5 نکته برای تشخیص عطر اصل از تقلبی که هر کسی نمی داند

به گزارش دکتر برای تو، در زبان انگلیسی کلمه عطر را با فعل پوشیدن به کار می برند. مثلا می گویند من عطر لانکوم جدیدم را پوشیدم! بیراه هم نیست! عطر درست مثل یک لباس است که می پوشیم و در جمع حاضر می شویم. این لباس ممکن است مقرون به صرفه یا گران قیمت باشد، با سلیقه عده ای جور باشد و بعضی دیگر آن را نپسندند. اما به طور حتم همه ما مراقب هستیم که این پوشش به بدنمان آسیب نزند و از مواد اولیه سالمی تهیه شده باشد و مواد تقلبی و فیک و مضر درون آن نباشد. اما ازآنجایی که تشخیص اصالت ادکلن کلاً مسئله پیچیده ای است، در این مقاله قصد داریم نکات مهم تشخیص عطر اورجینال از تقلبی را آنالیز کنیم. البته پیش از آن ضروری است چند اصطلاح مهم را یاد بگیریم.

5 نکته برای تشخیص عطر اصل از تقلبی که هر کسی نمی داند

دکانت چیست؟

فرض کنید برای خریدن ادکلن اصل لانکوم به یک فروشگاه مراجعه نموده اید. پس از خرید ادکلن، یک شیشه کوچک مخصوص تهیه می کنید و مقداری از ادکلن را داخل آن اسپری می کنید. به این ترتیب می توانید همواره مقداری از ادکلن محبوبتان را همراه خود داشته باشید. به این شیشه کوچک که حجم آن 2 میلی لیتر یا بیشتر است اصطلاحاً دکانت گفته می شود. فروشگاه های معتبر عطر و ادکلن نیز می توانند به همین روش دکانت عطرهای مختلف را فراوری نمایند و به فروش برسانند.

سمپل چیست؟

سمپل نمونه کوچکی از عطر است که برای بوییدن و تست آن فراوری می شود و جنبه تبلیغاتی دارد. سمپل نیز مانند دکانت از ادکلن اورجینال تهیه می شود و کاملاً اصل است. حجم سمپل معمولا 1.2 میلی لیتر است، اغلب از قبل تهیه و آماده شده اند و داخل شیشه های کوچک با نوشته چاپی روی آن ها قرار دارند.

تستر چیست؟

تستر برخلاف سمپل و دکانت، حجمی به مقدار ادکلن های کامل و به اصطلاح فول سایز دارد. تسترها اغلب 100 میلی لیتر هستند اما در مقدار های 50 تا 125 میلی لیتر نیز وجود دارند. کیفیت تستر با ادکلن اصل برابری می نماید اما چون هدف آن تست بوی ادکلن و تست ماندگاری آن است بدون جعبه و برچسب فراوری می شود. این ادکلن ها به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر از ادکلن اصل و لوکس هستند زیرا بسته بندی و ظاهر آن ها کم هزینه تر و ساده تر است.

چه تفاوتی بین دکانت، سمپل و تستر وجود دارد؟

در جدول زیر تفاوت های تستر، سمپل و دکانت یا دستریز را به طور خلاصه بیان نموده ایم:

5 نکته برای تشخیص ادکلن اصل از ادکلن فیک

تا به اینجا به شرح تستر، سمپل و دکانت یا دست ریز پرداختیم. اکنون قصد داریم تفاوت عطر اصل با عطر تقلبی و فیک را آنالیز کنیم.

  1. ادکلن اصل برخلاف فیک جعبه ای بی نقص دارد

    در ازای هزینه ای که کمپانی های فراوری عطر و ادکلن از شما دریافت می نمایند محصولی بی نقص، زیبا و بهداشتی در اختیارتان قرار می دهند. جعبه عطر اصل باید کاملاً صاف و تهیه شده از مقوای کاملا سفید، محکم و مرغوب باشد. این جعبه در کارخانه هایی با دستگاه های پیشرفته فراوری می شود پس هرگونه کجی و نقص آن نشانه فیک بودن عطر است. سلفون پیچیده به دور جعبه باید کاملاً پوشیده و به شکل منظمی کاور شده باشد. درزها و لبه های جعبه نباید بریدگی داشته باشد. بعلاوه با تکان دادن جعبه، نباید شیشه عطر داخل آن با شدت جابجا شود چون در این صورت به سادگی آسیب می بیند و یک کمپانی معتبر قطعا چنین محصولی به بازار عرضه نمی نماید.

  2. نوشته های روی ادکلن راهنمای خوبی برای تشخیص آن است

    نوشته های روی شیشه ادکلن نباید به سادگی پاک شوند یا ناخوانا باشند. اَشکالی که روی بسته بندی کشیده شده است در صورت اورجینال بودن ادکلن، صاف و دقیق و موزون است. سه شماره باید روی ادکلن و جعبه آن حک شده باشد، شماره سریال، بچ کد و بارکد.

  3. شکل شیشه عطر را چک کنید

    شیشه عطر باید کاملاً قرینه باشد. جنس شیشه را در نور چک کنید، شیشه مرغوب رگه و ناخالصی ندارد و کاملا شفاف است. اگر ادکلن اصل باشد روی سطح آن برجستگی و فرورفتگی های اضافه احساس نمی شود. این نکته را می توانید با لمس سر انگشتانتان وارسی کنید. در عطر را باز کنید و دوباره ببندید، بسته شدن در عطر اصل معمولاً صدای چفت شدن می دهد. وزن ادکلن فیک به شکل قابل توجهی کمتر از ادکلن اصل است.

  4. محتویات داخل شیشه را آنالیز کنید

    رنگ مایع ادکلن نباید خیلی تیره باشد. استفاده از رنگ های شیمیایی در ادکلن فیک، رنگ آن را غیرطبیعی می نماید به طوری که گاهی حتی لکه رنگ ادکلن روی لباس می ماند. از طرف دیگر رنگ مایع نباید بیش از مقدار روشن نیز باشد. استفاده از الکل در عطرهای تقلبی باعث روشن شدن بیش از حد آن می شود. با تکان دادن شیشه ادکلن، حباب هایی داخل مایع آن به وجود می آید؛ استفاده زیاد از الکل در ادکلن فیک باعث می شود این حباب ها به سرعت محو شوند.

  5. و مهم ترین نکته: از جای معتبر خرید کنید

    تمام نکاتی که گفته شد مهم و قابل ردیابی هستند اما فروشندگان عطرهای تقلبی باز هم راهی برای دور زدن این نکات پیدا می نمایند. خریدن شیشه های عطر اصل و پر کردن آن با عطرهای تقلبی یکی از این روش ها است. بنابراین مهم ترین نکته ای که با رعایت آن می توانید ادکلن اصل خریداری کنید این است که از فروشنده قابل اعتماد و معتبر خرید کنید. بودیسه شاپ یک فروشگاه معتبر فروش عطر و ادکلن اصل به صورت آنلاین است. این فروشگاه آنلاین، عطر و ادکلن اصل، تستر و دکانت اورجینال را با قیمت مناسب و منصفانه در اختیار شما قرار می دهد.

چطور و از کجا می توانم ادکلن اصل بخرم؟

ادکلن فیک علاوه بر ماندگاری کمتر بر روی لباس، طول عمر کمتر به طور کلی و بوی نامرغوبی که دارد ممکن است باعث بروز حساسیت های پوستی شود و اثرات نامطلوبی بر سلامتی شما داشته باشد. بنابراین اهمیت خرید ادکلن اصل بیش از تصور است. همان طور که گفتیم برترین راه برای اطمینان از اصل بودن ادکلن هنگام خرید، تهیه عطر و ادکلن از سایت های معتبر و فروشگاه های موثق است.

بودیسه شاپ انواع ادکلن های اصل را با قیمت مناسب به فروش می رساند. در صورت نارضایتی از خریدتان نیز می توانید تا هفت روز بعد از خرید، کالا را به فروشگاه عودت بدهید و مبلغ پرداختی به حساب شما برمی شود. این فروشگاه بعلاوه برای مشتریان وفادار خود تخفیف ها و امکانات ویژه ای در نظر گرفته است که برای اطلاع از آن می توانید به سایت بودیسه شاپ مراجعه کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1894

به "5 نکته برای تشخیص عطر اصل از تقلبی که هر کسی نمی داند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته برای تشخیص عطر اصل از تقلبی که هر کسی نمی داند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید