12 لباس مرد عنکبوتی در فیلم ها و سریال ها از بدترین تا بهترین

به گزارش دکتر برای تو، در این مقاله قصد داریم لباس های مرد عنکبوتی را در آثار مختلف سینمایی و تلویزیونی آنالیز کنیم تا ببینیم چه لباسی طراحی بهتری داشته.

12 لباس مرد عنکبوتی در فیلم ها و سریال ها از بدترین تا بهترین

مرد عنکبوتی یکی از محبوب ترین ابرقهرمان های دنیا سرگرمی است که سالیان سال هواداران بی شماری را شیفته خودش نموده. مهم نیست از هواداران مارول هستید یا دی سی، حتی پر و پا قرص ترین دوست داران دی سی هم نمی توانند علاقه خودشان را به مرد عنکبوتی پنهان نمایند. از کمیک های تمام نشدنی گرفته تا سریال های لایو اکشن و انیمیشنی و نسخه های سینمایی تماشایی و هیجان انگیز و بازی های کامپیوتری باحال و سرگرم نماینده، مرد عنکبوتی نقش مهمی در فرهنگ عامه داشته و میلیون ها دختر و پسر با آن عظیم شده اند و هنوز هم دوستش دارند.

این شهرت و محبوبیت فراگیر دلایل مختلفی دارد. بخشی از آن به قدرت های خارق العاده این قهرمان برمی گردد که تماشای او را انقدر دلچسب و لذت بخش نموده. تاب خوردن مرد عنکبوتی در نیویورک و بین آسمان خراش های این شهر شلوغ و پرخاطره، تصویری است که هیچ وقت از دیدنش سیر نخواهید شد و هر چقدر هم در نسخه های سینمایی متعدد و بازسازی های مختلف با بازیگران متنوع به تماشای آن بنشینید، باز هم دلتان بیشتر می خواهد. اصلا یکی از جذابیت های اصلی بازی های کامپیوتری مرد عنکبوتی در همین تاب خوردن های درون شهر می آید. کافی است نگاهی به یکی از تازه ترین بازی های این قهرمان بیندازید که محصول شرکت Insomniac است و حسابی در کنسول های پلی استیشن غوغا به پا کرد. صرف تاب خوردن بین آسمان خراش های نیویورک چنان لذتی به بازیکن ها می دهد که گاهی وقت ها به خودتان می آیید و می بینید چندین دقیقه پیوسته فقط در حال تاب خوردن و پرواز بر فراز آسمان نیویورک هستید و گذر زمان را فراموش نموده اید.

  • 12 لباس مرد آهنی (آیرون من) در فیلم ها از بدترین تا بهترین
  • 15 لباس بتمن در فیلم ها از بدترین تا بهترین

ولی محبوبیت و جذابیت مرد عنکبوتی در قدرت هایش خلاصه نمی گردد. خیلی از هواداران این ابرقهرمان مشتاق تماشای لباس ها و گجت های هیجان انگیز او هستند. هر بازآفرینی مرد عنکبوتی با خودش لباس های تازه و طراحی های جدیدی می آورد که همه را مشتاق نگه می دارد. از بازی ها تا سریال ها و نسخه های سینمایی، لباس مرد عنکبوتی هربار دچار تغییر و تحولاتی شده که بعضی ها بهتر و جذاب تر از بقیه در آمده اند. قرار است با هم نگاهی بیندازیم به 12 لباسی که پیتر پارکر در نسخه های سینمایی و تلویزیونی مختلف به تنش نموده و با آن جلو تبهکاران ایستاده است.

12. لباس نیکلاس هاموند در سریال مرد عنکبوتی شگفت انگیز (1977 تا 1979)

احتمالا یکی از ساده ترین و بی حس ترین لباس هایی است که برای مرد عنکبوتی طراحی نموده اند. لباس مرد عنکبوتی این سریال شبیه لباس هایی بود که بچه ها در هالووین می پوشند، همان قدر بی ظرافت و بی مایه. پارچه اش شل و ول بود و نقش تار عنکبوت را با بی سلیقگی روی آن طراحی نموده بودند. یک کمربند نقره ای رنگ بی خاصیت هم داشت که انگار هدفش فقط به هم ریختن و خراب کردن ترکیب لباس بود.

بر خلاف کمیک ها که مچ بند های مخصوص پرتاب تار مرد عنکبوتی جزئی از خود لباس هستند، در اینجا به صورت بخشی مجزا طراحی شده بودند که روی مچ هایش قرار می گرفت و ظاهری زننده داشت. در این سریال برای اولین بار می دیدیم که پیتر پارکر دستگاه ردیاب مخصوص خودش را طراحی می کرد که شبیه عنکبوت بود. ردیابی مشابه این در فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (Spider-Man: Homecoming) هم می دیدیم، ولی این یکی هدیه ای بود از طرف تونی استارک و خود پیتر پارک نساخته بودش.

یکی دیگر از تصمیم های عجیب این سریال، حضور نداشتن دشمن های معروف مرد عنکبوتی بود که خیلی از هواداران کمیک ها را دلسرد کرد. گویا سازندگان سریال قصد داشتند شخصیت های منفی واقعی تری خلق نمایند و به این طریق سریال ملموس تر و باورپذیرتر به نظر برسد. اما انگار خبر نداشتند که در کمیک های مرد عنکبوتی تعداد زیادی ضدقهرمان نزدیک به واقعیت حضور دارند که می توانستند از هرکدامشان استفاده نمایند.

خود استن لی هم از این سریال دل خوشی نداشت و نارضایتی اش را علنا خاطرنشان کرد. او در مصاحبه ای گفته بود که حس می نموده این سریال زیادی بچگانه از آب در آمده و باب میل او نیست. بر خلاف آمار بالای بینندگان و نظرات مثبتی که این سریال داشت، شبکه سی بی اس به خاطر اینکه نمی خواست به عنوان یک شبکه مخصوص آثار ابرقهرمانی شناخته گردد، ساخت سریال مرد عنکبوتی شگفت انگیز را متوقف کرد.

11. لباس شینجی تودو در مرد عنکبوتی ژاپنی

با اینکه لباس مرد عنکبوتی ژاپنی آن کمربند مضحک همتای آمریکایی اش را نداشت، ولی همچنان از مسائل زیادی رنج می برد و مچ بند پرتاب تارش حتی بدتر از آن بود. ولی اگر بی انصاف نباشیم، لحظاتی که به یک باره لباسش را عوض می کرد و به مرد عنکبوتی تبدیل می شد حسابی خنده دار بودند و اگر الان نگاهش کنید لحظات مفرحی برایتان خلق می نماید.

کمپانی ژاپنی توئی قراردادی با مارول بسته بود که طی آن حق داشت برای چهار سال از هر شخصیت مارول که دلش می خواست اقتباسی سینمایی و تلویزیونی بسازد. نتیجه این قرارداد سریال هایی مثل مرد عنکبوتی ژاپنی و نبرد فیور جی (Battle Fever J) بود. فیور جی برداشتی آزاد از کاپیتان آمریکا به حساب می آمد و مؤلفه های بومی ژاپن را با ایده های کمیک های مارول تلفیق می کرد. کمپانی توئی دو سریال دیگر هم ساخت که در تیتراژشان از مارول یاد می شد ولی به طرز عجیبی هیچ ارتباط و شباهتی با آثار و کمیک هایش نداشتند.

سال 2015 کمیک بوکی با خط داستانی اسپایدر ورس (دنیا عنکبوتی) منتشر شد که این نسخه از مرد عنکبوتی در آن ظاهر می شد. همان طور که در انیمیشن مرد عنکبوتی در دنیا عنکبوتی دیدیم، در این کمیک نسخه های مختلفی از مرد عنکبوتی می آمدند که متعلق به واقعیت ها و دنیا های موازی بودند. رُبات معروف مرد عنکبوتی ژاپنی یعنی لئوپاردون هم در این کمیک حضور داشت و نقشی کلیدی در شکست دادن ضدقهرمان ها ایفا می کرد.

جالب اینجاست که تهیه نماینده های سریال یعنی ساسومو یوشیکاوا و تورو هیرایاما در ابتدا می خواستند سریالشان به منبع اصلی وفادار بماند و یک مرد عنکبوتی آشنا را تحویل مخاطبان دهند، ولی یکی از اسپانسرها به استودیو گفت که رُباتی غول آسا به سریال اضافه نمایند چرا که آن سال ها رُبات های غول پیکر محبوبیت زیادی در ژاپن داشتند.

10. لباس توبی مگوایر در صحنه کشتی کج

هر جوری حساب کنیم، مرد عنکبوتی سم ریمی فیلم مهمی است و توبی مگ وایر همواره صندلی بالایی در ذهن هواداران این ابرقهرمان خواهد داشت. حتی هنوز هم وقتی بحث بهترین مرد عنکبوتی سینما پیش می آید، خیلی ها معتقدند توبی مگ وایر از همه بهتر بوده و کسی نتوانسته جایش را بگیرد. این روزها هم که شایعه حضور دوباره او در سومین قسمت مرد عنکبوتی تام هالند داغ شده و هوادارانش حسابی هیجان دارند که او را دوباره در قامت مرد عنکبوتی ببینند. البته همه چیز در حد شایعه مانده و حتی چندباری آن را رد نموده اند، ولی مارول به همین رازداری ها معروف است و معلوم نیست چه غافلگیری دلنشینی انتظار هواداران را می کشد.

در فیلم اول سم ریمی، پیتر پارکر بعد از اینکه قدرت هایش را کشف می نماید مدتی کلنجار می رود تا به لباس باب میلش برسد. اولین لباس مرد عنکبوتی سم ریمی مربوط به مقطعی حساس و کلیدی در زندگی پیتر پارکر است که شخصیت آینده او را هم شکل داد. پیتر یک کلاه اسکی ارزان قیمت را روی سرش گذاشت و روی یک سویی شرت قرمزرنگ علامت و نشان عنکبوت را اسپری کرد، دستکش چرم اتومبیل رانی و شلواری آبی پوشید و این شد اولین لباس مرد عنکبوتی. همه چیزش خیلی ساده بود، ولی کارش را جلو می برد. به ویژه که برای بردن جایزه مسابقه کشتی کج و خریدن ماشین برای مری جین وقت چندانی نداشت.

در این صحنه پیتر پارکر با مبارزی به نام بون ساو دست و پنجه نرم می نماید که نقشش را یک کشتی گیر واقعی به نام رندی سویج بازی نموده. رندی سویج در دوران مسابقاتش نام عنکبوت را روی خودش گذاشته بود.

سم ریمی کلکسیونی از 25 هزار کمیک بوک داشت و انتخابش برای کارگردانی مرد عنکبوتی بسیار منطقی به نظر می رسید. کمتر کارگردانی پیدا می گردد که در زندگی شخصی اش این چنین به کمیک ها علاقه داشته باشد و درکشان کند.

توبی مگوایر هم حسابی به نقش متعهد بود و برای اینکه بدنش آماده باشد، پنج ماه به صورت فشرده تمرین کرد و هنرهای رزمی یاد گرفت و رژیم غذایی اش را به کل عوض کرد. جالب اینجاست که وقتی سم ریمی توبی مگ وایر را برای نقش پیشنهاد کرد، استودیو روی خوشی نشان داد و می خواست بازیگر دیگری را انتخاب کند. ولی وقتی مگ وایر برای تست آمد و دیدند او چطور خودش را برای نقش آماده نموده، همه نظرشان عوض شد.

9. لباس اولیه تام هالند در مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه

تام هالند پیش از آنکه لباس فوق پیشرفته و باحال تونی استارک به دستش برسد، خودش لباسی طراحی کرد که ویژگی های زیادی نداشت، ولی در جای خودش شایسته تقدیر بود. تقریبا شبیه همان لباس کشتی کج مگ وایر است ولی امکانات بیشتری به آن اضافه شده و باحال تر در آمده. پیتر پارکر اینجا روی کلاه اسکی عینک محافظ هم تعبیه نموده که با بقیه لباسش حسابی جور در می آید.

مچ بند پرتاب تارش هم در این نسخه با ظرافت بیشتری طراحی شده و با اینکه ساخته دست یک پسر دبیرستانی است، توانسته گلیمش را از آب بیرون بکشد. این لباس شباهت زیادی به طراحی بن رایلی داشت که اولین لباس مرد عنکبوتی را در کمیک ها کشیده بود؛ لباسی یک سره و آبی رنگ که رویش بلوز بدون آستین و قرمزرنگی پوشیده بود و کمربند و مچ بند پرتاب تار هم روی لباس قرار می گرفت.

8. لباس اندرو گارفیلد در مرد عنکبوتی شگفت انگیز

مچ بند پرتاب تار اندرو گارفیلد با ظرافت و زیبایی خوبی طراحی شده بود و اصلا توی چشم نمی زد. طراحی لباس مرد عنکبوتی در این فیلم دچار تغییرات جالبی شده بود و حس می کردید که برایش حسابی زحمت کشیده اند. حس و حال مدرنی داشت و طرح تارهای عنکبوت را جوری روی لباس کشیده بودند که انگار در بافت هایش حل شده و بخشی جدانشدنی از آن است.

طبق گفته طراح لباس فیلم کیم برت، لباس مرد عنکبوتی را مخصوصا جوری طراحی نموده بودند که شبیه لباس آکروبات بازها باشد: می خواستیم لباسش مدلی باشد که بدن را کشیده تر و منعطف تر نشان دهد.

اندرو گارفیلد برای اینکه بتواند نقش مرد عنکبوتی را به خوبی بازی کند، مدتی به مطالعه حرکات عنکبوت ها پرداخت و سعی کرد تا جایی که ممکن است اعمال و رفتار آن ها را یاد بگیرد. کارگردان فیلم مارک وب، درباره انتخاب اندرو گارفیلد گفته بود: شاید اندرو گارفیلد برای بعضی ها چهره تازه ای باشد و به توانایی هایش با شک نگاه نمایند، ولی کسانی که فیلم های این بازیگر جوان را دیده اند به خوبی می دانند که چه استعداد فوق العاده ای دارد. تلفیق نادری از هوشمندی، خردمندی و انسانیت درون گارفیلد حضور دارد که از حالات چهره اش هم پیداست.

7. لباس اصلی تام هالند در مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه

هدیه تونی استارک به پیتر پارکر که اولین بار در کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی نگاهی گذرا به آن انداخته بودیم. لباس مرد عنکبوتی در دور از خانه خیلی زود تبدیل به یکی از محبوب ترین لباس های این ابرقهرمان شد و خیلی ها از دیدنش ذوق زده شدند.

وقتی نابغه ای مثل تونی استارک چیزی را بسازد، شک نکنید قابلیت های هیجان انگیزی انتظارتان را می کشد. احتمالا خود پیتر پارکر هم هنوز تمام ویژگی های این لباس را کشف ننموده و با سعی و خطا آن ها را پیدا می نماید. ولی چیزی که بیشتر از همه در بازگشت به خانه به چشم آمد، هوش مصنوعی خوش مشرب و دوست داشتنی این لباس یعنی کارن بود که جنیفر کانلی صدایش را در می آورد. نکته بامزه اینجاست که همسر جنیفر کانلی یعنی پل بتانی، کسی است که صدای هوش مصنوعی تونی استارک یعنی جارویس را در می آورد که حالا ویژنِ دنیا سینمایی مارول شده.

اقتباس های سینمایی که تا پیش از این از مرد عنکبوتی ساخته بودند، یکی از بخش های اصلی و محبوب این شخصیت را در خودشان نداشتند و آن چیزی نبود جز صحبت های پیتر پارکر با خودش که در کمیک ها به صورت افکارش نمایش داده می شد و در نسخه های سینمایی راهی نبود که بتوانند آن را اجرا نمایند. ولی در بازگشت به خانه و به لطف کارن، پیتر پارکر می توانست افکارش را به زبان بیاورد و با او صحبت کند. ویژگی جالب دیگری که این لباس داشت، چشم های مرد عنکبوتی بود که روی ماسک ثابت نبودند و با حالت های مختلف پیتر پارکر تغییر می کردند که باعث می شد بیننده درکی از حالات چهره او داشته باشد.

البته با وجود تمام قابلیت های جذاب این لباس، بعضی هواداران انتقاد می کردند که لباس مرد عنکبوتی زیادی متکی به تکنولوژی است، در حالی که خیلی از ویژگی های موجود در آن قبلا در کمیک های مرد عنکبوتی حضور داشته.

یکی از مضمون های کلیدی بازگشت به خانه، قبول مسؤولیت شخصی است و اینکه برای قهرمان بودن نباید به تجهیزات وابسته بود. در جایی از فیلم تونی استارک لباس مخصوصش را از پیتر پارکر پس می گیرد و به او می گوید: اگه بدون این لباس هیچی نیستی، پس نباید اصلا دستت باشه! این درسی است که تونی در مرد آهنی 3 یاد گرفت و مجبور شد بدون زره مرد آهنی با ماندارین بجنگد.

6. لباس نایت مانکی (میمون شب) تام هالند در مرد عنکبوتی: دور از خانه

پیتر پارکر برای اینکه در خارج از مرزهای آمریکا شناخته نگردد و کسی نفهمد مرد عنکبوتی هم زمان با سفر تفریحی او در کشوری دیگر ظاهر شده، از نیک فیوری درخواست کرد که لباسی برایش طراحی کند. این لباس سراسر مشکی رنگ که سر و شکل خیلی باحالی دارد، به پیتر یاری کرد تا بدون نگرانی، از مردم و همکلاسی هایش محافظت کند و مردم را نجات دهد.

هر قسمت از مرد عنکبوتی های جدید حداقل دو لباس تازه به هواداران نشان می دهد که جای خوشحالی دارد. خود تام هالند هم حسابی از این تنوع راضی است و با پوشیدن هرکدام از این لباس ها کلی کیف می نماید. می گویند به قدری تک تک این لباس ها را دوست دارد که نمی تواند یکی را بینشان انتخاب کند و بگوید لباس مورد علاقه اش کدام است و همواره می گوید: هر کدومشون یه اثر هنریه

5. لباس سیاه توبی مگ وایر در مرد عنکبوتی 3

سومین مرد عنکبوتی سم ریمی و توبی مگ وایر مثل دو قسمت قبلی پیروز و محبوب نشد و نتوانست انتها بندی مناسبی برای این سه گانه باشد، ولی هنوز هم ویژگی های مثبت خودش را دارد و هواداران مرد عنکبوتی از دیدن آن لذت می برند.

یکی از بخش های جذاب و تماشایی فیلم سوم، لباس سیاه مرد عنکبوتی بود که در پی حضور موجودی فضایی (همان ونوم معروف) به وجود آمد و علاوه بر ظاهر تاریک و مهیبی که به لباس همواره آبی و قرمز قهرمان ما بخشید، شخصیت پیتر پارکر را هم تغییر داد. البته فصلی که در آن پیتر پارکر مثلا شر شده خیلی جذاب نیست و گل درشت در آمده، ولی وقت هایی که مرد عنکبوتی را با این لباس سیاه با نقش تار های سفید می بینیم به شدت جذاب شده. این نسخه از مرد عنکبوتی بی رحم و عصبانی است و فکر انتقام تمام مؤلفه های اخلاقی اش را کور نموده. با اینکه مدت زمان کوتاهی با او سر و کار داریم، ولی دیدن روی تاریک پیتر پارکرِ همواره مهربان و دلسوز جذابیتی مثال زدنی داشت.

این بخش داستان فیلم را از مجموعه کمیک هایی با نام حماسه لباس بیگانه اقتباس کردند، کمیک هایی که از می 1984 تا آوریل 1985 منتشر شد. پیش از فیلم سم ریمی، در فصل اول سریال انیمیشنی مرد عنکبوتی (1994) هم با خط داستانی مشابهی روبه رو شده بودیم.

4. لباس تام هالند در انتقام جویان: جنگ ابدیت

اغلب مردم معتقدند که جلوه های ویژه میدانی بهتر از تصاویر کامپیوتری و دیجیتالی در می آید، به ویژه وقتی بخواهیم لباس ابرقهرمان ها را روی تنشان ببینیم. ولی در جنگ ابدیت لباس آهنی مرد عنکبوتی را به قدری خوب طراحی نموده بودند که کمتر کسی شک می کرد واقعی نیست و آن را به صورت دیجیتالی روی تن تام هالند گذاشته اند.

نشان عنکبوت روی لباس، آبی رنگ بود و با ابعاد عظیمی که داشت حسابی به چشم می آمد. لنزهای روی چشم درخشان بودند و یک ویژگی جالب و جذاب جدید هم داشت که به مرد عنکبوتی اجازه می داد هر وقت می خواهد بازوهایی شبیه پای عنکبوت از پشت سرش در بیاید.

این لباس مرد عنکبوتی را بر اساس لباس آهنی مرد عنکبوتی در کمیک ها طراحی کردند. مانند فیلم، در کمیک ها هم می دیدیم که تونی استارک این لباس مخصوص و پر از قابلیت را برای پیتر پارکر طراحی می نماید و به او می دهد.

3. لباس اندرو گارفیلد در مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2

لباسی که اندرو گارفیلد در اولین قسمت این فیلم پوشید از جهات بسیاری قابل ستایش بود، چون کوشش نموده بودند مدل جدیدی طراحی نمایند و به تکرار تجربیات قبل قانع نباشند. ولی چیزی که باعث شد لباس قسمت دوم فیلم صندلی بهتری داشته باشد، تلفیق ایده های جدید با طراحی های اصلی و محبوب لباس مرد عنکبوتی بود.

در پی انتقادهایی که به لباس قسمت اول شد، طراحان لباس سعی کردند مؤلفه هایی از لباس کلاسیک مرد عنکبوتی را به ایده های اولیه خود اضافه نمایند و نتیجه اش همین لباسی شد که در قسمت دوم فیلم اندرو گارفیلد دیدیم. متأسفانه مجموعه مرد عنکبوتی شگفت انگیز فرجام خوبی نداشت و همان طور که همه می دانیم در نهایت بازیگرش را دوباره عوض کردند و با ریبوت های تازه ای روبرو شدیم. ولی این چیزی از ارزش های لباس گارفیلد کم نمی نماید و هنوز به عنوان یک طراحی جذاب و چشم نواز قابل ستایش است.

2. لباس قرمز و مشکی تام هالند در مرد عنکبوتی: دور از خانه

لباس دوم اندرو گارفیلد در زمینه تلفیق ایده های جدید و قدیم خوب عمل کرد، ولی لباس قرمز و مشکی تام هالند در فیلم دومش به همه نشان داد که چطور می توان ایده های کاملا جدید را روی لباس مرد عنکبوتی عملی کرد و بهترین نتیجه ممکن را گرفت. درست است که بن مایه و اساس لباس همان چیزهایی است که تونی استارک طراحی نموده بود، ولی تغییرات ظریف و جذابی در آن دیده می شد که حس واقعا خوبی می داد. شاید توی چشم ترین تغییر آن، رنگ سیاهی باشد که به لباس اضافه شده و جای رنگ آبی و همیشگی را گرفته. تا الان همه به ترکیب آبی و قرمز عادت نموده بودیم و دیدن ترکیب رنگ جدید حسی از تنوع به مخاطب می داد.

اما این تغییرات فقط به ظاهر لباس محدود نمی شد و معنایی عمیق تر داشت. پیتر لباس جدیدش را با هدف و دیدگاه خاصی طراحی نموده بود که از دل داستان و مضمون این قسمت می آمد. آنا بی. شپرد طراح لباس فیلم می گوید: این لباس تصور پیتر پارکر را از مرد عنکبوتی به ما نشان می دهد و ما با دیدنش می فهمیم که او سعی دارد از زیر سایه تونی استارک و مرد آهنی بیرون بیاید و هویت خودش را آرام آرام شکل دهد.

1. لباس اصلی توبی مگوایر

انتخاب لباس توبی مگوایر به عنوان لباس برتر مرد عنکبوتی شاید ربط زیادی به کارآمدی یا تکنولوژی های برترش نباشد که در این زمینه لباس های تام هالند حرفی برای گفتن نمی گذارند و احتمالا تا سالیان سال به عنوان بهترین لباس های مرد عنکبوتی باقی خواهند ماند. علت اصلی این انتخاب به تأثیری برمی گردد که فیلم های سم ریمی و توبی مگ وایر روی سینما و آثار ابرقهرمانی و مرد عنکبوتی گذاشتند و البته خاطره ای که نسلی از هواداران و سینمادوستان با آن دارند.

این دلایل فرامتنی به کنار، لباس توبی مگوایر واقعا ظاهر باحال و جذابی داشت. نقش تارها روی تمام لباس برجسته بود، نشان عنکبوت روی جلو و پشت به خوبی می نشست و طراحی خیره نماینده ای داشت، و چشم های روی ماسک یکی از بهترین طراحی های چشم مرد عنکبوتی بود.

پیتر پارکر در کمیک ها تار عنکبوت سنتزی درست می نماید و روی مچ هایش دستگاه هایی می گذارد تا آن ها را پرتاب کند، همان طور که در باقی فیلم ها دیدیم. ولی در فیلم سم ریمی، خبری از این دستگاه و تارهای سنتزی نیست و بدن پیتر پارکر بعد از برخورد با آن عنکبوت مشهور، تارهایی درست می نماید که از مچ دست هایش بیرون می زند. چیزی که آن اوایل موجب اعتراض هواداران کمیک ها شد و سم ریمی هم در جواب گفت به نظرش اینکه تارها به این صورت در بدن پیتر فراوری شوند طبیعی تر است، تا اینکه ببینیم پسری دبیرستانی دستگاه ویژه ای بسازد و تارهای سنتزی فراوری کند.

منبع: Cinema Blend

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1567

به "12 لباس مرد عنکبوتی در فیلم ها و سریال ها از بدترین تا بهترین" امتیاز دهید

4 کاربر به "12 لباس مرد عنکبوتی در فیلم ها و سریال ها از بدترین تا بهترین" امتیاز داده اند | 3.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 لباس مرد عنکبوتی در فیلم ها و سریال ها از بدترین تا بهترین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید