یک منوی مفصل، علیه سرطان پروستات

به گزارش دکتر برای تو، سرطان پروستات از بیماری های شایع مردان است که در میانسالی تهدیدی جدی برایشان محسوب می گردد. اما با اتخاذ یک برنامه غذایی صحیح، می توان خطر آن را تا حد زیادی کاهش داد.

یک منوی مفصل، علیه سرطان پروستات

یک منوی مفصل، علیه سرطان پروستات

سرطان پروستات از بیماری های شایع مردان است که در میانسالی تهدیدی جدی برایشان محسوب می گردد. اما با اتخاذ یک برنامه غذایی صحیح، می توان خطر آن را تا حد زیادی کاهش داد.

قبل از شروع، بهتر است بدانید که ابتلا به سرطان پروستات از سلول های داخل غده پروستات شروع می گردد و نسبتاً کند توسعه می یابد؛ یعنی ممکن است علایم آن قبل از رسیدن به مرحله پیش رفته بیماری، ظهور نکند؛ علایمی مثل احتیاج مکرر به ادرار، دشواری شروع ادرار، وقفه در جریان ادرار و ...

اصول چهارده گانه

اگر می خواهید بدن خود را برای مقابله با سرطان پروستات واکسینه کنید، دستی در رژیم غذایی خود برده و این اصول را در نظر بگیرید:

1- کالری مصرفی خود را محدود کنید: کالری اضافی در بدن، به رشد سرطان یاری میکند. سعی کنید تا وعده بعدی غذا چیزی نخورید. فرصت خوردن ازشما سلب نخواهد شد!

2- مصرف روغن های حیوانی را کاهش دهید. چربیزیاد، به خصوص چربی گوشت قرمز و لبنیات پرچرب، سبب تحریک رشد سرطان پروستات خواهد شد.

3- از اسیدهای چرب ترانس پرهیز کنید. این نوع اسیدهای چرب، سبب توسعه سرطان شده و در مارگارین و غذاهای سرخ شده و سوخاری بیش از هر غذای دیگری وجود دارد.

4- مصرف ماهی تازه را افزایش دهید: ماهی تازه، سرشار از اسیدهای چرب مفید آلفا و امگا 3 است. حداقل هفته ای 2-3 بار ماهی میل کنید. توجه داشته باشید که ماهی را پخته، آب پز یا گریل نموده و هرگز سرخ اش نکنید.

5- مصرف روزانه میوه و سبزیجات را افزایش دهید. مواد مغذی ضد سرطان، در میوه های رنگی وسبزیجات تازه، انواع توت ها، آجیل و دانه ها یافت می گردد.

6- از خوردن غذاهای پرکلسیم اجتناب کنید.

7- روزانه مولتی ویتامین، ب کمپلکس و فولیک اسید مصرف کنید.

8- از مصرف مکمل های حاوی میزان زیاد روی (زینک)

پرهیز کنید.

9- ویتامین C طبیعی بیشتری مصرف کنید. ویتامین C طبیعی به وفور در مرکبات، انواع توت، اسفناج، گرمک، طالبی، فلفل شیرین و انبه یافت می گردد.

10- درهفته چند مرتبه چای سبزبنوشید: نوشیدن چند فنجان چای سبز در روز، به پیشگیری از توسعه سرطان پروستات یاری می نماید. در تحقیقات، کسانی که روزی 5 فنجان یا بیشتر چای سبز نوشیده اند، 50 درصد کمتر ازافرادی که روزی یک فنجان یا کمتر چای سبز نوشیده اند، در خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار گرفته اند.

11- غذاهای مانده، ترش نمک سود شده را نخورید.

12- از گوجه فرنگی و محصولات آن بهره ببرید.

گوجه فرنگی منبع غنی لیکوین، ماده قوی ضد سرطان است. کچاب، رب گوش فرنگی و دیگر سس های گوجه فرنگی را (البته از نوع خانگی آن) توصیه می کنیم.

13- روغن زیتون مصرف کنید. روغن زیتون روغنی سالم و غنی ازآنتی اکسیدان ها و ویتامین E است. از روغن های دارای حلقه های اشباع نشده از جمله روغن کانولا، ذرت و سویا اجتناب کنید.

14- سلنیوم فراموش نگردد.

سلنیوم هسته مرکزی در مولکول های سیستم ایمنی بدن شما است. ماهی تازه، نان های سبوس دار و جو از منابع آن به حساب می آیند.

منبع:زندگی ایده آل، شماره 44.

منبع: راسخون
انتشار: 28 شهریور 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1809

به "یک منوی مفصل، علیه سرطان پروستات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک منوی مفصل، علیه سرطان پروستات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید