نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ چین را از تحریم های نفتی ایران مستثنی نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید