تور ارزان مالزی: 8 مورد از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی مالزی!

به گزارش دکتر برای تو، برترین غذاهای خیابانی مالزی

مالزی کشوری شگفت انگیز و متنوع است و در این کشور تنوع بالایی از فرهنگ ها و غذاها را می توانید ببینید. از ناسی لماک مشهور که غذای ملی مالزی به شمار می رود گرفته تا بستنی تهیه شده از میوه دوریان، در مالزی می توانید غذاهایی بسیار خوشمزه و خوش طعم را امتحان کنید و از طعم بی نظیر آن ها لذت ببرید. غذاهای خیابانی به عنوان وعده های مقرون به صرفه و در عین حال خوشمزه به برترین شکل آشپزی اصیل و سنتی یک کشور را نمایش می دهد. به همین علت در این مطلب قصد داریم 15 مورد از برترین غذاهای خیابانی مالزی را به شما معرفی کنیم. شما چه با تور مالزی و کوالالامپور به این کشور سفر کنید یا شخصا و تنها با خرید بلیط هواپیما خودتان به مالزی بروید پیشنهادمان امتحان کردن این غذاهای خوشمزه در طول سفر است. بعضی از این غذاها یک وعده غذای کامل هستند و یک ناهار یا شام مقوی و خوش طعم هستند و بعضی دیگر بیشتر به عنوان میان وعده و اسنک یا یک شام سبک و ساده مصرف می شوند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با معروف ترین غذاهای خیابانی مالزی آشنا شویم.

تور ارزان مالزی: 8 مورد از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی مالزی!

با تور ارزان مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

1- نسی لماک | Nasi Lemak

هرجا حرف از غذاهای مالزی باشد ضروری است ابتدا به نسی لماک هم اشاره بکنیم. این غذا در حقیقت غذای ملی مالزی به شمار می رود و در هر شهر مالزی که بروید می توانید این غذای خوشمزه را در رستوران ها و کافه های سطح شهر سفارش بدهید. اهمیت نسی لماک در مالزی آنقدر زیاد است که قبلا مطلبی جداگانه را کاملا به این غذا اختصاص دادیم و در خصوص آن مفصل صحبت کردیم که می توانید آن را مطالعه کنید. برای تهیه نسی لماک برنج را با شیر نارگیل می پزند و بعد همراه با مغزیجات مختلف، ماهی کولی سرخ شده، تخم مرغ آبپز و مهم تر از همه سس سامبل شیرین و اسپایسی سرو می نمایند. پیشنهاد ما این است که وقتی می خواهید نسی لماک امتحان کنید آن را در کنار مرغ سرخ شده بخورید که ترکیبی فوق العاده لذیذ و محشر می گردد.

2- کباب ساتای | Satay

ساتای یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی مالزی است و هم در بین مردم محلی و هم در بین گردشگران هواداران زیادی دارد. این غذا دستور تهیه بسیار ساده ای دارد و از گوشت مزه دار شده تهیه می گردد که به وسیله سیخ های چوب بامبو و روی آتش مستقیم کباب می گردد. کباب ساتای را با انواع گوشت مرغ، بره یا گوساله می توان تهیه کرد و همه آن ها لذیذ و خوش طعم هستند. ادویه ها و موادی که برای مزه دار کردن گوشت استفاده شده اند باعث لذیذتر شدن این کباب می شوند و آن را به یکی از پرطرفدارترین غذاهای خیابانی مالزی تبدیل نموده اند.

3- راملی برگر | Ramly Burger

اگر در مالزی در پی غذایی ارزان و خوشمزه می گشت راملی برگر را امتحان کنید. این غذا در عین ارزانی آنقدر لذیذ و خوشمزه است که امروزه حتی در کشورهای دیگر رواج پیدا نموده است. مردم محلی مالزی به عنوان یک فست فود آخر شبی این برگر لذیذ را انتخاب می نمایند و به شما هم پیشنهاد می دهیم راملی برگر را که یکی از برترین غذاهای خیابانی مالزی است امتحان کنید. در اغذیه فروشی های سیار و رستوران های محلی در سرتاسر شهر کوالالامپور می توانید این برگر مالایی را پیدا کنید و سفارش بدهید. راملی برگر به روش های مختلفی تهیه می گردد و بنا به نوع اغذیه فروشی و رستورانی که انتخاب می کنید با راملی برگر متفاوتی روبرو خواهید شد که همگی آن ها خوشمزه و لذیذ هستند.

4- سالاد روجاک | Rojak

اگر یک غذا باشد که کاملا سمبل و نماد آشپزی مالایی باشد بدون شک سالاد روجاک خواهد بود. روجاک در زبان مالایی به معنای ترکیب است و این سالاد هم در حقیقت ترکیب مواد مختلف است. سالاد روجاک یکی از معروف ترین غذاهای خیابانی مالزی است و انواع بسیار مختلفی دارد. نوع شیرین این سالاد از ترکیب میوه و سبزیجات مختلف تهیه می گردد. نوع شور و نمکی سالاد روجاک هم از توفوی سرخ شده، سبزیجات خرد شده، تخم مرغ آبپز و سایر مواد سرخ شده تهیه می گردد. هر دو این نوع سالاد با سسی غلیظ و بسیار خوشمزه پوشانده می شوند و به این ترتیب، طعم سالاد روجاک تکمیل می گردد. برترین شکل سرو این سالاد به صورت کاملا تازه است، زیرا اگر از زمان تهیه آن مدت زیادی گذشته باشد سس زیادی به خورد مواد می رود و طعم اصلی آن خود را از دست می دهد. اگر به مالزی و شهرهایی مثل کوالالامپور سفر کردید و در پی یک میان وعده یا شام سبک و خوشمزه بودید پیشنهادمان سالاد روجاک است.

5- نودل بیهون سرخ شده | Fried Bee Hoon

یکی دیگر از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی مالزی غذایی ساده به نام بیهون سرخ شده است. این غذا عمدتا از ترکیب نودل سرخ شده تشکیل می گردد و روی آن مواد مختلفی مثل سبزیجات، تخم مرغ نیمرو، سوسیس و هرآن چیزی که باعث خوشمزه تر شدن این غذا می گردد قرار می دهند. بنابراین در رستوران ها و اغذیه فروشی های مختلف در مالزی ممکن است با انواع متفاوتی از این نودل روبرو شوید که ترکیبات مختلفی در آن ها استفاده شده است. مردم محلی مالزی عاشق این غذا هستند و در هر فرصتی این نودل ساده و سبک را میل می نمایند. اما شاید گردشگران به مقدار سایر غذاهای خیابانی مالزی با این نودل سرخ شده آشنا نباشند و از آن غافل شوند. به همین خاطر پیشنهاد ما این است که در سفر به مالزی و شهرهایی مثل کوالالامپور حتما نودل بیهون سرخ شده را امتحان کنید و از طعم ساده و مطبوع آن لذت ببرید.

6- چیکن رایس | Chicken Rice

چیکن رایس یکی از معروف ترین غذاهای خیابانی مالزی و به ویژه یک شام محبوب و پرطرفدار در مالزی است که در نقاط توریستی کوالالامپور به وفور پیدا می گردد. تکه های مرغ بخار پز را با سس سویا و برش های خیار ترکیب می نمایند و بعد همراه با برنج میل می نمایند. هرچند چیکن رایس همان طور که از اسمش تعیین است باید با گوشت مرغ تهیه گردد، اما در اغذیه فروشی های کوالالامپور می توانید این غذا را با گوشت های دیگر هم پیدا کنید که آن ها هم طعم فوق العاده ای دارند. از آن جا که گوشت در این غذا به صورت بخارپز پخته می گردد بسیار سالم و سلامت است و اگر در پی غذایی سالم و رژیمی می گشت می توانید چیکن رایس را امتحان کنید.

7- سوپ آسام لاکسا | Assam Laksa

آسام لاکسا با طعم ترش و پرادویه ای که دارد یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی مالزی است و هواداران زیادی در بین مردم محلی و همین طور گردشگران خارجی دارد. این غذا یکی از خوشمزه ترین غذاهایی است که با نودل تهیه می گردد و در مالزی معروفیت و محبوبیت زیادی دارد. نودل برنج، سس سویا، سس سامبل، ادویه های مختلف و همین طور ماهی و سبزیجات دیگر را با هم ترکیب می نمایند و این سوپ خوش طعم و پرمزه را به وجود می آورند. البته سوپ آسام لاکسا را با گوشت مرغ و گوساله هم تهیه می نمایند، اما از آن جا که در دستور تهیه اصلی این غذا ماهی وجود دارد به آن سوپ ماهی هم گفته می گردد. این سوپ بسیار مزه دار است و مطمئنا یک کاسه از آن شما را سیر نمی کند و دوست دارید چند کاسه دیگر هم بخورید. برای مزه دار شدن این سوپ گاهی موسیر تازه و حتی تکه های آناناس هم به آن اضافه می نمایند که طعمی تازه اما بسیار مطبوع به وجود می آورد.

8- لوک لوک | Lok-Lok

یک حقیقت وجود دارد و آن این است که هرچیزی در حالت سرخ شده خوشمزه تر و لذیذتر است! آخرین مورد از محبوب ترین غذاهای خیابانی مالزی هم در حقیقت از مواد و ترکیبات مختلف تهیه می گردد که کاملا سرخ و برشته شده اند و بسیار پرطرفدارند. لوک لوک نام یکی از معروف ترین غذاهای خیابانی مالزی است که معمولا پشت ماشین و اواخر شب در خیابان های کوالالامپور و مالزی فروخته می گردد. مردم محلی این غذای خوش طعم و پرمزه را به عنوان اسنک و میان وعده میل می نمایند و آن را بسیار دوست دارند. مواد غذایی مختلف مثل انواع گوشت و سبزیجات در سیخ های چوبی کوچکی قرار داده می شوند و بعد در حمام روغن کاملا سرخ و برشته می شوند. خوبی این غذا این است که می توانید هرچند سیخ غذا که دوست دارید سفارش بدهید و آن را حتی به عنوان یک شام کامل هم میل کنید. ارزان بودن لوک لوک و ارزان بودن آن مزید بر دلیل شده تا این غذا به یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین غذاهای خیابانی مالزی تبدیل گردد.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2020

به "تور ارزان مالزی: 8 مورد از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی مالزی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان مالزی: 8 مورد از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی مالزی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید