باغ سپهسالار تهران، بهشت عاشقان کیف و کفش

به گزارش دکتر برای تو، خبر خوب این که در سرانجام فصل، مغازه های باغ سپهسالار تهران حراج می زنند. کیف و کفش محبوب تان را می توانید با تخفیف های نفس گیر بخرید. در بیشتر روزهای سال، هنرمندان خیابانی در محدوده باغ حضور دارند. از اجرای موسیقی و آوازشان لذت ببرید.

باغ سپهسالار تهران، بهشت عاشقان کیف و کفش

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای کلاسیک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

شما هم از آن دسته افرادی هستید که هر چقدر کیف و کفش داشته باشند، برای شان کافی نیست؟ عاشق خرید کیف و کفش هستید؟ برای خریدن این ملزومات سخت پسندید؟ هر چیزی به دل تان نمی نشیند؟ باید هزاران مغازه و ویترین را آنالیز کنید تا بلاخره یکی از کیف ها یا کفش ها چشم تان را بگیرد؟ به باغ سپهسالار تهران بروید. روح تان از دیدن آن همه مغازه کیف و کفش فروشی به پایکوبی در می آید. لذت بخش ترین خریدهای زندگی تان را در این باغ رقم بزنید. شاید برای تان جالب باشد اگر بدانید این باغ، بسیار به خیابان تربیت تبریز شباهت دارد.

باغ سپهسالار تهران کجاست؟

باغ سپهسالار در قلب تهران قرار گرفته است. یعنی همان بافت تاریخی پایتخت. از متروی سعدی یا میدان بهارستان که چند قدم جلوتر بروید، خیابان صف را می بینید. خیابان صف همان جایی است که باغ سپهسالار نامیده می گردد. این خیابان تنها قسمتی از باغ معروف سپهسالار است که از دوران قاجار باقی مانده. سپهسالار که نام کاملش میرزا حسین خان سپهسالار قزوینی بود، صدراعظم ناصرالدین شاه به شمار می رفت.

امروزه این محدوده به بورس فروش کیف و کفش زنانه (و البته کل اعضای خانواده) تبدیل شده است. به جز یک مغازه روسری فروشی، تا چشم کار می نماید فروشگاه کیف و کفش می بینید. از محصولات چرمی خیلی گران گرفته، تا کفش های ارزان قیمت چینی و دم دستی، همه را می توانید در این باغ ببینید. بستگی به جیب تان دارد. با هر محدوده قیمتی که در نظر دارید، می توانید خرید کنید. به تازگی چند پاساژ بزرگ در محدوده باغ سپهسالار ساخته اند. پاساژها هم کیف و کفش می فروشند.

یک پیاده راه جذاب

باغ سپهسالار عابرگذر است. یعنی سنگفرش شده و ماشین ها اجازه تردد در آن ندارند. یک پیاده راه دل انگیز با کلی نیمکت برای استراحت. شاید دوست داشته باشید بدانید که به این نیمکت ها در اصطلاح شهرسازی، فضای مکث می گویند. جایی که می توانید چند لحظه ای در آن درنگ کنید. از شهر و زیبایی هایش لذت ببرید و بیشتر خوش بگذرد. باغ فقط برای تهرانی ها محبوب نیست. دوستداران زیادی در همه جای ایران دارد. خیلی ها به تهران می آیند و وقت می گذارند تا صرفاً از باغ، کیف و کفش خود را بخرند. بیشتر فروشگاه ها زنانه فروش هستند. اما کفش های مردانه و بچگانه هم کم نیست. کل خانواده می توانند از این باغ خرید نمایند.

نکات مهم هنگام بازدید از باغ سپهسالار

خبر خوب اینکه در سرانجام فصل، مغازه های باغ حراج می زنند. کیف و کفش محبوب تان را می توانید با تخفیف های نفس گیر بخرید. در بیشتر روزهای سال، هنرمندان خیابانی در محدوده باغ حضور دارند. از اجرای موسیقی و آوازشان لذت ببرید. آمده اید که خوش بگذرانید. پس چند دقیقه ای برای هنر آنها وقت اختصاص دهید. باغ در قلب بافت تاریخی قرار گرفته است. کافی است اراده کنید تا جاهای تاریخی دیگری را هم ببینید.

عمارت مسعودیه همان حوالی است. می توانید ببینید. باغ نگارستان با آن کافه تراس دل انگیزش هم فاصله کمی با باغ دارد. اگر وقت دارید حتماً سر بزنید. موزه استاد صبا، موزه نقاشی پشت شیشه، سردر باغ ملی، مسجد سپهسالار، موزه ملک، موزه ایران باستان، موزه جواهرات، موزه آبگینه و سفال همگی نزدیک به باغ هستند.

مدرسه دهخدا هم یکی از بناهای تاریخی است که در محدوده باغ قرار گرفته است. گفته شده که این بنا، پیش از این که مدرسه گردد، کارگاه دکمه سازی بوده است! اولین کارگاه بزرگ دکمه سازی ایران.

در مجموع می توانید یک روز کامل برای دیدن این زیبایی های پایتخت، زمان در نظر بگیرید.

دبستان تاریخی دهخدا در باغ سپهسالار تهرانمنبع: پیام دلتا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 652

به "باغ سپهسالار تهران، بهشت عاشقان کیف و کفش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ سپهسالار تهران، بهشت عاشقان کیف و کفش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید