شروع فراوری FMC 511 در خودروسازی فردا

به گزارش دکتر برای تو، چندی پیش خودروسازی فردا بعد از عرضه و فراوری دو شاسی بلند و کراس اوور SX5 و SX6، اولین خودرو سدان خود را به مشتریان و خریداران معرفی کرد. محصول نو این فراوریکننده ایرانی خودرو FMC 511 نام دارد و دراصل خودرو چینی چانگان آلسوین است که با نام و برند دیگری در بازار ایران عرضه می گردد و در اختیار مشتریان ایرانی قرار می گیرد.

شروع فراوری FMC 511 در خودروسازی فردا

بر اساس تصویر منتشرشده در وب سایت رسمی شرکت خودروسازی فردا، تعیین شد که فراوری سدان تازه FMC 511 در کارخانه سمنان این شرکت خصوصی آغاز شده است. پس از معرفی رسمی 511، خودروسازی فردا فروش فوری این سدان تازه را با قیمت قطعی و به صورت محدود آغاز نمود. پس از اتمام ظرفیت اولیه، پیش فروش 120 روزه FMC 511 را با قیمت قطعی بیان کرد.

سدان 511 خودروسازی فردا در جایگاه یک محصول B پلاس قرار می گیرد که این روزها با داخلی سازی 20 درصدی در کارخانه سمنان خودروسازی فردا مونتاژ می گردد. با توجه به ابعاد 511 و بعلاوه تعیینات ساختاری آن، می توان این سدان خودروسازی فردا را رقیب اصلی خودروهایی مانند جک J4، جیلی GC6 اکسلنت، پژو 207i صندوق دار و … دانست. از سویی در بحث قیمتی، FMC 511 یکی از رقبای دنا پلاس توربو اتوماتیک، فاو بسترن B30، رنو تندر 90 پلاس اتوماتیک و … به شمار میرود. بااین حال باید در نظر گرفت که از میان رقبای نام برده، بعضی از گزینه ها به خاطر مسائل مربوط به تحریم از خطوط فراوری ایرانی خداحافظی کردند و نمونه های صفرکیلومتر این خودروها به سختی در بازار آزاد یافت می گردد. در حال حاضر، اعلام قیمت 429 میلیون تومان برای سدان 511 از سوی خودروسازی فردا اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: خودروی فردا 511 معرفی گردید

در طراحی ظاهری FMC 511 از خطوط نرم و منحنی شکلی استفاده شده است که باعث می گردد چهره ای پویا و مدرن داشته باشد. چراغ های کشیده و استفاده از چراغ های LED مخصوص روز در زیر سپر، چهره آن را دست کم نسبت به بسیاری از رقبای داخلی مدرن تر و بهتر نموده و بعد از مدت ها یک سدان مجذوب کننده تر به گزینه های سدان های جمع و جور شهری بازار اضافه شده است. جلو پنجره این خودرو بزرگ و تا پایین سپر ادامه دارد. در وسط آن، لوگوی خودروسازی فردا جای گرفته است. در نمای جانبی با وجود اینکه خیلی با چهره ای پویا روبرو نیستیم، اما وجود چندین خط منحنی و کشیده بر روی درها و پایین خودرو باعث شده است تا کمی از ساده بودن آن کاسته گردد.

در نمای عقب با یک چهره محافظه کارتر سر و کار داریم. البته فرم و طراحی چراغ ها با نمای جلو هماهنگی دارد. گوشه چراغ ها کشیده و تا ستون انتهایی خودرو آمده و کل چراغ به صورت دو تیکه طراحی شده است. درکل باید گفت که طراحی چراغ عقب این خودرو ساده اما هماهنگ است و هارمونی کلی این خودرو نمره قبولی را می گیرد.

فردا 511 که FMC 511 هم گفته می گردد، خودرویی است که در قالب قراردادهای مشارکتی با یکی از شرکای چینی خودروسازی فردا و با تغییر نشان تجاری و بعضی جزئیات فنی، به بازار ایران آمده است. این سدان مالی به پیشرانه 1480 سی سی 4 سیلندر و 16 سوپاپ مجهز است که ساختار NVH و سامانه زمان بندی متغیر سوپاپ ها در آن دیده می گردد. این پیشرانه استاندارد آلایندگی یورو 5 را دارد و در شرایط بهینه مصرف سوخت 6.2 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر را ثبت می کند. این پیشرانه 107 اسب بخار قدرت را با گشتاور 145 نیوتن متر فراوری می کند و این توان را به وسیله جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های جلو می رساند.

بیشتر بخوانید: آخرین شرایط فروش و پیش فروش خودروسازی فردا

سیستم انتقال قدرت فردا 511 دارای ساختار روغن کاری متغیر و یا همان WDCT است. بعلاوه جعبه فرمان این سدان تازه از نوع کمکی برقی است و در رده SEPS ها قرار می گیرد. جرم خالص FMC 511 کمتر از هزار و 100 کیلومتر است و در جایگاه یک سدان 5 نفره حضور دارد.

قیمت این خودروی سدان 429 میلیون تومان است. درواقع هدف فرداموتورز این بود که در این کلاس حتماً خودرو زیر 450 میلیون تومان داشته باشد. تا خاتمه سال اندازه داخلی سازی به 40 درصد خواهد رسید. برای رسیدن به این هدف و در بحث داخلی سازی، سرمایه گذاری زیادی اجرا شده است.

محصول تازه خودروسازی فردا در جایگاه یک سدان B پلاس به بازار عرضه می گردد. وقتی بحث سدان رده B و B پلاس می گردد، به عبارت ساده تر هدف گذاری برای بازار خودروهای مالی است. با وجود قیمت 429 میلیون تومانی برای فردا 511، باید این سدان جمع و جور را در جایگاه خودروهای مالی و خانوادگی دانست.

FMC 511 در بحث ایمنی به ترمزهای دیسکی جلو و کاسه ای عقب مجهز است و ساختار ABS، EBD و BAS در آن وجود دارد. بعلاوه در کنار 2 کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و پیشگیری از هرزگردی در سدان 511 دیده می گردد.

بیشتر بخوانید: قیمت FMC SX5 خودروسازی شرکت فردا در بازار آزاد

سانروف، سامانه کنترل آغاز حرکت در سربالایی، حالت تیپ ترونیک و اسپرت جعبه دنده، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، جلوآمپر دیجیتال و آنالوگ، شیشه ها و آینه های برقی، بازشو در صندوق عقب از روی ریموت، نمایشگر لمسی 7 اینچی، دوربین و سنسور پارک عقب، تهویه الکتریکی دستی با نمایشگر مستقل، بلوتوث، کامپیوتر سفر، چراغ روشنایی روز، سنسور نور و … ازجمله امکانات رفاهی فردا 511 به شمار میرود.

هر چند خودرو FMC 511 در بازار ایران تازه وارد است، اما چند وقتی است که در کشورهای همسایه مثل پاکستان، امارات و عربستان به فروش می رسد و به علت قیمت مناسبش توانسته مشتریان زیادی را جذب خود کند. برای 511 گارانتی خدمات پس ازفروش 4 ساله و یا 100 هزار کیلومتر پیمایش در نظر گرفته شده است. بعلاوه همزمان با فراوری، بحث تأمین قطعات یدکی چه از حوزه داخلی سازی و چه از حوزه شرکت های مبدأ در حال اجرا است.

***

شما می توانید اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2120

به "شروع فراوری FMC 511 در خودروسازی فردا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فراوری FMC 511 در خودروسازی فردا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید