از اعلام زمان پرداخت مابه التفاوت افزایش حقوق دانشجومعلمان تا هشدارهایی درخصوص عفونت مفصلی

به گزارش دکتر برای تو، پاکسازی 230 پاتوق جدید مواد مخدر در تهران، هشدار پلیس فتا در خصوص خرید اینترنتی لوازم التحریر، مردم به صورت مستقیم به متکدیان یاری نکنند، توصیه های زیست محیطی به هیات های عزاداری، تشکیل کارگروه ویژه مسابقات جهانی مهارت در سال 2021، غربالگری سلامت نوآموزان تا خاتمه شهریور / واکسیناسیون کلاس اولی ها و دهمی ها و... سرخط بعضی مهمترین اخبار امروز اجتماعی خبرنگاران است.

از اعلام زمان پرداخت مابه التفاوت افزایش حقوق دانشجومعلمان تا هشدارهایی درخصوص عفونت مفصلی

به گزارش خبرنگاران، اداره اخبار اجتماعی امروز (16 شهریورماه) اخبار و مصاحبه و گزارش هایی خبری روی خروجی خود منتشر نموده که برخی از مهمترین آن ها در ادامه آمده که با کلیک روی تیتر اخبار، متن کامل آن ها در سایت قابل مشاهده است:

لزوم شناسنامه دار کردن گودهای پایتخت

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران از لزوم شناسنامه دار کردن گودهای پایتخت و معین زمان برای گودبرداری اطلاع داد.

زهرا نژادبهرام در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد وضعیت گودهای رها شده پایتخت با بیان این که تعداد گودهای رها شده زیاد است و به موضوع جدی برای پایتخت تبدیل شده است، گفت: برخی از این گودها به دلیل آنچه اقدامات ساختمانی بر روی آنها انجام نشده، در مرحله خطرناک قرار دارند البته شهرداران برخی مناطق نسبت به دریافت احکام از سوی قوه قضاییه اقدام نموده تا بتوانند نسبت به ایمن سازی این گودها اقدام نمایند.

تکمیل روند جایگزینی بیمارستان های فرسوده تهران تا 1404

استاندار تهران با اشاره به اینکه بخشی از بیمارستان های فرسوده تهران ظرف امسال و سال آینده جایگزین می شوند، اضافه نمود: جایگزینی بیمارستان های فرسوده در تهران تا سال 1404 تکمیل خواهد شد.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت وگو با خبرنگاران، در تشریح اقدامات اجرا شده برای نوسازی و جایگزینی بیمارستان های فرسوده در سطح استان تهران، گفت: در حال حاضر جایگزین بیمارستان فیروزگر، جایگزین بیمارستان شهدای مفتح، جایگزین بیمارستان امام (ره) و جایگزین بیمارستان شهدای تجریش در حال احداث هستند.

غربالگری سلامت نوآموزان تا انتها شهریور / واکسیناسیون کلاس اولی ها و دهمی ها

رئیس اداره سلامت نوجوانان و مدارس وزارت بهداشت، برنامه های این وزارت خانه برای سنجش سلامت نوآموزان برای ورود به مدرسه را تشریح کرد و گفت: علاوه بر سنجش پزشکی نوآموزان، برنامه های آموزشی در جهت افزایش آگاهی والدین و نوآموزان نیز ارائه شده است.

دکتر گلایل اردلان در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه سنجش سلامت نوآموزان از سال 1375 به عنوان فعالیتی مشترک میان آموزش وپرورش استثنایی، وزارت بهداشت و دفتر سلامت تندرستی وزارت آموزش وپرورش در حال اجراست، گفت: البته با توجه به تغییرات اجرا شده در جامعه، سبک و سیاق این فعالیت نیز بروز شده و پروتکل های اجرایی آن نیز بازنگری شده است.

شروع طرح نذر خون از ابتدای محرم / اهدای خون را به تاسوعا و عاشورا موکول نکنید

سخنگوی سازمان انتقال خون ضمن شرح درباره طرح نذر خون در ایام محرم و صفر، گفت: در پنج ماهه نخست امسال، یعنی تا انتها مرداد ماه، یک میلیون و 91هزار نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه نموده اند.

دکتر بشیر حاجی بیگی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به شعار امسال سازمان انتقال خون در ماه محرم مبنی بر نذرخون، تصمیم آگاهانه، اهدای خون مسئولانه اظهار کرد: طرح سراسری نذر خون در کشور از ابتدای ماه محرم شروع شده و تا انتها ماه صفر ادامه خواهد داشت؛ در این راستا تمامی مراکز جامع انتقال خون در کشور آماده حضور اهدا نمایندگان خون هستند.

مردم به صورت مستقیم به متکدیان یاری ننمایند

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران یکی از راه های گسترش جرایم و آسیب های جامعه را تکدی گری دانست و با اشاره به آئین نامه مصوبه سال 1378 شورای عالی اداری که حدود 11 دستگاه در این حوزه مسئولیت دارند، گفت: به نظر می رسد هنوز نتوانسته ایم این آئین نامه را به درستی اجرا کنیم.

سیدحسن موسوی چلک در گفت وگو با خبرنگاران، ادامه داد: طبق آئین نامه مصوب سال 1378 شورای عالی اداری وظایف دستگاه های مختلف در مورد متکدیان معین شده است اما به نظر می رسد شهرداری، بهزیستی و نیروی انتظامی بیش از هر دستگاه دیگری درگیر این موضوع هستند و بیشترین بار روی دوش آن هاست چراکه ما در انجام کارهای گروهی به خوبی عمل نمی کنیم.

واریز مابه التفاوت افزایش حقوق دانشجومعلمان/18هزار سهمیه استخدامی برای آموزش و پرورش

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام سهمیه 18 هزار و 39 نفری این وزارتخانه در آزمون فراگیر استخدامی دستگاه های اجرایی در آبان 98 گفت: مابه التفاوت افزایش حقوقی دانشجو معلمان طبق احکام جدید با حقوق شهریور واریز می گردد.

علی الهیار ترکمن در گفت وگو با خبرنگاران، درباره سهمیه وزارت آموزش و پرورش در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور که قرار است طبق اعلام سازمان امور اداری و استخدامی در نیمه دوم آبان ماه 1398 به طور همزمان در سراسر کشور برگزار گردد اظهار کرد: در این آزمون 18 هزار و 39 نفر سهمیه داریم.

تشکیل کارگروه ویژه مسابقات جهانی مهارت در سال 2021

مدیرکل دفتر آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اخیرا با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کارگروهی را تشکیل دادیم که برای مسابقات جهانی مهارت در سال 2021 برنامه ریزی گردد گفت: با این حال احتیاج به قوانین و مشوق هایی داریم که بنگاه های مالی را پای کار بیاورد و زیرساخت های توسعه آموزش های مهارتی فراهم گردد.

به گزارش خبرنگاران، مصطفی آذرکیش در پاسخ به این پرسش که پل ارتباطی سازمان فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش در اعزام افراد به مسابقات جهانی مهارت چیست؟ گفت: پل ارتباطی ما در شاخه کاردانش است. در حال حاضر 65 درصد استانداردهای مهارتی ما برگرفته از استانداردهای سازمان فنی و حرفه ای است.

توصیه های زیست محیطی به هیات های عزاداری

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست با ذکر توصیه هایی برای کاهش مصرف پلاستیک و مدیریت پسماندها در تکایا و هیاتهای عزاداری از همه شهروندان و مسئولان هیات ها خواست که در توزیع نذورات حداقل از ظروف پایه گیاهی استفاده نمایند.

ژیلا آقایی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به مصرف بالای ظروف یکبار مصرف در پخش نذورات،اظهارکرد:برخی شهروندان لیوان ها و ظروف یکبار مصرف خود را در معابر رها می نمایند و هر ساله در روزهای محرم با آلودگی های پلاستیکی روبرو می شویم.

هشدار پلیس فتا در مورد خرید اینترنتی لوازم التحریر

در آستانه نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس و افزایش خرید لوازم التحریر، پلیس فتا نسبت به احتمال کلاهبرداری در پوشش فروش آنلاین لوازم التحریر هشدار داد.

به گزارش خبرنگاران، سودجویان و مجرمان در ایام مختلف و به بهانه های گوناگون به دنبال کلاهبرداری و انجام اعمال مجرمانه خود هستند و این بار نیز ممکن است در آستانه بازگشایی مدارس و افزایش خرید لوازم التحریر، دست به اقدامات مجرمانه به خصوص در فضای مجازی بزنند. در این شرایط ممکن است افراد سودجو با اعلام قیمت های بسیار پایین تر از قیمت بازار برای لوازم التحریر و انتشار تبلیغات آن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، شهروندان را اغفال نموده و با راهنمایی آنان به صفحات جعلی و فیشینگ اطلاعات حساب بانکی آنها را سرقت نموده و از آنان کلاهبرداری نمایند.

پاکسازی 230 پاتوق جدید مواد مخدر در تهران

رئیس پلیس پایتخت از برخورد با 230 پاتوق جدید مصرف مواد مخدر در پایتخت اطلاع داد.

به گزارش خبرنگاران، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای نخستین مرحله از طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر به نام طرح ظفر که پیش از ظهر امروز برگزار گردید، اظهار کرد: پس از عملیات هایی که پلیس در مناطقی همچون شوش، مولوی، فرحزاد و ... اجرا نموده و منجر به پاکسازی بیش از 90 درصدی پاتوق ها و مراکز عرضه و مصرف مواد مخدر شد، پیش بینی می کردیم که ممکن است با توجه به ناامن شدن این فضاها برخی از قاچاقچیان و خرده فروشان کلونی های جدیدی را برای مصرف مواد ایجاد نموده و به همین دلیل رصد و اقدامات اطلاعاتی خود را در این زمینه شروع کردیم.

پنج خبر پربازدید اداره اجتماعی طی امروز عبارتند از:

واریز مابه التفاوت افزایش حقوق دانشجومعلمان/18هزار سهمیه استخدامی برای آموزش و پرورش

آرتریت سپتیک چیست و چه علائمی دارد؟

تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه سال 99 به بهره برداری می رسد

هشدار پلیس فتا در مورد خرید اینترنتی لوازم التحریر

شروع طرح نذر خون از ابتدای محرم / اهدای خون را به تاسوعا و عاشورا موکول نکنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 374

به "از اعلام زمان پرداخت مابه التفاوت افزایش حقوق دانشجومعلمان تا هشدارهایی درخصوص عفونت مفصلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از اعلام زمان پرداخت مابه التفاوت افزایش حقوق دانشجومعلمان تا هشدارهایی درخصوص عفونت مفصلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید